2 151 630 läst · 32 467 svar
2152k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 795 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 795 inlägg
WHO börjar tycka att det finns fördelar att agera som Sverige har gjort:
https://www.dn.se/nyheter/sverige/who-sverige-kan-vara-en-framtida-modell/– Ska vi nå ett nytt normalläge så tror jag att Sverige representerar en framtida modell, om vi vill återvända till ett samhälle som vi inte måste stänga.
– Vi måste anpassa oss under en kanske ganska lång tid där viruset påverkar vårt fysiska och sociala förhållande med varandra. Vi måste vara medvetna om att viruset finns där och göra allt som individer och familjer så att viruset inte sprids. Det innebär att vi måste förändra våra liv. Och jag tror att det är det Sverige just nu undersöker hur man kan klara av.
– Jag tror det finns saker att lära oss av våra kollegor i Sverige.
Lägg inte orden i min mun är du snäll. 80 % chans är 80 % chans och inget annat.Nyfniken skrev:
Sedan är väldigt opassande att reducera detta till vadslagning. Vår eller kanske tom din linje har kostat Sverige 8 ggr fler direkta dödsfall än tex Norge så långt.
Tack!P patst577 skrev:
För de intresserade finns här en genomgång från WHO över de olika vaccinkandidaterna: https://www.who.int/blueprint/priority-diseases/key-action/novel-coronavirus-landscape-ncov.pdf
För att vi ligger på 10 i topp på dödslistan per capita?BirgitS skrev:
eller
"Smittskyddsexperten och professorn Johan Giesecke, som är rådgivare till WHO menar också han att Sverige har gått rätt väg:"
Giesecke har tidigt stöttat Tegnells linje och det är väl så här politik fungerar. Man stöttar varandra. WHO har också fått mycket kritik för hur dåligt man hanterat detta.
Är det på riktigt!
WHO-chefen Tedros Adhanom Ghebreyesus inflikade samtidigt att han idag fått brev från statsminister Stefan Löfven.
– Det är ju ett sammanträffande. Idag fick jag brev från statsminister Löfven som delade med sig av de starka åtgärder som Sverige vidtar, sa Tedros och tillade på svenska ”tack så mycket His Excellency”.
WHO-chefen Tedros Adhanom Ghebreyesus inflikade samtidigt att han idag fått brev från statsminister Stefan Löfven.
– Det är ju ett sammanträffande. Idag fick jag brev från statsminister Löfven som delade med sig av de starka åtgärder som Sverige vidtar, sa Tedros och tillade på svenska ”tack så mycket His Excellency”.
Du och jag verkar ha läst sannolikhet i olika skolor. 80% chans för att något händer är samma sak som 20% chans att det inte händer. 4 ggr så sannolikt.Ulltand skrev:
Och 2: Nej, vår linje har inte lett till 8 ggr fel dödsfall än i Norge. Hade vi valt exakt samma linje som dem så hade vi inte haft lika många dödsfall. Vi är olika länder med olika förutsättningar.
Det var ju inte Giesecke, utan Dr. Ryan (Executive Director, WHO Health Emergencies Programme) som har uttalat sig?Ulltand skrev:För att vi ligger på 10 i topp på dödslistan per capita?
eller
"Smittskyddsexperten och professorn Johan Giesecke, som är rådgivare till WHO menar också han att Sverige har gått rätt väg:"
Giesecke har tidigt stöttat Tegnells linje och det är väl så här politik fungerar. Man stöttar varandra. WHO har också fått mycket kritik för hur dåligt man hanterat detta.
Mjo, men nog kan man få uppfattningen att Giesecke och Löfvén försökt påverka honom? Typisk lobbyism, inget oväntat alls. Det ingår väl i Löfvéns jobb att få Sverige att framstå som ett lyckat land.P patst577 skrev: