2 155 036 läst · 32 467 svar
2155k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
TT uppger att man ser en tydlig minskning även i tunnelbanan (särskilt under rusningstid) och åtminstone på en del busslinjer. Jag läste även någonstans att det har blivit bättre i Västra Götaland och Skåne också.Fairlane skrev:
Ja här i Västra Götaland ser vi ingen som åker tunnelbana, varken under rusningstid eller övriga tider på dygnet.BirgitS skrev:
Det måste vara bra.
Om någon är från Skåne kanske ni kan berätta hur det är med tunnelbanan.
Visst men det är 95% du skall räkna medB b8q skrev:Tja, eftersom vaccinen kanske är ca 90% effektiva så kommer även 10% av de vaccinerade att kunna få viruset om det fortsätter att vara i omlopp (vilket vi ska räkna med).
Om vi räknar med att 50% av svenskarna vaccinerar sig (5 miljoner) så är det alltså 500 000 vaccinerade som ändå kan drabbas. Och med en dödlighet på 0,5% (ett ungefärligt genomsnitt, riskgrupper har högre risk) så betyder det att 2500 av dem skulle dö.
Så JO; det gör något även för den som är vaccinerad!
Och så år ju inte alla mottagliga corona default.
Så 2o% av 2500 ger 500 och de felande 5 % ger 250..
250 är alltså lite närmare sanningen än dina 2500
Redigerat:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Det gällde förstås kollektivtrafik i största allmänhet och just för Skåne stod det om Pågatågen.optimum skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
optimum skrev:
Fan det är känsliga grejer, Dom ha inte tunnelbana ju!
Men vad är det vi ser? -är det en liten loch down? Dom som inte fungerar och sätter landet i oåterkalleliga skuldel?
Så skrev du inte. Läs igen.BirgitS skrev:
Har du börjat bli otydlig i dina inlägg?
Däremot kan jag väldigt klart intyga att det finns inte så många som åker tunnelbana i Västra Götaland även om det vore önskvärt.
Av allt det där obegripliga så lyckades jag tolka att du hävdar att bara 20% av de som utsätts för viruset får covid-19?Ulltand skrev:
Var har du hittat de uppgifterna?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Jag skrev om busslinjer också i #31851 och de är inte heller tunnelbana så jag vet inte vad du hänger upp dig på tunnelbana för. Sen ska det förstås ses i sammanhanget med det citerade inlägget av Fairlane som slutar med:optimum skrev:
"Det är ju positivt och kanske lyssnar folk lite bättre igen."
Så då ville jag framföra att det inte bara gäller i Stockholm, som Fairlanes inlägg gällde, utan även i andra delar av landet verkar det som att folk lyssnar lite bättre igen.