Emil_K skrev:
I en kartong som inte alls var storleksmässigt anpassad till innehållet. Det hade de löst med brytbladskniv och två rullar tejp dock. Som tur är ska jag inte spara några andra förpackningar än L-boxxarna och slipmaskinens låda, för resterande förpackningar var ordentligt tilltygade.
Varför skulle du spara de övriga förpackningarna?
 
E
Det ska jag inte.

Exempel: Om du köper havregryn i affären så låter du förmodligen förpackningen vara kvar såvida du inte har en burk att förvara havregrynen i. Det är skillnad på en varas förpackning och lådan/påsen/kassen som varorna levereras i.
 
Emil_K skrev:
Det ska jag inte.

Exempel: Om du köper havregryn i affären så låter du förmodligen förpackningen vara kvar såvida du inte har en burk att förvara havregrynen i. Det är skillnad på en varas förpackning och lådan/påsen/kassen som varorna levereras i.
Emil_K skrev:
Som tur är ska jag inte spara några andra förpackningar än L-boxxarna och slipmaskinens låda, för resterande förpackningar var ordentligt tilltygade.
Då så, inga problem alltså?
 
Festool sänksåg med kablar, dubbla skenor, tvingar och förpackningar på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Festool sänksåg med dubbla skenor, tvingar samt anslutningsdelar.
Från toolab alltihopa, beställde i torsdags strax efter lunch och kunde hämtas ut på fredag innan lunch.

För att ansluta till förpackningsdiskussionen, skenorna kom i originalförpackning. Tillbehören låg löst i maskinens systainer som låg i en tunn wellåda, skulle anta att det var samma som den kom från leverantören i.
 
  • Gilla
bulleribock och 3 till
  • Laddar…
13th Marine skrev:
Festool sänksåg med dubbla skenor, tvingar samt anslutningsdelar.
Från toolab alltihopa, beställde i torsdags strax efter lunch och kunde hämtas ut på fredag innan lunch.

För att ansluta till förpackningsdiskussionen, skenorna kom i originalförpackning. Tillbehören låg löst i maskinens systainer som låg i en tunn wellåda, skulle anta att det var samma som den kom från leverantören i.
Kul när man får sina grejer fort och slipper sitta och trycka F5 i flera dagar. 😀
Välkommen till den mörka sidan!
 
Jag kom på mig själv med att trycka f5 på trackingen trots att paketet låg på utlämningsstället.
Sen fick jag vänta till idag med att hämta ut den, tydligen gäller ett personbevis bara 3månader, men hon i kassan tyckte att inte att hon skulle bråka för 2dagar *phew*. Det kanske är dags att skaffa nytt körkort med rätt efternamn :x

Tackar, jag misstänker dock att min plånbok inte håller med oss ;)
 
Kane skrev:
Då så, inga problem alltså?
Det är väl inge kul att få kartonger som ser ut som russin oavsett om de ska sparas eller ej?
Tänk om någon av grejerna skulle vara en present? Jag skulle inte vilja ge bort en julklapp som ser ut att ha spenderat en eftermiddag i avfallskvarnen.
 
  • Gilla
twoody
  • Laddar…
Bosch slipmaskin i låda med tillbehör och förpackning som visar olika användningsområden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Härryda2015 och 4 till
  • Laddar…
Dräggel dräggel. Grattis!
 
Elektrisk borr i en öppen verktygslåda med borrkronor och manual på ett blommigt bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S
bättre att se dom användas än endast i låda.
 
SC Aero skrev:
[bild]
Grymt nöjd med min!
 
  • Gilla
SC Aero
  • Laddar…
Kanske lite OT men jag plus ettar på Emil_K, hos mig är det stor skillnad på emballage och förpackning och det är inte roligt när förpackningen är ihopknölad eller söndertejpad.
Vet inte hur ni andra gör man jag sparar tillbehör och manualer som inte används frekvent i kartongen åtminstonde så länge det finns garanti, skulle det vara något har man rätt frp att skicka i.
 
Emil_K skrev:
I en kartong som inte alls var storleksmässigt anpassad till innehållet. Det hade de löst med brytbladskniv och två rullar tejp dock. Som tur är ska jag inte spara några andra förpackningar än L-boxxarna och slipmaskinens låda, för resterande förpackningar var ordentligt tilltygade.
L-boxxarna har ingen förpackning mer än den kartongen de skickas i, dock bör ju kartongen vara anpassad storleksmässigt eller fylld med luftpåsar eller pappersmaterial som hindrar den att skramla runt i kartongen.
Sen ska ju L-boxxen komma fram utan skador så klart.
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Svängde förbi Classe idag, och fick med mig en Mollytång och lite fler sortimentlådor. Felskyltningen på 10-priset gjorde att lådorna kostade 249, det känns bra!

Mollytång ovanpå genomskinliga sortimentlådor med orangea detaljer, felskyltning gav rabatt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.