Status
Inte öppen för fler kommentarer.
T
optimum optimum skrev:
Vad är det som gör att vi vet mer nästa vecka?
Tiden. Till skillnad mot mycket annat som garanterats i den här tråden, vet vi garanterat mer nästa vecka.
 
  • Gilla
b8q och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
På radion sa de idag att 40% färre passerar spärrarna till pendeltågen idag jämfört slutet på oktober.
Det är ju positivt och kanske lyssnar folk lite bättre igen.
 
  • Gilla
optimum och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Fairlane Fairlane skrev:
På radion sa de idag att 40% färre passerar spärrarna till pendeltågen idag jämfört slutet på oktober.
Det är ju positivt och kanske lyssnar folk lite bättre igen.
TT uppger att man ser en tydlig minskning även i tunnelbanan (särskilt under rusningstid) och åtminstone på en del busslinjer. Jag läste även någonstans att det har blivit bättre i Västra Götaland och Skåne också.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
optimum
BirgitS BirgitS skrev:
TT uppger att man ser en tydlig minskning även i tunnelbanan (särskilt under rusningstid) och åtminstone på en del busslinjer. Jag läste även någonstans att det har blivit bättre i Västra Götaland och Skåne också.
Ja här i Västra Götaland ser vi ingen som åker tunnelbana, varken under rusningstid eller övriga tider på dygnet.
Det måste vara bra.

Om någon är från Skåne kanske ni kan berätta hur det är med tunnelbanan.
 
Nissens
Fairlane Fairlane skrev:
På radion sa de idag att 40% färre passerar spärrarna till pendeltågen idag jämfört slutet på oktober.
Det är ju positivt och kanske lyssnar folk lite bättre igen.
I Malmö?
 
B b8q skrev:
Tja, eftersom vaccinen kanske är ca 90% effektiva så kommer även 10% av de vaccinerade att kunna få viruset om det fortsätter att vara i omlopp (vilket vi ska räkna med).
Om vi räknar med att 50% av svenskarna vaccinerar sig (5 miljoner) så är det alltså 500 000 vaccinerade som ändå kan drabbas. Och med en dödlighet på 0,5% (ett ungefärligt genomsnitt, riskgrupper har högre risk) så betyder det att 2500 av dem skulle dö.
JO; det gör något även för den som är vaccinerad!
Visst men det är 95% du skall räkna med

Och så år ju inte alla mottagliga corona default.

Så 2o% av 2500 ger 500 och de felande 5 % ger 250..

250 är alltså lite närmare sanningen än dina 2500
 
Redigerat:
  • Haha
Nissens
  • Laddar…
BirgitS
optimum optimum skrev:
Ja här i Västra Götaland ser vi ingen som åker tunnelbana, varken under rusningstid eller övriga tider på dygnet.
Det måste vara bra.

Om någon är från Skåne kanske ni kan berätta hur det är med tunnelbanan.
Det gällde förstås kollektivtrafik i största allmänhet och just för Skåne stod det om Pågatågen.
 
T
.... va?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Ulltand Ulltand skrev:
Visst men det är 95% du skall räkna med

OIch får ju inte all mottagloiga conora default. Faktiskr vara 20 så mångt

så 2o% av 2500 ger 500 och de felande 5 %ger 250..

250 är alltså lite närmare sanningen än dina 2500
:thinking:
Med så många konstiga ord så blev det väldigt svårtolkat ;)
 
optimum optimum skrev:
Ja här i Västra Götaland ser vi ingen som åker tunnelbana, varken under rusningstid eller övriga tider på dygnet.
Det måste vara bra.

Om någon är från Skåne kanske ni kan berätta hur det är med tunnelbanan.

Fan det är känsliga grejer, Dom ha inte tunnelbana ju!

Men vad är det vi ser? -är det en liten loch down? Dom som inte fungerar och sätter landet i oåterkalleliga skuldel?
 
  • Gilla
Hyltran från Veglemyren och 1 till
  • Laddar…
optimum
BirgitS BirgitS skrev:
Det gällde förstås kollektivtrafik i största allmänhet och just i Skåne stod det om Pågatågen.
Så skrev du inte. Läs igen.

Har du börjat bli otydlig i dina inlägg?

Däremot kan jag väldigt klart intyga att det finns inte så många som åker tunnelbana i Västra Götaland även om det vore önskvärt.
 
BirgitS BirgitS skrev:
:thinking:
Med så många konstiga ord så blev det väldigt svårtolkat ;)
Snyggat till lite nu :)
 
Ulltand Ulltand skrev:
Visst men det är 95% du skall räkna med

OIch får ju inte all mottagloiga conora default. Faktiskr vara 20 så mångt

så 2o% av 2500 ger 500 och de felande 5 %ger 250..

250 är alltså lite närmare sanningen än dina 2500
Av allt det där obegripliga så lyckades jag tolka att du hävdar att bara 20% av de som utsätts för viruset får covid-19?
Var har du hittat de uppgifterna?
 
B b8q skrev:
Av allt det där obegripliga så lyckades jag tolka att du hävdar att bara 20% av de som utsätts för viruset får covid-19?
Var har du hittat de uppgifterna?

Bra jobbat! Hur många i Sverige har fått skiten nu?
 
  • Haha
Nissens
  • Laddar…
BirgitS
optimum optimum skrev:
Så skrev du inte. Läs igen.

Har du börjat bli otydlig i dina inlägg?

Däremot kan jag väldigt klart intyga att det finns inte så många som åker tunnelbana i Västra Götaland även om det vore önskvärt.
Jag skrev om busslinjer också i #31851 och de är inte heller tunnelbana så jag vet inte vad du hänger upp dig på tunnelbana för. Sen ska det förstås ses i sammanhanget med det citerade inlägget av Fairlane som slutar med:
"Det är ju positivt och kanske lyssnar folk lite bättre igen."
Så då ville jag framföra att det inte bara gäller i Stockholm, som Fairlanes inlägg gällde, utan även i andra delar av landet verkar det som att folk lyssnar lite bättre igen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.