T Toddbertuzzi skrev:
Går det inte att byta inredningen mellan lådorna?
Jo, det går utmärkt med en liten modifiering har redan provat i en av mina T-lock...

Jag har på senaste tiden börjat snöa in på Festool och de smarta systemlösningar de har.

För någon vecka köpte jag en Domino XL begagnad på blocket, jag var eg ute efter en df 500 men jag fick den till så bra pris att jag slog till ändå.
Problemet var bara att den kan bara göra 8mm små hål, till skillnad från Df 500 som kan göra hål ner till 4 mm

Nu kommer vi in på mitt dagens inköp, en tredjeparts leverantör har tagit fram en adapter som gör att man kan köra fräsarna till DF500 i DF 700:an

https://www.senecawoodworking.com/products/smal-mortise-set-for-festool-domino-xl-df700

B Betula_Pendula skrev:
Jo, det går utmärkt med en liten modifiering har redan provat i en av mina T-lock...
Funkar alldeles utmärkt, tar 1 minut

N noone70 skrev:
Jag har på senaste tiden börjat snöa in på Festool och de smarta systemlösningar de har.

För någon vecka köpte jag en Domino XL begagnad på blocket, jag var eg ute efter en df 500 men jag fick den till så bra pris att jag slog till ändå.
Problemet var bara att den kan bara göra 8mm små hål, till skillnad från Df 500 som kan göra hål ner till 4 mm

Nu kommer vi in på mitt dagens inköp, en tredjeparts leverantör har tagit fram en adapter som gör att man kan köra fräsarna till DF500 i DF 700:an

[länk]
Den där adaptern har skrivits om här förr. En del påstår att den kan skada dominon.

V vectrex skrev:
Den där adaptern har skrivits om här förr. En del påstår att den kan skada dominon.
Har du någon länk till det?
Har läst en del om den men måste ha missat det

V vectrex skrev:
Har hittat nån tråd och det verk
V vectrex skrev:
[länk]
Intressant tråd, tack

Lastbil lastar byggmaterial inne i ett lager, sett genom gula metallstänger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Daniel_N Daniel_N skrev:
[bild]
Har dom satt dig i en bur så du inte ska hoppa ut o anfalla den?

(Sorry, är fortf hemma sjuk o väldans uttråkad:oops:.)

Tappmaskin? Bredbandsputs?

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Gissar på tappmaskin om den pratar holländska... :)

//Ronnie

Den pratar holländska!

Gafflarna på bm 641an var för korta, så en stor Lännen 8800 traktorgrävare fick assistera:

Lännen 8800 hjälper lasta maskin på lastbil, medan person ser på.
Skapa konto

• Gilla
Pysslarn och 4 till
  • Laddar…
Microkatten
Jag ser ingen lastbil här utanför, ni måste ha stannat på fel ställe av misstag. PMa mig så kan jag ge kördirektiv.

• Gilla
NoOne2k och 4 till
  • Laddar…
Hmm. Det ryktas på stan att delar av baxarsekten va smått upprörda över att inte få medverka på dagens event därav den rigorösa säkerheten med gallerbur för snickeriägaren. Lyckades få tag på den ocensurerade varianten av bilden ovan.

Tre dockfigurer som liknar karaktärer från Sesam, sedda bakom gula galler.
Skapa konto

(Seriöst, jag måste fan bli kvitt den här influensan snart, 6 dagar i en soffa verkar va för mycket...)

• Gilla
Alfredo och 12 till
  • Laddar…
Jaha, så de receptfria medicinerna var alltså inte bra nog? ;):p

Ola C Ola C skrev:
6 dagar i en soffa verkar va för mycket...
Av någon konstig anledning är det visst många som är väldigt sjuka just denna veckan? ;)

• Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.