2 168 462 läst · 32 467 svar
2168k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 25 605 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 25 605 inlägg
Sen finns det ju ingen anledning av läsa ett journalistvinklat referat när det är gratis och lika enkelt att gå till originalkällan. Journalistiken ska ju ge en syntes av många olika källor, inte sprida felaktiga referat. Klarar de inte av det får vi hjälpas år att putta ut dem från mediemarknaden så att bättre folk tar över.
Just toppstyrda DN skulle jag vara lite varsam med i denna fråga med tanke på deras chefredaktörs obalanserade agerande. Kanske var DNs coronatåg en stressfaktor för mycket för honom?
Just toppstyrda DN skulle jag vara lite varsam med i denna fråga med tanke på deras chefredaktörs obalanserade agerande. Kanske var DNs coronatåg en stressfaktor för mycket för honom?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 656 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 656 inlägg
Jag har mask när jag går och handlar. Nu handlar jag inte mycket eftersom vi har stor handlat för ett par veckor sen. Alla förpackningar rengörs med diskmedel och desinfektionsmedel. Om det går att ta ut innehåller från förpackningen typ flingor i plast påse då gör jag det och kastar kartongen. Allt jag handlar hamnar i garaget först. Jag tar in de en i taget och rengör. Det tar tid men just nu har jag gott om tid. Jobbar hemifrån och åker inte till jobbet oavsett vad arbetsgivaren vill. Hellre går på a-kassa än att åka till jobbet.P Putte 9497 skrev:
Receptoptimum skrev:Ok då tar vi 15.000 av volvoarbetarna så kan de arbeta 5-skift med att få fram utrustning.
De är nämligen vana att arbeta alla arbetstider.
Men egentligen borde vi sett över sådant här för många år sedan.
Med detta i ordning kunde vi gått ut och sagt.
"-Sveriges beredskap är god"
Ja visst låter det pretentiöst.
Det finns inte ens handsprit att köpa.
Nej nu var jag inte snäll igen.
• Späd ut omkring 35 centiliter T-röd eller spolarvätska med cirka 15 centiliter kranvatten. Häll också i cirka 1 centiliter glycerol (finns att köpa på apotek) för att huden inte ska bli uttorkad.
T-röd finns att köpa. Glycerol finns på vissa butiker. Men inget nödvändigt om du kör med hudkräm efter.
Men måste du ha handspriten egentligen? Du kan inte tvätta händer väldigt noggrannt? Alla som köpt upp all handsprit är egoistiska och borde tvingas att skänka till sjukvården istället. (de som har månader av lager, samma gäller skithuspapper)
ps, här är det chill och snart kommer 08orna till skåne för att sprida mer skit
Om man åker buss på det viset då kan man inte förvänta sig något annat än att helvetet bryter lös.P Putte 9497 skrev:
Det senaste dygnet har 18 patienter i Stockholm dött av covid-19 och antalet smittfall har ökat med 111 personer, meddelar regionen vid en pressträff.
– Stormen är här, säger Björn Eriksson, hälso- och sjukvårdsdirektör.
300 patienter vårdas till följd av viruset, 65 av dem på intensivvårdavdelning.
Eriksson säger att sjukvården nu ska förändras och att man inte sett något liknande tidigare. Han uppmanar alla som har vårdutbildning att hoppa in för att jobba.
Eriksson menar att det är för tidigt att säga hur länge ”stormen” kommer pågå, och att kommande veckor och månader kommer att bli tuffa.
– Det här kommer att bli ännu värre.
Idioti har inga gränser.
Här delar man ut presentkort för att gå på kroger och samlas i cafeer!
Gratis presentkort till alla kommunanställda i Ludvika
Ludvika kommun ger alla anställda ett presentkort för att stötta lokala krögare och butiker, skriver Dalarnas-Tidningar.
– Det tror vi är en lite vinn-vinngrej i den här situationen att vi gynnar lokal handel och lokala restauranger och kaféer. Vi har pratat om en hundring per presentkort, säger kommunalrådet Leif Pettersson (S) till tidningen.
Mellan 2 500 och 2 800 personer som är fast anställda eller har jobbat åt kommunen i minst sex månader under det senaste året berörs.
Presentkortsutdelningen är en del av ett större stödpaket som samtliga 15 kommuner i Dalarnas län har enats om.
Ludvika kommun ger alla anställda ett presentkort för att stötta lokala krögare och butiker, skriver Dalarnas-Tidningar.
– Det tror vi är en lite vinn-vinngrej i den här situationen att vi gynnar lokal handel och lokala restauranger och kaféer. Vi har pratat om en hundring per presentkort, säger kommunalrådet Leif Pettersson (S) till tidningen.
Mellan 2 500 och 2 800 personer som är fast anställda eller har jobbat åt kommunen i minst sex månader under det senaste året berörs.
Presentkortsutdelningen är en del av ett större stödpaket som samtliga 15 kommuner i Dalarnas län har enats om.
Men snälla Lars48, kan du vänligen sluta gå på som en hel rysk trollfabrik?L Lars48 skrev:Idioti har inga gränser.
Det är väl inget som säger att alla som får ett presentkort går och använder de samtidigt och speciellt inte i dessa smittotider??? Tvärtom är det ju ett rekommenderat sätt att ge företagare en direkt inkomst nu när ingen går dit. Presentkort brukar ju gälla något år eller två.