2 173 603 läst · 32 467 svar
2174k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Nä, nu har du verkligen spårat ur...Ulltand skrev:""Omvärlden jublar åt vaccinframgångarna – och bygger skyndsamt infrastruktur för att massvaccinera befolkningen.
I Sverige varnar i stället Folkhälsomyndigheten för att vaccin inte är lösningen på pandemin.
Samtidigt höjs röster för att vårens testkaos kan upprepas med vaccineringen.""
[länk]
Ja så blir det när men inte kan pudla. Borde vara lätt att säga " Vi hade fel" men när det ligger snart 7000 döda i potten blir det omöjligt.
Redigerat av moderator:
Men det stod ju i alla tidningar att OCDC mätte fram just det! Sverige är sämst i "världen" på corona.BirgitS skrev:
Det är inget hittepå det är publicerade nyheter. ´Givetvis håller du inte men om det men det är en annan sak.
Frågan är nu skall Sverige bli sämst i världen på att vaccinera också? Inte uteslutet men FHMs inställning
Så, tror du fortfarande att det här är över efter nästa sommar, som du skrev i tisdags, i inlägg #31683 ?Ulltand skrev:""Omvärlden jublar åt vaccinframgångarna – och bygger skyndsamt infrastruktur för att massvaccinera befolkningen.
I Sverige varnar i stället Folkhälsomyndigheten för att vaccin inte är lösningen på pandemin.
[länk]
Ja så blir det när men inte kan pudla. Borde vara lätt att säga " Vi hade fel" men när det ligger snart 7000 döda i potten blir det omöjligt.
Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 426 inlägg
FelUlltand skrev:Men det stod ju i alla tidningar att OCDC mätte fram just det! Sverige är sämst i "världen" på corona.
Det är inget hittepå det är publicerade nyheter. ´Givetvis håller du inte men om det men det är en annan sak.
Frågan är nu skall Sverige bli sämst i världen på att vaccinera också? Inte uteslutet men FHMs inställning
Vad är det du vill säga med detta? Du postar en artikel om vaccinering och baserat på den tycker du att FHM ska säga ”vi hade fel”...Ulltand skrev:""Omvärlden jublar åt vaccinframgångarna – och bygger skyndsamt infrastruktur för att massvaccinera befolkningen.
[länk]
Nej det är fel uppfattat.tusenett skrev:
Det varans nu för att Sverige inte är berett och klarar av att vaccinet i tillräcklig omfattning.
FHM har ett ansvar i detta som ihärdigt har förkunnat att vaccin inte är hela lösningen och dessutom låtit påskina att det är långt fram i tiden.
Du vet, en del tror och planerar fortfarande efter vad FHM säger.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kRvxgQ/ny-coronarapport-sverige-ar-samstDarling McFluff skrev:
Den här ska jag också komma ihåg.Ulltand skrev:
Återkommer i juni, eller kanske september ...
Troligtvis kommer jag dessförinnan ha gratulerat dig till att haft fel, men mer rätt än mig, vad gäller vaccin.
Jag är ingen neggo bakåtsträvare, jag gläds också åt att vaccin verkar vara nära.
Testing
Nissens har fel i det mesta och driver en politisk argumentation i något som borde handla som sakfrågor.
Hur vi skyddar oss bäst mot corona och minskar antalet dödsfall genom smarta restriktioner.
Istället har en gryende nationalism visat sitt fula tryne där att som kan tolkas som kritik mot det egna landet skall motarbetas till varje pris. //Ulltand
Nissens har fel i det mesta och driver en politisk argumentation i något som borde handla som sakfrågor.
Hur vi skyddar oss bäst mot corona och minskar antalet dödsfall genom smarta restriktioner.
Istället har en gryende nationalism visat sitt fula tryne där att som kan tolkas som kritik mot det egna landet skall motarbetas till varje pris. //Ulltand
Men problemet (enligt Vårdförbundet) är brist på personal som kan vaccinera. Var skulle man hitta dem, menar du?Ulltand skrev:Nej det är fel uppfattat.
Det varans nu för att Sverige inte är berett och klarar av att vaccinet i tillräcklig omfattning.
FHM har ett ansvar i detta som ihärdigt har förkunnat att vaccin inte är hela lösningen och dessutom låtit påskina att det är långt fram i tiden.
Du vet, en del tror och planerar fortfarande efter vad FHM säger.
Det vore uppfriskande om du kom med lite förslag på lösningar i förhand nu när du har chansen.
Jag kan börja: Vi kanske ska locka tillbaka alla svenska läkare och sköterskor som flyttat till Norge, genom att erbjuda dem ännu högre löner?
Nej just ja, om inte alla kan få såna löner, så ska ingen få....