206 593 läst · 560 svar
207k läst
560 svar
Cyclonrenare till dammsugare från Kina, någon som provat?
Min lokala uthyrningsfirma säljer slang på lösmeter. Kan man ta gummimuffarna från den gamla slangen alt. leva utan så är det väldigt bra pris. 127r/m inkl. moms för 50mm kvalitetsslang (DustControl orginal).
Slangpaket som tillbehör tycker jag är galet dyra.
Slangpaket som tillbehör tycker jag är galet dyra.
Varken Bauhaus eller Hornbach har någon 50mm-slang i sina sortiment numera om någon mer tänker sig dit i jakt på slang. Den största dammteknikslangen på Bauhaus är 38mm, 40mm på Hornbach.BTO skrev:
Egentligen borde det väl fungera om inte dammsugaren är allt för stark. Dvs kör man på en hemmadammsugare på 600 W (eller en Jula-sugare för 149 kr) så bör man inte kunna knäcka tunnan. Dock så lär det ju inte bli lika bra sugbygga_bo skrev:
Dra ner effekten till en början så ökar dina sannolikheterSkooda skrev:
Jag köpte på Biltema, inga konstigheter. Muff från Jula men finns säkert på Biltema också.Krypgrunden skrev:
Inspirerad av den här tråden beställde jag en sån här:
http://m.aliexpress.com/item/326382...Collector-SN50T&spm=2114.13010608.0.56.tFe8Ve
Funkar det med i princip vilken dammsugare som helst? Jag funderar på att ha själva hinken/lådan utanför väggen, i ett oisolerat utrymme medan dammsugaren står inne i verkstan. Problem med det?
http://m.aliexpress.com/item/326382...Collector-SN50T&spm=2114.13010608.0.56.tFe8Ve
Funkar det med i princip vilken dammsugare som helst? Jag funderar på att ha själva hinken/lådan utanför väggen, i ett oisolerat utrymme medan dammsugaren står inne i verkstan. Problem med det?
Min erfarenhet är att det är hur du använder den inte vad du har som är grejer.
Visst en kraftig dammsugare och korta slangar ger ett bättre sug men jag sprängde min Jula-hink-konstruktion med min centraldammsugare med 10 meter slang så oroa dig inte för mycket.
Jag hade hellre haft dammsugaren i ett annat rum och hinken i samma rum för att spara både hörsel och slanglängd. Se bara till att dammsugaren står inklämd och inte får ventilera.
Gummikopplingar för att få tätt mellan slang och cyklon köpte jag också på Jula Lycka till och skriv gärna hur det gick för dig.
Visst en kraftig dammsugare och korta slangar ger ett bättre sug men jag sprängde min Jula-hink-konstruktion med min centraldammsugare med 10 meter slang så oroa dig inte för mycket.
Jag hade hellre haft dammsugaren i ett annat rum och hinken i samma rum för att spara både hörsel och slanglängd. Se bara till att dammsugaren står inklämd och inte får ventilera.
Gummikopplingar för att få tätt mellan slang och cyklon köpte jag också på Jula Lycka till och skriv gärna hur det gick för dig.