3 355 571 läst · 16 551 svar
3356k läst
16,6k svar
Dagens verktygsinköp!
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Ett stycke skruvdragare, borstlös med borrfunktion.
Med 2Ah batteri väger den under 900g
Har den icke-borstlösa också sen tidigare som väger 100g mer Men den borstlösa köpte jag i present till mig själv för att den ser så fräck ut Totalt onödigt egentligen.
Sen blev det en pocketjig.
Testing testing..
Nu fick den nya skruvdragaren göra premiär. Notera dock att jag borrade med en 18V..
Köpte till ett fogverktyg för att spänna ihop virket.
Sådärja. Det var väldigt smidigt och lätt att foga samman
Blev även ny försänkare till den nätta summan av £21. Tänk att det känns så mycket billigare att handla i pund..
Som tidigare sagts kör jag med ett Makita-kit till dom andra men tyvärr var dom slut. Så det fick bli ett från Bosch istället pga de långa bitsen. Perfekt med en liten ask till nya dragaren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Med 2Ah batteri väger den under 900g
Logga in
Skapa konto
Har den icke-borstlösa också sen tidigare som väger 100g mer Men den borstlösa köpte jag i present till mig själv för att den ser så fräck ut Totalt onödigt egentligen.
Logga in
Skapa konto
Sen blev det en pocketjig.
Logga in
Skapa konto
Testing testing..
Logga in
Skapa konto
Nu fick den nya skruvdragaren göra premiär. Notera dock att jag borrade med en 18V..
Logga in
Skapa konto
Köpte till ett fogverktyg för att spänna ihop virket.
Logga in
Skapa konto
Sådärja. Det var väldigt smidigt och lätt att foga samman
Logga in
Skapa konto
Blev även ny försänkare till den nätta summan av £21. Tänk att det känns så mycket billigare att handla i pund..
Logga in
Skapa konto
Som tidigare sagts kör jag med ett Makita-kit till dom andra men tyvärr var dom slut. Så det fick bli ett från Bosch istället pga de långa bitsen. Perfekt med en liten ask till nya dragaren.
Logga in
Skapa konto
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Gissar på härifrån: http://www.axminster.co.uk/ujk-technology-mini-pocket-hole-jig-kit-101603Adisa skrev:
Inte dagens men förra veckans.. blev en Bosch GAS 35 M AFC.. Inte ens ett prismässigt klipp utan bara en snabb lösning för att slippa stötar vid dammsugning av slipdamm! Det värsta är att den var värd varenda krona, riktigt nice att jobba med!
Logga in
Skapa konto
...och sedan har jag ju faktiskt blivit med något så konstigt som ett gäng hylsor för utvändig torx. Behövde byta bromsar på en 9-5a och blev något förvånad (även om jag vet att saab gillade alla varianter av torx) när bromsokens byglar satt med utvändiga torxskruvar i rejäl dimension. Biltema blev räddaren i nöden (synd bara att jag just varit där för att köpa bromsarna)......
Den där är bra att ha när man meckar lite bil mellan varven. Om du nu ger dig på det så brukar många topplocksskruvar sitta med utv torx ocksås.MathiasS skrev:...och sedan har jag ju faktiskt blivit med något så konstigt som ett gäng hylsor för utvändig torx. Behövde byta bromsar på en 9-5a och blev något förvånad (även om jag vet att saab gillade alla varianter av torx) när bromsokens byglar satt med utvändiga torxskruvar i rejäl dimension. Biltema blev räddaren i nöden (synd bara att jag just varit där för att köpa bromsarna)......
[bild]
Är det stor fördel med antistatmodellen av slang, förutom stötarna är den bättre på att suga upp dammet? Skiljer ju en del i pris mellan den och den vanliga slangen.schmakita skrev:
Ja, uppenbarligen behövs det. Egentligen blev jag mer förvånad över att jag inte hade några hylsor än att saab använde denna skruvskalle på bromsarna.....schmakita skrev:
Jag har inget statistiskt underlag direkt, den suger riktigt bra. Men jag kan inte bedöma om den är bättre eller sämre än nån annan motsvarande eller om vanlig eller AS slang skiljer.Kane skrev:
Jag kan bara konstatera att det är värt en slant för att slippa stötarna...