3 371 201 läst · 16 612 svar
3371k läst
16,6k svar
Dagens verktygsinköp!
Allvetare
· Västra götaland
· 9 256 inlägg
Verkar som vi fyndade på Arena-loppisen båda två ...  jag fingrade på vinkelmojängen... Men kom bara hem med de här;VidarH skrev:Nu var det ju igår jag hittade dessa men det får duga. 50 kr för lite blandat godis. En vinkelmojäng av den gamla sorten och lite klämmor som behöver lite påhälsning av dremeln och ett smalt stämjärn som jag av outgrundlig anledning inte har liggandes och två rundkäftade tänger bara för att det kan säkert vara bra att ha...
Det blev ingen festoollåda med verktygsförvaringsinsats för dig heller då.Dan_Johansson skrev:
Det var lite skralt med godbitar redan vid insläpp... Jag tog lite saker "bara för att".
Ytterligare en Wealdenorder. Den här gången för att förstora fem Ø244 mm hål till Ø248 mm. Hålen är i taket för högtalare, och tyskarna (Canton) har angivit högtalarens mått som håltagningsmått i den info som finns på hemsidan. Nu går högtalarna inte in. Jag undrar hur många ytterligare ordrar man hinner med innan Brexit faktiskt äger rum.
Minin skulle man kunna hänga i en kedja runt halsen och ha som smycke på finare tillställningar... Den ser lite löjlig ut i jämförelse, men är nog tuffare än somliga tror. Jag gissar att jag kommer att upptäcka dess förträfflighet när det blir mer jobb där hovtången kommit till användning tidigare.Immobil skrev:
Den andra är nog det verktyg jag har använt mest under de senaste två årens rivningsarbeten. En riktig trotjänare...
Jag har en mini som bor i hantverkarbyxorna tillsammans med alla andra oumbärliga verktyg i höger flärpficka. (spänningsprovarmejsel, buntband, liten kombitång, färgburk/kapsylöppnare, fem olika pennor, tumstock och kniv) Jag brukar ha en i reserv i verktygskitet för det händer att man råkar på någon som blir frälst lite då och då. Dessutom är det tydligen helt okej att ha miniatyrverktyg liggandes framme inne i själva bostadshuset har jag märkt.
Två förlängningsbord som ska underlätta hyvling av långa plankor + en silent power allroundklinga, har en identisk redan som jag tyvärr råkade sabba några tänder på. Supernöjd med den i övrigt..
Fick även med en tjock hårdryggig Felderbok, dom går verkligen all in på att sälja på mig en fetare hyvel
Fick även med en tjock hårdryggig Felderbok, dom går verkligen all in på att sälja på mig en fetare hyvel
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder