2 155 032 läst · 32 467 svar
2155k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Har du inte hört talas om mörkertalet som nämndes friskt i början av pandemin.optimum skrev:
Jaja, även WHO glömde detta i sina tidiga beräkningar och trodde Covid-19 hade en dödlighet på 5%.
TunnelbanaBirgitS skrev:
BusslinjerBirgitS skrev:
BirgitS skrev:
Gäller både tunnelbana och busslinjer som du skrev om.
Nej det finns inte så många som åker tunnelbana här. Men då har du lärt dig det också.
BirgitS skrev:
Utifrån testkapaciteten vet vi att det är mångdubbelt fler,optimum skrev:
Runt två miljoneren om några månader är nog rätt så rimligt.
Det skulle i så fall korrelera med 10.000 döda. Jag tror ock mer 80000 döda i vår och då går antalet smittade ner till 1.600.000.
God enough!
Redigerat:
236355 på Sveriges befolkning kan aldrig bli 5%E El-Löken66 skrev:
Det får du gärna bevisa hur du kom fram till.
Antalet fall / Sveriges befolkning
236355 / 10124661 = 2,33 % men som tur inte avlidna av/med covid-19
Men tunnelbanan i Stockholm har väl inte bytt namn till City tunneln?E El-Löken66 skrev:
Det har jag i så fall missat.
Då har jag lärt mig något nytt.
Ber om ursäkt om det blev OT men brukar svara på inlägg.
Har du bott under en sten senaste året eller?optimum skrev:
WHO = Världshälsoorganisationen.
Har inget med Sverige att göra och början av pandemin är förhoppningsvis inte nu.
Stockholm har tunnelbana "Tuben", Göteborg spårvagn och Malmö superbussar och Citytunnel. Så nu vet du
Menar du att WHO ligger bakom att Sverige inte redovisar korrekta uppgifter?E El-Löken66 skrev:
Känns som rena konspirationsteorierna.
Nej jag tror det beror på vår beredskap för att kunna ta hand om tester och resultaten från pandemin och med det som Generaldirektör Johan Carlsson från FHM redovisade idag om scenarier som bygger på matematiska modeller och matade med ofullständiga uppgifter.
Ja det blir det gamla Skit-in = Skit-ut.
Tror du de stämmer?
Alltså denna graf här nedan matas med, ja vadå?
Nej jag har inte bott under din sten
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Varför ska det räknas med 95 % i stället för 90 %?Ulltand skrev:
Du får gärna förklara resten också för det är synnerligen kortfattat och rätt obegripligt.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Läs inlägg #31866 igen.optimum skrev:
Ingen har påstått att dödligheten i Sverige är 5 %.
Gör du allt du kan för att missförstå inlägg i kväll?
FHM:s beräkning av Infection Fatility Rate, som gjordes i somras, var 0,6 % räknat på alla åldrar, något i storleksordningen 0,1 % för de under 70 år och flera procent för de över 70 år.
Sveriges FHM redovisar dödsfallen som så:optimum skrev:Menar du att WHO ligger bakom att Sverige inte redovisar korrekta uppgifter?
Känns som rena konspirationsteorierna.
Nej jag tror det beror på vår beredskap för att kunna ta hand om tester och resultaten från pandemin och med det som Generaldirektör Johan Carlsson från FHM redovisade idag om scenarier som bygger på matematiska modeller och matade med ofullständiga uppgifter.
Ja det blir det gamla Skit-in = Skit-ut.
Tror du de stämmer?
Alltså denna graf här nedan matas med, ja vadå?
Nej jag har inte bott under din sten
[bild]
Statistik över avlidna
- Statistiken över avlidna baseras på data som hittills rapporterats till Folkhälsomyndigheten, skillnader mot den regionala rapporteringen förekommer.
- Statistiken visar antalet personer med laboratoriebekräftad covid-19 som avlidit, oavsett dödsorsak, och är rapporterade som avlidna i databasen SmiNet.
- Dödsfallen har antingen rapporterats avlidna av behandlande läkare eller har enligt folkbokföringen avlidit inom 30 dagar efter en covid-19 diagnos. I ett begränsat antal fall kan det vara känt av Smittskyddsenheten att dödsorsaken varit icke-covid relaterat och då tas dödsfallet bort ur statistiken.
- Tidserien med antalet avlidna per dag innehåller endast de fall där datum för dödsfallet är känt, därför kan totalt antal avlidna skilja sig mot det antal som redovisas i tidsserien.
- Socialstyrelsen följer antalet avlidna med angiven dödsorsak covid-19.
Det är detta vi kan få fram samt hur stor andel smittade det finns i en viss región I dagsläget, inget annat.
Vi kommer aldrig få veta hur många som totalt smittats i världen, heller inte hur många som dött. Vi får leva med det.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
SVT rapporterar att Astra Zeneca ska utföra en ny kompletterande studie med först en halv dos och sen en hel dos av deras vaccin för att se om det verkligen stämmer att det skulle vara mer effektivt än 2 hela doser.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset kl. 18.05
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset kl. 18.05