18 365 läst · 123 svar
18k läst
123 svar
Da Vinci miniMaker 3d skrivare
I väntan på min skrivare, kan jag delge dokumentet för inställningarna till CURA om någon hinner prova innan jag har fått igång min egen, https://xyzofficialweb.blob.core.windows.net/xyz-v3/download/Cura_Profile_XYZ.PDF
Detta har *inte* lyckats för mig. Kör MacOS, men har även provat i en Windows virtuell maskin. Tillverkarens support har varit.. Dålig.H Hoowe skrev:
Kul om nån annan får det att lira!
Har testat med vanligt limstift och tycker inte det gör någon skillnad.
Provade att skriva ut hållare till filamentrullar men får problem med warping.
Tips på inställningar eller hur man på bästa sätt får de första lagren att bita mottages gärna!
Provade att skriva ut hållare till filamentrullar men får problem med warping.
Tips på inställningar eller hur man på bästa sätt får de första lagren att bita mottages gärna!
1. Det absolut viktigaste är att din bottenplatta är i nivå, googla "3D printer leveling" om du är osäker på vad det innebär och hur du löser det. Får du inte till detta kommer du aldrig få bra vidhäftning.Dizzy84 skrev:
2. Fästmedel på bottenplattan hjälper. Jag har heller aldrig lyckats med limstift, men denna ger lysande resultat varje gång https://www.kjell.com/se/produkter/...6CLQw8VLJTYRaOooozEaAha9EALw_wcB&gclsrc=aw.ds
3. Uppvärmd bottenplatta tycker jag är nödvändigt, men läste i tråden att det inte fanns på denna modell så tillverkaren tycker uppenbarligen inte det är nödvändigt. Värme hjälper i alla fall gott, även om du kanske kan få till det med enbart pkt 1 + 2. Du kan ju testa förvärma med hårtork en gång för att se om det blir skillnad. Förvärm till precis innan print börjar, runt 50 grader är lagom.
Välkomna till en kul värld allihopa
Det står i programmet hur mycket det är kvar av rullen om du satte i rfid chippet som man skulle.
Låter som en rimlig mängd tråd för en mindre utskrift.
Så fort skrivaren tagit emot informationen om utskriften från datorn och börjat skriva ut kan du ta bort datorn.
Låter som en rimlig mängd tråd för en mindre utskrift.
Så fort skrivaren tagit emot informationen om utskriften från datorn och börjat skriva ut kan du ta bort datorn.
Ok får kika då, men då borde det räcka till den utskriften iaf.Dizzy84 skrev:
Såg att datorn gick i viloläge så jag tänkte att det var så