Status
Inte öppen för fler kommentarer.
optimum
Mikael_L Mikael_L skrev:
Du får leva med din tro.
Jag ville bara bevisa att man slipper också att bli smittad genom att inte göra något speciellt. Så du späker dig i onödan. Men jag tror att du gillar det, så fortsätt.
Du vet inte hur jag lever.
Tror du jag är så dum att jag berättar allt på detta forum.
Hahaha.
Här härskar jantelagen och flera försöker hitta minsta uns av en liten liten snörstump att dra i för att få sina lustar tillfredsställda. Rätt så tragiskt.
Det går inte ens skriva något till dig i all välmening som jag tidigare idag gjorde utan risk för missuppfattning.
Mår du inte bra?
Kanske du borde göra något mer lämpligt än att hänga här hela dagarna. (det var välmening)
Pandemin verkar få fram riktigt dåliga sidor hos vissa. Ensamheten kan vara svår.
Kanske därför jag uppskattar att vara på jobbet några dagar i veckan och umgås med kolleger där.

Det jag berättar här i denna tråden är givetvis sant. (såg du att jag korsade min fingrar)

Edit: Var lite kraftfull justerat

• Gilla
Ulltand
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Och det handlar bara om de officiella Coviddöda

Som the economist visar, är överdödligheten i Ryssland mycket högre än i Sverige. Samma gäller för Nederländerna, Portugal och Syd Afrika, Länder som enligt Worldometers.info har en lägre dödlighet än Sverige!

[länk]
[bild]
Intressant i botten där också; att Danmark tycks överskattat andelen döda i Covid så att situationen faktiskt är värre i Norge? Eller ska vi tolka det som att Danmark kanske bara råkar vara inne i en period av underdödlighet just nu, vilket inte Norge är?

Mikael_L
B b8q skrev:
...och i grenen "Hur liten kan en folksamling egentligen bli?" tar nu Hongkong ledningen:

[bild]
Bäst att Löven snabbt kniper förstaplatsen då med att förbjuda folksamlingar med mer än en person. Om någon annan hinner före hur ska han göra då ...? Kan man förbjuda folksamlingar över en halv person tro ...? :thinking:

Nissens
Mikael_L Mikael_L skrev:
Bäst att Löven snabbt kniper förstaplatsen då med att förbjuda folksamlingar med mer än en person. Om någon annan hinner före hur ska han göra då ...? Kan man förbjuda folksamlingar över en halv person tro ...? :thinking:
Det finns ju halv- o kvartsfigurer. ;)

• Gilla
tobbbias
  • Laddar…
J
optimum optimum skrev:
Du vet inte hur jag lever.
Tror du jag är så dum att jag berättar allt på detta forum.
Hahaha.
Här härskar jantelagen och flera försöker hitta minsta uns av en liten liten snörstump att dra i för att få sina lustar tillfredsställda. Rätt så tragiskt.
Det går inte ens skriva något till dig i all välmening som jag tidigare idag gjorde utan risk för missuppfattning.
Mår du inte bra?
Kanske du borde göra något mer lämpligt än att hänga här hela dagarna. (det var välmening)
Pandemin verkar få fram riktigt dåliga sidor hos vissa. Ensamheten kan vara svår.
Kanske därför jag uppskattar att vara på jobbet några dagar i veckan och umgås med kolleger där.

Det jag berättar här i denna tråden är givetvis sant. (såg du att jag korsade min fingrar)

Edit: Var lite kraftfull justerat
Konstigt, ingen får spekulera hur du lever, men den som gör det mår tydligen dåligt och mår psykiskt dåligt. Jag vet iallafall vem jag helst skulle ta en öl med. Ja, efter Staffan då...

• Gilla
  • Haha
tobbbias och 3 till
  • Laddar…
Nissens
harry73 harry73 skrev:
Och det handlar bara om de officiella Coviddöda

Som the economist visar, är överdödligheten i Ryssland mycket högre än i Sverige. Samma gäller för Nederländerna, Portugal och Syd Afrika, Länder som enligt Worldometers.info har en lägre dödlighet än Sverige!

