J
Masses skrev:
Nu vet jag inte hur pass patentskyddad "cyklon tekniken" är men det måste ju såklart kollas upp oxå!
Grattis!

Hoppas du kommer igång med tillverkning!

Lovar att köpa en direkt!

Tack John! Att döma av antalet beställnings PM jag fått så är "suget" (hehe ursäkta ordvalet) stort! Jag återkommer när jag har mer info!

Halloj, har precis beställt en CTL 26 och vill ju naturligtvis inte slösa på påsar i onödan... Masses, tänkte du slå mynt av ditt arbete med att cad'a ihop cyclonen eller kan man få tillgång till din fina ritning?
Är det någon annan som har någon bra ritning som funkar? Ingen bauta cyclon alltså...

Cyklonen är "caddad" nu är det bara detaljer kvar innen den kan börja tillverkas...

lt1cobra skrev:
Är det någon som provkört Dust Deputy? : [länk]
ser ut att ha fått OK från några på detta forum ([länk])

Har slängt iväg ett mail till Steve i UK för att se vad det blir för pris...

/Hasse
Steve sade att cirka 1350 SEK inklusive fakt och moms. Men då var det med nån plast hink, ska kolla om de säljer cyklonen löst...

/H

Jag beställde en lös dustdeputy, jag återkommer om någon vecka när jag fått den + monterat/fixat och kunnat testa den på min CTL26'a...

Får man fråga hur det går för dig Masses, tycker det verkar intressant, en update?

Hej Manberg! Du får ett PM för att jag får inte skriva om det mer här på forumet... Jag kom för 30 minuter sedan hem från semester, men om du anmäler dig på hemsidan jag skickar till dig så kommer du och alla andra som anmält intresse att få ett info mail ikväll.

Mvh
Matthias

lt1cobra skrev:
Jag beställde en lös dustdeputy, jag återkommer om någon vecka när jag fått den + monterat/fixat och kunnat testa den på min CTL26'a...
Hur har det gått?

Intresseklubben antecknar... Enligt detta inlägget (av Oneida) på FOG kommer det snart en Dust Deputy med en Systainer-liknande uppsamlare som passar direkt på Festools sugare. Inte helt fel tänkt...

a-dust-deputy-for-your-festool

Hej På er!
Ja... Det gick jättebra att få dust deputy'n, men jag har inte hunnit montera den ännu :(. Har haft fullt upp med att bygga klart för inflyttning, nu är vi inflyttade så jag tänkte försöka uppbåda lite energi för att testa den snart. Har burk men måste göra ett lock och lite pyssel... Snygg spånhink dock :)

Hej!

En fråga! Har utformningen på cyklonen någon inverkan på hur effektivt den renar? Har diametern kontra konens längd störst betydelse eller kanske något annat?

Mvh Alexandersson_1

Jag måste vara blind. Var ser du det?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.