207 783 läst · 560 svar
208k läst
560 svar
Cyclonrenare till dammsugare från Kina, någon som provat?
Inte något jag märkt av. Enda problemet är snarare att hela min 15 kvadratmeter snickarbod blir överhettad efter ett par timmars nästan konstant dammsugarkörning. På vintern är det bara att öppna dörren, på sommaren är det lite värre!badtastex skrev:
Kan du ta bild på din setup? Är det standard cyklon som vi har haft bilder på här tidigare?
Och det är inte så att ståltunnan är för grund (låg höjd) och att dammet sugs upp efter den har fallit ned?
Och det är inte så att ståltunnan är för grund (låg höjd) och att dammet sugs upp efter den har fallit ned?
Cyklonens princip är ju att luften skall snurra såpass fort inuti konen att de tyngre dammpartiklarna slungas ut mot väggen, bromsas ner och småningom trillar ur nedåt medan den lättare luften förväntas snurra närmare centrum av konen.
"För hög lufthastighet" borde inte försämra separationen, om det inte plötsligt innebär att du antingen får laminär strömning, ( olika hastighet i olika skikt) eller att luften genar i cyklonen.
"För hög lufthastighet" borde inte försämra separationen, om det inte plötsligt innebär att du antingen får laminär strömning, ( olika hastighet i olika skikt) eller att luften genar i cyklonen.
Vet inte hur ni gör med ert sågspån men jag tömmer det i ena hörnet på tomten. Enda problemet med ett så fint oljefat blir då att det blir så pass tungt att istället för att strö spånet så välter man tunnan. Då hade det blivit en stor hög och sambon hade klagat Men jag är ändå avundsjuk på dig Skoda, den ser kanonfin ut!
Lime113 skrev:
När samma tips kommer från två oberoende källor blir man ju sugen på att prova och se hur det funkar. Så det gjorde jag. Ganska nöjd med resultatet.Skooda skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktygstokig
· Halland
· 7 627 inlägg
Hon är van vid att jag hittar på hyss. Min granne däremot som är från england tror jag är helt ding. Vi skulle såga ut lite paneler till hans skåpbil idag, ner till verkstan, jag med tomten under armen. "Why do you carry santa?". -I'll show you, varvid jag ställer tomten på golvet, tömmer cyklonbehållaren över den och tar foto. Städade upp, sa ingenting om anledningen till spåntömningen och sen såga vi paneler.