[länk]
[bild]
Detta var den bästa sammanställningen jag sett på länge!
Att ta hänsyn till normaldödligheten säger betydligt mer än dessa covidsiffror som far omkring. Det blir också tydligt vilka udda siffror Norge och Danmark har jämfört med resten av världen, vilket gör dem till ointressanta som referenser.
Något för @Ulltand att sätta tänderna(!) i. :)

Redigerat:
  • Gilla
djac
  • Laddar…
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
B b8q skrev:
Det är lite det här jag misstänkt;

Vårdförbundet är tveksamma till att det finns personal nog för att klara av en massvaccination under 2021:
[länk]
Säkert möjligt men man har ju haft ett år på sig att förbereda sig.

Nissens Nissens skrev:
Något för @Ulltand att sätta tänderna(!) i. :)
Över och underdödlighet studeras bäst när pandemin är över.

Jag förhåller mig till reella fakta hur många som avlider i covid19 i realtid och ackumulerat. Jobbig läsning är det och värre tycks det bli.

Titta vilken bra graf jag har tagit fram på det! Jo jag vet att du sett den men ju fler dess bättre!

Linjediagram som visar antal dödsfall per miljon invånare för Covid-19 i de nordiska länderna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ulltand Ulltand skrev:
...och hur lång tid tar det att utbilda en distriktssköterska?
....eller tror du att man haft tid i år (av alla år) att vidareutbilda sin personal?

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Nissens
Ulltand Ulltand skrev:
Du är bara för mycket, vården har inte haft något annat att göra under pandemin än att snabbutbilda distriktssköterskor för massvaccineringar - om ett vaccin eventuellt skulle dyka upp ett år senare???
Du skulle inte bli långvarig som ansvarig för någon verksamhet någonstans med den inställningen...

• Gilla
  • Älska
Jocke Best och 4 till
  • Laddar…
Nissens
Ulltand Ulltand skrev:

Jag förhåller mig till reella fakta hur många som avlider i covid19 i realtid och ackumulerat. Jobbig läsning är det och värre tycks det bli.

Titta vilken bra graf jag har tagit fram på det! Jo jag vet att du sett den men ju fler dess bättre!

[bild]
Och här kommer en mer relevant graf.

• Graf som visar daglig COVID-19-dödlighet per miljon för västländer, 7-dagars glidande medelvärde.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Nissens
Ulltand Ulltand skrev:

[bild]
Vad får du ut av din enögda kamp för att försöka framställa Sverige i en så dålig dager som möjligt? Över och underdödlighet går alldeles utmärkt att mäta kontinuerligt. Då mäter man ju varje region mot sig själv. Istället för det du håller på med jämför med några av de mest udda länderna i världen när ddt gäller covid-19. Det blir bara fånigare och fånigare det du håller på med. :)

• Gilla
  • Haha
Hellacopter och 4 till
  • Laddar…
D
Ulltand Ulltand skrev:
Jag tycker också det blir intressant, kanske över en tioårsperiod, säg 2015-2025, då får man med de "överlevare" som inte drabbats milda år osv, inte säker på att denna händelse kommer ge så värst stort utslag.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
B b8q skrev:
...och hur lång tid tar det att utbilda en distriktssköterska?
....eller tror du att man haft tid i år (av alla år) att vidareutbilda sin personal?

LOL ja det behövs så klart en lång högeskoleutbildning för ge en spruta :) Tror du på det själv?

Min 85 åriga mor har allergichocksprutor hon kan ge till sig själv efter 15 utbildning.

Nej detta är bara ännu ett exempel på att Sverige uppenbarligen inte kan tänka framåt och ta höjd för något utöver det vanliga.

Å andra sidan har ju Tegnell förkunnat att vaccin ligger långt fram i tiden och knappast är lösningen.
Kanske därför planeringen är skakig?

• Gilla
optimum
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.