ACME skrev:
Den blev en flopp för Festool, och har därför plockats bort ur sortimentet.
De återfinns numera i protools sortiment. Ser i varje fall exakt lika ut på bilden på protools hemsida.

perssona skrev:
Denna då? Har någon testat den? Verkar vara den där grejen som kompletterar större maskiner perfekt.
[länk]
oj vad smidig skena ! en sån där har jag velat ha länge, smidig och sågar rakt :)
hur långt klarar man sig med "endast" 40mm sågdjup ? tänker på att jag aldrig sett mdf/spånskiva som är tjockare än 24mm, och om man ska kapa grova reglar/plank verkar det bättre med en rejäl kap/ger-såg.
När har man användning (som privatperson) av en STOR handcirkelsåg, som klarar 2" i 45grader ?

Redigerat:
Daniel_N skrev:
De återfinns numera i protools sortiment. Ser i varje fall exakt lika ut på bilden på protools hemsida.
Länk? Jag hittar bara en niokiloskloss som påminner en del om AP55:an.

Nej, den är inte större än TS55:an.

Det är denna som jag misstänker är en kopia av Hitachi C6BU (läs sida två)

ACME skrev:
Vill man däremot ha en skitfin såg, utan att behöva sälja en njure för att finansiera den, så bör det stå Hitachi på den...Dock får man då leva med att såga utan skena..
Jag såg idag att Hitachi har tagit fram en adapter (en variant som sätts fast som ett parallellanslag) som gör att den kan köras på Festools skenor. Lite drygt femhundra bagis +moms hos Flinken.

F
Marcus J skrev:
Kollade in denna nya såg på Tools i Västra Frölunda efter tips av stf butikschefen. Han berömde den! I en villaägares (läs: glad snickaramatör) händer verkade den väldigt liten och smidig, men den är inte provkörd. Någon som har något att säga om Milwaukee CS55?

[länk]

Jag jämför den med Hitachi C6BU2 och Bosch GKS 55 CE inför planerat inköp.
Min far har den och jag måste säga att jag är klart imponerad. Har tyvärr ingen rättvis referens så min totala hyllning av CS55 är tämligen meningslös. Skall själv inhandla en liten cirkel och står och väger mellan CS55 och Hitachi C6BU2.

Vad fick du för pris på CS55 och var det med nåt godis?

fsn skrev:
Min far har den och jag måste säga att jag är klart imponerad. Har tyvärr ingen rättvis referens så min totala hyllning av CS55 är tämligen meningslös. Skall själv inhandla en liten cirkel och står och väger mellan CS55 och Hitachi C6BU2.

Vad fick du för pris på CS55 och var det med nåt godis?
1695 + moms (ca 2100), men en jobbarkompis make driver Tools-butik på Hisingen så jag førvæntar mig kompispris. Inget godis medføljer æn så længe, men den frågan kommer jag att aktualisera vid tillfælle. Har du kænnt på CS 55:an IRL?

F
Marcus J skrev:
1695 + moms (ca 2100), men en jobbarkompis make driver Tools-butik på Hisingen så jag førvæntar mig kompispris. Inget godis medføljer æn så længe, men den frågan kommer jag att aktualisera vid tillfælle. Har du kænnt på CS 55:an IRL?

Jag har kört mycket med CS55:an, har precis flyttat in i nybyggt hus så den har gått varm. Den är fetbra men som jag skrev tidigare så saknar jag en jämbördig referens. Har en stor grön Bosch från början av 90-talet som närmaste referens och jämförelsen är naturligtvis orättvis (även om Boschen varit snorbra med tanke på priset). Skulle vilja prova en Hitachi som jag tror är ett grymt bra alternativ.

ACME! Du måste göra ett seriöst test av CS55:an!
Jag skickar dig en ny CS55 om du skickar mig din Festo pendelhuvsåg;)

Mmm, visst... Skicka din såg först, så skickar jag min sen. Jag lovar..

Lite sent för trådskaparen men...
Efter att ha köpt detta egenhändgt ihopplockade set från Ryobi så kan jag bara säja att jag är supernöjd, ett bra val för många hemmafixare som mej!!!

• DSC00355.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC00352.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.