3 356 759 läst · 16 555 svar
3357k läst
16,6k svar
Dagens verktygsinköp!
Lite sent svar kanske men jag var inte medlem när detta skrevs, cfm är luftflödet mätt i Kubikfot/minut.Ola C skrev:Blev lite nyfiken, är online medlem på FWW och snokade upp testet [länk]
Jodå, dammsugarna är körda utan påse eftersom "ingen använder de dyra påsarna ändå". De testade initial luftflöde, ljudvolym samt luftflöde efter en stunds användning (=när filtret kloggat igen på alla utom Boschen). Festoolen ser ut att vara testad med 27mm slang.
Om man bortser från att filtret kloggar igen (typ om man tänkt köra med cyklon) så tycker jag Fein är klar vinnare i testet, låg ljudvolym (74 vs 91 db för Boschen) och högt flöde (90 vs 86 cfm vad nu det står för).
Festoolen låg ljudvolym (72dB) men också lågt flöde vilket kanske inte är så konstigt om det är tunna slangen.
Detta vet alla som sysslat med att trimma förgasarförsedda USA-bilar.........
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Lämnade tillbaka Biltema-skyddsmasken då de återkallar dem. Fick ca 500 kr tillbaka efter 3 års användning. Åkte till Hornbach och köpte en Sundström SR100 och lite filter. Utnyttjade deras prisgaranti mot Toolab som har kampanj på Sundström just nu. Summa ca 450 kr. Så ny skyddsmask och en 50-lapp i fickan
Precis en sådan jag hittade i garaget, med nytt SR 510 P3 filter..-RB- skrev:Lämnade tillbaka Biltema-skyddsmasken då de återkallar dem. Fick ca 500 kr tillbaka efter 3 års användning. Åkte till Hornbach och köpte en Sundström SR100 och lite filter. Utnyttjade deras prisgaranti mot Toolab som har kampanj på Sundström just nu. Summa ca 450 kr. Så ny skyddsmask och en 50-lapp i fickan
Masken åkte på när skidorna skulle vallas och borstas.
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fick mina nya libella 2000 vattenpass idag...
Har beställt en röd systainer1 med antracitfärgat lås och handtag men pick n pluck foam till dessa. Inte så billigt men men
Lådan ska även få ett par vinyldekaler då jag och frun för ett tag sedan köpte en vinylplotter.
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Har en likadan. Har haft en del problem med att få till tillräcklig bladspänning utan att klingan vandrar av från hjulet.FreQa skrev:
Vad har skett med on/off knappen? Där sitter också en kontakt som känner om luckan är öppen. Saknades den vid inköpet?