3 401 698 läst · 16 681 svar
3402k läst
16,7k svar
Dagens verktygsinköp!
Medlem
· Södra Dalarna
· 277 inlägg
Jag har på senaste tiden börjat snöa in på Festool och de smarta systemlösningar de har.
För någon vecka köpte jag en Domino XL begagnad på blocket, jag var eg ute efter en df 500 men jag fick den till så bra pris att jag slog till ändå.
Problemet var bara att den kan bara göra 8mm små hål, till skillnad från Df 500 som kan göra hål ner till 4 mm
Nu kommer vi in på mitt dagens inköp, en tredjeparts leverantör har tagit fram en adapter som gör att man kan köra fräsarna till DF500 i DF 700:an
https://www.senecawoodworking.com/products/smal-mortise-set-for-festool-domino-xl-df700
För någon vecka köpte jag en Domino XL begagnad på blocket, jag var eg ute efter en df 500 men jag fick den till så bra pris att jag slog till ändå.
Problemet var bara att den kan bara göra 8mm små hål, till skillnad från Df 500 som kan göra hål ner till 4 mm
Nu kommer vi in på mitt dagens inköp, en tredjeparts leverantör har tagit fram en adapter som gör att man kan köra fräsarna till DF500 i DF 700:an
https://www.senecawoodworking.com/products/smal-mortise-set-for-festool-domino-xl-df700
Den där adaptern har skrivits om här förr. En del påstår att den kan skada dominon.N noone70 skrev:Jag har på senaste tiden börjat snöa in på Festool och de smarta systemlösningar de har.
[länk]
Hmm. Det ryktas på stan att delar av baxarsekten va smått upprörda över att inte få medverka på dagens event därav den rigorösa säkerheten med gallerbur för snickeriägaren. Lyckades få tag på den ocensurerade varianten av bilden ovan.
(Seriöst, jag måste fan bli kvitt den här influensan snart, 6 dagar i en soffa verkar va för mycket...)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
(Seriöst, jag måste fan bli kvitt den här influensan snart, 6 dagar i en soffa verkar va för mycket...)