2 168 247 läst · 32 467 svar
2168k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Du vet inte hur jag lever.Mikael_L skrev:
Tror du jag är så dum att jag berättar allt på detta forum.
Hahaha.
Här härskar jantelagen och flera försöker hitta minsta uns av en liten liten snörstump att dra i för att få sina lustar tillfredsställda. Rätt så tragiskt.
Det går inte ens skriva något till dig i all välmening som jag tidigare idag gjorde utan risk för missuppfattning.
Mår du inte bra?
Kanske du borde göra något mer lämpligt än att hänga här hela dagarna. (det var välmening)
Pandemin verkar få fram riktigt dåliga sidor hos vissa. Ensamheten kan vara svår.
Kanske därför jag uppskattar att vara på jobbet några dagar i veckan och umgås med kolleger där.
Det jag berättar här i denna tråden är givetvis sant. (såg du att jag korsade min fingrar)
Edit: Var lite kraftfull justerat
Intressant i botten där också; att Danmark tycks överskattat andelen döda i Covid så att situationen faktiskt är värre i Norge? Eller ska vi tolka det som att Danmark kanske bara råkar vara inne i en period av underdödlighet just nu, vilket inte Norge är?harry73 skrev:
Bäst att Löven snabbt kniper förstaplatsen då med att förbjuda folksamlingar med mer än en person. Om någon annan hinner före hur ska han göra då ...? Kan man förbjuda folksamlingar över en halv person tro ...?B b8q skrev:
Konstigt, ingen får spekulera hur du lever, men den som gör det mår tydligen dåligt och mår psykiskt dåligt. Jag vet iallafall vem jag helst skulle ta en öl med. Ja, efter Staffan då...optimum skrev:Du vet inte hur jag lever.
Tror du jag är så dum att jag berättar allt på detta forum.
Hahaha.
Här härskar jantelagen och flera försöker hitta minsta uns av en liten liten snörstump att dra i för att få sina lustar tillfredsställda. Rätt så tragiskt.
Det går inte ens skriva något till dig i all välmening som jag tidigare idag gjorde utan risk för missuppfattning.
Mår du inte bra?
Kanske du borde göra något mer lämpligt än att hänga här hela dagarna. (det var välmening)
Pandemin verkar få fram riktigt dåliga sidor hos vissa. Ensamheten kan vara svår.
Kanske därför jag uppskattar att vara på jobbet några dagar i veckan och umgås med kolleger där.
Det jag berättar här i denna tråden är givetvis sant. (såg du att jag korsade min fingrar)
Edit: Var lite kraftfull justerat
Detta var den bästa sammanställningen jag sett på länge!harry73 skrev:
Att ta hänsyn till normaldödligheten säger betydligt mer än dessa covidsiffror som far omkring. Det blir också tydligt vilka udda siffror Norge och Danmark har jämfört med resten av världen, vilket gör dem till ointressanta som referenser.
Något för @Ulltand att sätta tänderna(!) i.
Redigerat:
Över och underdödlighet studeras bäst när pandemin är över.Nissens skrev:
Jag förhåller mig till reella fakta hur många som avlider i covid19 i realtid och ackumulerat. Jobbig läsning är det och värre tycks det bli.
Titta vilken bra graf jag har tagit fram på det! Jo jag vet att du sett den men ju fler dess bättre!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Du är bara för mycket, vården har inte haft något annat att göra under pandemin än att snabbutbilda distriktssköterskor för massvaccineringar - om ett vaccin eventuellt skulle dyka upp ett år senare???Ulltand skrev:
Du skulle inte bli långvarig som ansvarig för någon verksamhet någonstans med den inställningen...
Och här kommer en mer relevant graf.Ulltand skrev:Över och underdödlighet studeras bäst när pandemin är över.
Jag förhåller mig till reella fakta hur många som avlider i covid19 i realtid och ackumulerat. Jobbig läsning är det och värre tycks det bli.
Titta vilken bra graf jag har tagit fram på det! Jo jag vet att du sett den men ju fler dess bättre!
[bild]
Vad får du ut av din enögda kamp för att försöka framställa Sverige i en så dålig dager som möjligt? Över och underdödlighet går alldeles utmärkt att mäta kontinuerligt. Då mäter man ju varje region mot sig själv. Istället för det du håller på med jämför med några av de mest udda länderna i världen när ddt gäller covid-19. Det blir bara fånigare och fånigare det du håller på med.Ulltand skrev:Över och underdödlighet studeras bäst när pandemin är över.
[bild]
B b8q skrev:
LOL ja det behövs så klart en lång högeskoleutbildning för ge en spruta Tror du på det själv?
Min 85 åriga mor har allergichocksprutor hon kan ge till sig själv efter 15 utbildning.
Nej detta är bara ännu ett exempel på att Sverige uppenbarligen inte kan tänka framåt och ta höjd för något utöver det vanliga.
Å andra sidan har ju Tegnell förkunnat att vaccin ligger långt fram i tiden och knappast är lösningen.
Kanske därför planeringen är skakig?