slacker skrev:
Precis! Alltid, skall man kasta sig in i en större renovering, bygga nytt eller bygga till skall man alltid bege sig till något byggvaruhus i närheten för att se vem som är villiga att ge en rabatt på material och verktyg.
jo jag vet, men tar ändå alltid en offert på det jag ska ha, 20-50% på xl bygg brukar det ligga på.

jag undviker att bara gå in och "plocka" något utan att veta vad jag får betala för
 
  • Gilla
CalleJohan
  • Laddar…
-RB- skrev:
Jag försökte hos min lokala Beijer-butik. De var inte alls intresserade av privatkunder. Så de har missat försäljning för rätt så betydande belopp.
Har samma erfarenhet av Beijer, mitt närmaste Beijer har öppettider 6-17 vardagar, så känns som man helt valt bort privatkunder.

Handlade iofs mitt senaste golv där, då prismatchade dom billigast. Fick rabatt med ca 10%.
 
samma , negativa, intryck av just Beijer.
Ordinarie pris låg väsentligt över Byggmax både på gips och osb. Med de rabatter jag som privatperson skulle kunna uppnå var priserna fortfarande markant högre. Däremot var de den enda som hade golvspån för vattenburen värme hemma för omedelbart köp.
 
Äntligen kom paketet från Axminster Tools :) Ny Makita cirkelsåg med skenor på ett arbetsbord i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Chrissofsweden och 4 till
  • Laddar…
Vad blev det för totalpris för den där "sågkombinationen"?
 
4200 kr (såg, 2st 1400 skenor, 2 tvingar o en" vinkel " för gering
 
Kan rekommendera att du investerar i väskan till skenorna också. Den är riktigt bra (y)
 
S
Sompa skrev:
Äntligen kom paketet från Axminster Tools :) [bild]
visst är den bra. ingen festool skit
 
SBH skrev:
visst är den bra. ingen festool skit
Är du ute efter att trolla så får jag säga att det var rätt kasst...

Vi alla trivs/anser olika märken är bra av olika anledningar. Låt det stanna vid det.
 
richardtenggren
Man kan ju tolka den knappa svenskan som att han är besviken över att det inte blev en Festool trots allt. :)
 
Har inte hunnit pröva den speciellt mycket, hoppas den ska va ett bra köp, o funka bra till mina byggen o renoveringar
 
jonmo skrev:
Bild?
Här är märlspiken. En vanlig rund modell.
 
  • En traditionell märlspik med rundad trähandtag och spetsig metallspets liggande på en mörk yta.
  • Gilla
jonmo
  • Laddar…
SBH skrev:
visst är den bra. ingen festool skit
Jag måste säga att den Makita sågen ÄR BRA - Och då är jag ganska FisTool frälst.

Festool som helhetskoncept smiskar skiten ur de flesta andra märken på marknaden där kombinationerna mellan verktygen är unik. Tyvärr är det inte för alla... ;)

Men fortfarande är SP6000 mycket såg för pengen! Bra köp! (y)
 
Mycket bra köp vad gäller sänksågen. Tänk på att såga av gummilisten mot ett stycke trä. Sågar du bara listen så att säga så blir snittet ojämnt då gummit slår.

Been there, done that.
 
Hultafors EDC 25mm stämjärn med röd handtag och svart skyddshylsa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Köpte två stämjärn Hultafors EDC, 10mm samt 25mm att ha i verktygsväskan... går inte att släpa på finjärnen när risken är att man börjar öppna färgburkar osv i all hast...
 
  • Gilla
hus520
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.