3 392 114 läst · 16 664 svar
3392k läst
16,7k svar
Dagens verktygsinköp!
^_^ fick du också en såndär "varför inte skaffade tidigare" känsla också ??iwe skrev:
Dödade min elmotorsåg i helgen och behöver en ny. Fastnade för makitas uc3551 men tyckte att svärdet på 35cm var lite kort.
https://www.makita.se/tool/14938/UC3551A.html
Googlade lite och hittade en uc4051 med 40cm svärd på verkter.dk. Googlade vidare och hittade en uc4551 med 45cm svärd i tyskland. Så en sån blev det från tyska amazon
Väldigt märkligt att Makita inte har samma modeller i alla länder.Tydligen ska man leta söderut om storleken har betydelse
https://www.makita.se/tool/14938/UC3551A.html
Googlade lite och hittade en uc4051 med 40cm svärd på verkter.dk. Googlade vidare och hittade en uc4551 med 45cm svärd i tyskland. Så en sån blev det från tyska amazon
Väldigt märkligt att Makita inte har samma modeller i alla länder.Tydligen ska man leta söderut om storleken har betydelse
Verktygstokig
· Halland
· 7 618 inlägg
Köpte en begagnad systainer, fick en äldre skruvdragare på köpet, tydligen usla batterier men det lilla jag hunnit testa är den 10ggr bättre än min ryobidragare..trodde ärligt talat inte att skillnaden skulle vara såpass stor..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Frustrator skrev:
Det var ju Festools flaggskepp för 15 år sedan eller så. Sista modellen (med undantag av CXS TXS) utan borstlös motor. Trots det en riktigt bra maskin, är den i bra skick så köp bra batterier till, det kommer du inte att ångra. Visserligen är den tyngre än en ny skruvdragare och har inte Li-ion, men ska du ha samma kvalitet i en ny maskin så räcker det definitivt inte att köpa Ryobi.
Verktygstokig
· Halland
· 7 618 inlägg
Skicket är i förvånansvärt bra skick, trodde jag skulle få ett vrak. Vet inte riktigt var jag får tag på bra batteri bara. Hålen blir tom runda och inte oval-koniska som med min ryobidragare..Daniel_N skrev:Det var ju Festools flaggskepp för 15 år sedan eller så. Sista modellen (med undantag av CXS TXS) utan borstlös motor. Trots det en riktigt bra maskin, är den i bra skick så köp bra batterier till, det kommer du inte att ångra. Visserligen är den tyngre än en ny skruvdragare och har inte Li-ion, men ska du ha samma kvalitet i en ny maskin så räcker det definitivt inte att köpa Ryobi.
Har öppnat ena batteripacket och filurar på att testa att bygga om det. (Är typ det jag får plats att göra i min verkstad..)