heimlaga skrev:
En märlspik. Tillverkad av W.Smith&son i Redditch i England. Loppmarknadsfynd för en euro.

Bra att ha nästa gång jag behöver splitsa.
Bild?
 
bomm skrev:
Sågar och korta vattenpasset hittades på Jula till trevligt pris 99 och 149kr.
[bild]
149 för en Hultafors 60 är ju ett klipp - Jula's Hemsida säger 299:-
 
Förpackade gipsskivelyft lådor på ett mörkt golv, levererade och oöppnade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kom en gipsskivelyft igår från energishop, tack för tipset
 
  • Gilla
TeroM och 1 till
  • Laddar…
Idag kom det lite prylar från Tyskland som ska implementeras i min arbetsbänk så att jag även kan använda det bordet som fräsbord.

T-tracks från Incra
Fräslyft från JessEm
Några skentvingar.
Samt lite fyrkantsmuttrar och knoppar.

Nya verktyg för träbearbetning på ett bord, inklusive en JessEm fräslyft och Incra T-tracks.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pysslarn och 7 till
  • Laddar…
iSnobben skrev:
Idag kom det lite prylar från Tyskland som ska implementeras i min arbetsbänk så att jag även kan använda det bordet som fräsbord.

T-tracks från Incra
Fräslyft från JessEm
Några skentvingar.
Samt lite fyrkantsmuttrar och knoppar.

[bild]
Varifrån beställde du?
 
H
bomm skrev:
Hultafors mästarstege nya modellen köptes på Beijer. Till ett bra pris. Verkar vara riktigt fint med uppdateringarna.
Har Beijer kampanj på MST180?
 
Kane skrev:
[länk]
Bra koll där 😂
 
hus520 skrev:
Har Beijer kampanj på MST180?
Nej, har kundnummer där och handlar det mesta via dem då det efter rabatt blir billigare än byggmax mfl.

Jula har annars mst 180 för 1990kr vilket kan anses vara hyffsat pris... Jag betalade ett par hundra under det...
 
En skedkniv med trähandtag och böjt blad ligger mot en vit yta, redo att brynas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skedkniv, även den från Svante Djärv. Nu ska det brynas, sen finns inga ursäkter.
 
bomm skrev:
Nej, har kundnummer där och handlar det mesta via dem då det efter rabatt blir billigare än byggmax mfl.

Jula har annars mst 180 för 1990kr vilket kan anses vara hyffsat pris... Jag betalade ett par hundra under det...
fast du fick lägga på momsen då?
 
Nej moms ingår i det priset. Har kundnummer som privatperson. Skall man bygga mycket så gå in och snacka med någon av försäljarna (ej dem i kassan) och förhandla fram en rabattsats och sedan är det bara att handla. Sjukt smidigt att få allt på faktura med 30dagar också.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
bomm skrev:
Nej moms ingår i det priset. Har kundnummer som privatperson. Skall man bygga mycket så gå in och snacka med någon av försäljarna (ej dem i kassan) och förhandla fram en rabattsats och sedan är det bara att handla. Sjukt smidigt att få allt på faktura med 30dagar också.
Precis! Alltid, skall man kasta sig in i en större renovering, bygga nytt eller bygga till skall man alltid bege sig till något byggvaruhus i närheten för att se vem som är villiga att ge en rabatt på material och verktyg.
 
  • Gilla
johel572 och 2 till
  • Laddar…
Samma erfarenheter här, de båda dyrare handlarna blev billigare än Byggmax och har fortsatt handla hos ena sedan garagebygget för snart 8år sedan.
 
Jag försökte hos min lokala Beijer-butik. De var inte alls intresserade av privatkunder. Så de har missat försäljning för rätt så betydande belopp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.