2 174 183 läst · 32 467 svar
2174k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
För att parafrasera lite: LOL tror du vaccinet levereras i form av autoinjektorer?Ulltand skrev:LOL ja det behövs så klart en lång högeskoleutbildning för ge en spruta Tror du på det själv?
Min 85 åriga mor har allergichocksprutor hon kan ge till sig själv efter 15 utbildning.
Nej detta är bara ännu ett exempel på att Sverige uppenbarligen inte kan tänka framåt och ta höjd för något utöver det vanliga.
Å andra sidan har ju Tegnell förkunnat att vaccin ligger långt fram i tiden och knappast är lösningen.
Kanske därför planeringen är skakig?
I övrigt sällar jag mig till de som undrar över varför du smutskastar landet på det sätt du gör.
Ibland kan man ta ett steg tillbaks och betrakta en situation för att få en uppfattning om man är rimligt "på det", det hade nog hjälpt vår svärjevänner i tråden. Det är oerhört sällan som extremer uppstår, därför de kallas just så.Nissens skrev:Vad får du ut av din enögda kamp för att försöka framställa Sverige i en så dålig dager som möjligt? Över och underdödlighet går alldeles utmärkt att mäta kontinuerligt. Då mäter man ju varje region mot sig själv. Istället för det du håller på med jämför med några av de mest udda länderna i världen när ddt gäller covid-19. Det blir bara fånigare och fånigare det du håller på med.
Med detta i tanke, hur rimligt är det då att ett av världens bästa länder på beslutsfattande och genomförande plötsligt skulle vara allra sämst i världen i just dessa grenar? Jag skulle vilja påstå att det är osannolikt och om man nu hamnar där i sina bedömningar finns det många skäl att gå tillbaks och ompröva, med antagandet att det är något man fått om bakfoten. Speciellt om det då är inom ett område där man, fram tills man tyckte sig bli byggahusexpert, hade noll koll på, så bör man ta på sig sin allra mest ödmjuka attityd.
Alltså, tipps till @Ulltand
Jag hörde förresten på radion idag att antalet finlandssvenskar som ansökt om finskt medborgarskap ökat från normalt ca 150 om året till över 800 hittills i år. Orsaken är att det blir lättare för dem att resa till Finland då för att besöka släktingar, sommarstugan osv. Finska medborgare får nämligen komma in i landet direkt.
Det här borde vara en riktigt dålig nyhet för Finland - nu kommer hundratals presumtivt smittbärande finlandssvenskar att resa in i landet utan att kunna stoppas vid gränsen eller sitta i karantän.
Är det en del i den finska strategin?
Det här borde vara en riktigt dålig nyhet för Finland - nu kommer hundratals presumtivt smittbärande finlandssvenskar att resa in i landet utan att kunna stoppas vid gränsen eller sitta i karantän.
Är det en del i den finska strategin?
Jag smutskastar FHM ingen annan.T tanaris skrev:
Varför?Jo för att de är helt kass och det medför stort lidande och död för svenskarna
Varför hyllar du dem trots alla misstag. Är det nationalism som driver dig? Eller politik?
Hela grejen med våra Nordiska grannar hindrar svenskar är ju bara ett infantilt tilltag, då ur ett historiskt perspektiv har Sverige inte behandlat dem så bra. Sverigehatet ligger latent o gror! Hoppas dock på en bättre framtid.
Ulltand skrev:
Du skrev, ordagrant, "Nej detta är bara ännu ett exempel på att Sverige uppenbarligen inte kan tänka framåt och ta höjd för något utöver det vanliga."
Vänligen peka på var jag har hyllat FHM, så ska jag bemöta dina halmgubbar.
Ditt svar var än mer ogenomtänkt/desperst.D djac skrev:Inte helt ologiskt. Fortfarande låg risk att man stöter på någon som smittar, om man då slarvar vid något tillfälle så ska det ju till ganska mycket otur för att dessa två händelser sammanfaller.
När använde du alla dina airbags senast? Detta är stora "åtgärder" som ska skydda dig vid händelser, som sällan inträffar, däremot har det visat sig att tryggheten dessa ger, gör att de flesta tar något större risker resten av tiden, ingen lätt uppgift att ta fram ett netto på detta.
Framförallt din illa valda liknelse. 1950 var bilarna utrustade med ingenting, för att skydda de åkande. Inga deformationssoner, delade rattstänger, vadderade instrumäntbrädor, säkerhetsbälten, krockkuddar, abs etc etc. Ändå dör det grovt räknat bara en tredjedels så många idag, jämfört med 1950. Trots att det nu finns 15 ggr så många bilar.
Frågor på det djac?
Staffan
Mycket som skiljer då från nu men faktum är att förare som känner sig säkra och odödliga tar större risker, frågor på det?Staffan2000 skrev:Ditt svar var än mer ogenomtänkt/desperst.
Framförallt din illa valda liknelse. 1950 var bilarna utrustade med ingenting, för att skydda de åkande. Inga deformationssoner, delade rattstänger, vadderade instrumäntbrädor, säkerhetsbälten, krockkuddar, abs etc etc. Ändå dör det grovt räknat bara en tredjedels så många idag, jämfört med 1950. Trots att det nu finns 15 ggr så många bilar.
Frågor på det djac?
Staffan