2 164 548 läst · 32 467 svar
2165k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Ja aldrig i he.... att någon tillåts en tredje gång påstå att Sveriges beredskap är god.Claes Sörmland skrev:Håller med om att beredskap inte har prioriterats i politiken. Vi har ju inte ens en nationell krisledning eller smittskyddsledning. Det diskuterades i en grundlagsutredning för över 10 år sedan men av det blev det inget. När vi tagit oss igenom detta så kan reformer vara lämpliga. Vi får se vad väljarna säger.
Speciellt inte när den absolut inte är det.
Nej det är inte Stefans fel bara att det ser ut som det gör men han kunde valt att uttrycka sig på annat sätt för att få förtroende och lugn inför den svåra situation vi är i nu.
Jag hoppas verkligen att detta blir en läxa och att vi sedan har en sjukvård i toppklass och samhället verkligen har en fantastisk beredskap inför nästa kris.Nu är vi tagna med byxorna nere. Igen.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 403 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 403 inlägg
Eftersom du inte ger någon länk så är det ju svårt att veta när det är sagt och i vilket sammanhang.optimum skrev:
Men Tegnell varnade redan för ung. en vecka sen att en kraftig ökning i Stockholm förväntades, även om man då trodde att den skulle komma under föregående helg.
Redigerat:
Fast nog är det rätt stabilt ändå, eller hur?
Det utvecklas som man kan förvänta sig. Sjukvårdspersonal sköter sitt jobb med den äran. Folk sätter sig själva i karantän i väldigt hög utsträckning. Allt är inte bra, men nog är det stabilt.
Motsatsen är för mig fullständigt kaos och där är vi inte.
Det utvecklas som man kan förvänta sig. Sjukvårdspersonal sköter sitt jobb med den äran. Folk sätter sig själva i karantän i väldigt hög utsträckning. Allt är inte bra, men nog är det stabilt.
Motsatsen är för mig fullständigt kaos och där är vi inte.
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 25 300 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 25 300 inlägg
Sprid inte sånt där. Det är så mycket enklare om du tittar på presskonferensen istället för gissar utifrån Aftonbladets vinklar (Tegnell är först i videon):optimum skrev:
Här är min transkription av relevant segment:
"Om vi då går över till Sverige så... har vi för närvarande ett rätt stabil situation - kan man säga - eh... vi har strax mellan 100 och 200 fall dagligen nu sen mer än en vecka tillbaks. Ehm... Vi ser en viss ökning av antalet fall över 70 som följer den allmänna utvecklingen."
Det kommer från pressträffen i eftermiddags.optimum skrev:
Fritt från huvudet ”vi har en stabil utveckling, ökande men inte direkt oroväckande. Det gäller att fortsätta hålla ner kurvan.”
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 403 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 403 inlägg
Eftersom AB i vanlig ordning försöker vinkla till allting för att generera extra klick kan det ju vara bra att veta att DN har öppnat upp alla sina artiklar/sidor för den som registrerar sig (gratis). Det gäller fram till sista april om jag inte minns fel. Deras rapportering är väl inte alltid i toppklass men den är i alla fall bättre än de sidor till AB och Expressen det har länkats till i den här tråden.
Redigerat: