Har exakt samma problem. Har en CTEK Njord på landet och skulle ladda bilen igår. Var ett par veckor sen jag använde den sist, så kan inte säga exakt när problemet uppstod.Nötegårdsgubben skrev:
Just nu har jag problem med min Njord (sen igår, så borde vara oberoende av sommartid, den hängde sig när jag tänker efter nog när jag fipplade med ett schema), den kommer inte upp i appen, utan det ser ut såhär:
[bild]
Den känner alltså vare sig av wifi eller blåtand. Telefonen däremot hävdar sig vara blåtandsansluten till den:
[bild]
Jag har stangt av strömmen både för laddare och wifi samt loggat ut och in i appen.
Just nu laddar den med sina maximalt tillåtna 14 A, men vet inte om det håller på så tills vidare eller om det är pga. ett schema. Det är alltså ingen PANIKKRIS©️ utan bara ett irriterande fel som mycket väl kan självläka.
Borde jag avinstallera och installera om appen? Något annat? Uppenbarligen funkar allt utom kommunikationen till telefonen.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 842 inlägg
”Bra” att veta att man inte är ensam. Då släpper jag nog frågan för egen del då boxen ändå fungerar så tillvida att den tillåter laddning.
Intressant att veta då också att den verkar ha en fall-back på den maxström man har inställd (14 A för min del). Det var ju ändå rätt bra. Det är lite för mycket för mig dagtid egentligen (har 16 A huvudsäkring), men kan begränsa laddeffekten genom bilen istället.
Det känns som om det här inte är första gången det här händer, men det hittills längsta avbrottet jag känner till. De andra gångerna kan för min del dock bero på att wifiavståndet är på gränsen.
Intressant att veta då också att den verkar ha en fall-back på den maxström man har inställd (14 A för min del). Det var ju ändå rätt bra. Det är lite för mycket för mig dagtid egentligen (har 16 A huvudsäkring), men kan begränsa laddeffekten genom bilen istället.
Det känns som om det här inte är första gången det här händer, men det hittills längsta avbrottet jag känner till. De andra gångerna kan för min del dock bero på att wifiavståndet är på gränsen.
Se där! Då är det ändå inte precis samma för alla. Min box är typ fyra år gammal och jag kör iphone, i den mån något av det skiljer och kan påverka.ullet skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 842 inlägg
Verkar vara igång igen nu; säkert redan under gårdagen någon gång, kollade inte då.
Klicka här för att svara