3 512 760 läst · 16 999 svar
3513k läst
17,0k svar
Dagens verktygsinköp!
Och dessutom flyttat dimensionen till tryckt text istället för stansad, känns som det kommer försvinna. Såg inga förbättringar med nya modellen?F Fideliox skrev:
Men visst var det väl en VDE även på bilden? Men denna såg ju bättre ut. Tyvärr fortfarande dimension i tryck istället för stansat och färgfyllt.pjgb skrev:
Nej, där har du tyvärr fel. Som du ser i länken är det jag köpte en Ergo Slim VDE. Och som de skriver har inte de mindre mejslarna i serien färgindikering. Så det som ändrats är tydligen vilken storlek som räknas som mindre. Tidigare var 0,6x3,5x100 (modellbeteckning BE8230S) tillräckligt ”stor” för att ha färgmarkering men nu tillverkas den med det mindre handtaget utan färg. Tyvärr.pjgb skrev:

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nej, bara försämringar (förutom att de troligen ger billigare tillverkning).J JFrisk skrev:
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 041 inlägg
Nice, den har jag sneglat på ett tag, riktigt sugen på den, tyvärr inte högst på priolistan av inköp då jag redan har GDX'en och GDS 1000, hade varit himla trevligt med en lättare när man inte behöver något fullt så kraftigt som 18V-1000, den är onekligen rätt tung och otymplig. Planen är väl egentligen att sälja den och skaffa 750'n + 1600'an.T trojlee skrev:
Varit sugen på att köpa en bandsåg ett tag och hade bestämt mig för denna lagom till vårens projekt att bygga en 2,5m bred personkorg till teleskoplastaren.
https://duab.se/maskiner-verktyg/metallbearbetning/metallkapsagar/hawk-metallbandsag-mcb260hd
Men faan, farsans kusin har sålt huset och "måste" göra sig av med massor med prylar och lämpade av den här igår, gratis, knappt använd.
Vet inte om jag ska vara glad eller ledsen, nu känns det inte helt motiverat att lägga 24k på en bandsåg när jag har den här gnistsprutande högljudda tingesten.. 🤔
https://duab.se/maskiner-verktyg/metallbearbetning/metallkapsagar/hawk-metallbandsag-mcb260hd
Men faan, farsans kusin har sålt huset och "måste" göra sig av med massor med prylar och lämpade av den här igår, gratis, knappt använd.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vet inte om jag ska vara glad eller ledsen, nu känns det inte helt motiverat att lägga 24k på en bandsåg när jag har den här gnistsprutande högljudda tingesten.. 🤔
Liknar min från Biltema. Duger bra för bonn-byggen. Precisionen är inre dess starka sida. Men funkar 😀Gimp skrev:
Varit sugen på att köpa en bandsåg ett tag och hade bestämt mig för denna lagom till vårens projekt att bygga en 2,5m bred personkorg till teleskoplastaren.
[länk]
[bild]
https://www.amazon.se/-/en/dp/B0DLSK8XZSS sturnus skrev:
Mest lästa artiklarna
Senaste från startsidan
Populärt i forumet
-
Dagens verktygsinköp!
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Vad kan en sänksåg ge mig vs cirkelsåg?
Sågklinga för laminat
Verktyg, Maskiner & Fordon