Status
Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS
U Urban R skrev:
Den affischen är riktad till barn och unga.
Är det barn så blir det inte så mycket över en meter.
Affischen må vara det men texten och dess betydelse gäller även vuxna.

;) Barn verkar ju smitta mindre så de kan väl få ha lite mindre avstånd till andra ;)

Tillägg: Se även inlägg #29952

Jag undrar fortfarande om @Ulltand tror att ALLA i Sverige exponerats för viruset nu men ”bara” 2 miljoner har fått Covid-19? Är det så man ska tolka dig när du svamlar om 20% mottagliga i inlägg #31854?

Redigerat:
E
BirgitS BirgitS skrev:
SVT rapporterar att Astra Zeneca ska utföra en ny kompletterande studie med först en halv dos och sen en hel dos av deras vaccin för att se om det verkligen stämmer att det skulle vara mer effektivt än 2 hela doser.

[länk] kl. 18.05
Helt otroligt detta. Trial & Error på hög nivå.
Detta virus är verkligen oförutsägbart!

E El-Löken66 skrev:
Helt otroligt detta. Trial & Error på hög nivå.
Detta virus är verkligen oförutsägbart!
Allt är väl oförutsägbart när man inte vet hur det fungerar...ungefär som el som kanske fungerar eller som gnistrar och ryker det om man experimenterar utan att förstå vad man gör...i värsta fall så riskerar någon att dö.

Upptäckten av Penicillin var också ett misstag.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
E
blackarrow blackarrow skrev:
Allt är väl oförutsägbart när man inte vet hur det fungerar...ungefär som el som kanske fungerar eller som gnistrar och ryker det om man experimenterar utan att förstå vad man gör...i värsta fall så riskerar någon att dö.

Upptäckten av Penicillin var också ett misstag.
Ingen aning @blackarrow.
Det har ju säkerligen sina förklaringar men för en lekman som mig låter det konstigt att man inte kunde förutse den enorma skillnaden i procent mellan de olika doseringsmetoderna.

Men det är ju knappast sista gången detta virus förvånar å andra sidan.

Vad är det som svamlas om. Det är väl bara att räkna baklänges ca 6500/0,006 = 1,1 miljoner vilket väl borde vara en gissning som duger.

förövrigt dricker man julmust på julafton, alkohol gäller andra helger, så ni vet.

• Gilla
Ulltand och 1 till
  • Laddar…
T
Vad försöker ni räkna ut?

(Jag dricker f ö vad jag vill på julafton.)

• Gilla
Urban R
  • Laddar…
B b8q skrev:
Jag undrar fortfarande om @Ulltand tror att ALLA i Sverige exponerats för viruset nu men ”bara” 2 miljoner har fått Covid-19? Är det så man ska tolka dig när du svamlar om 20% mottagliga i inlägg #31854?
Svamlar gör du bäst själv och tolkningsproblem har du också :)

• Haha
Nissens
  • Laddar…
A
E El-Löken66 skrev:
Ingen aning @blackarrow.
Det har ju säkerligen sina förklaringar men för en lekman som mig låter det konstigt att man inte kunde förutse den enorma skillnaden i procent mellan de olika doseringsmetoderna.

Folket: ”Ingen vill ha ett vaccin som stressats fram”

Astra: ”Vi råkade ge felaktig dos till häften av testpersonerna”

:thinking::D

• Gilla
  • Haha
Hellacopter och 2 till
  • Laddar…
trähandtag trähandtag skrev:
Vad är det som svamlas om. Det är väl bara att räkna baklänges ca 6500/0,006 = 1,1 miljoner vilket väl borde vara en gissning som duger.

förövrigt dricker man julmust på julafton, alkohol gäller andra helger, så ni vet.
Det är en bra ansats men vi talar om våren 2021. Då har givet fler blivit smittade OCH dödligheten har sjunkit ganska rejält.

Runt 2 miljoner är imo en skaplig skattning då som delkomponent i flockimmunitetsberäkningen

• Haha
Nissens
  • Laddar…
tusenett skrev:
Folket: ”Ingen vill ha ett vaccin som stressats fram”

Astra: ”Vi råkade ge felaktig dos till häften av testpersonerna”

Ahhh du är en antivaccer!

• Haha
Nissens
  • Laddar…
@Nissens

Är du full eller vill du dela allt det roliga du ser med en kommentar av värde?

• Haha
Nissens
  • Laddar…
T tanaris skrev:
Vad försöker ni räkna ut?
(Jag dricker f ö vad jag vill på julafton.)
Det är väl främst körsångsliknade visor som man undvika denna jul, även med utflugna barn.

• Haha
BirgitS
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Ingen aning @blackarrow.

Det trode inte jag heller var möjligt men som FHM brukar säga "det är komplicerat" :)

Det godaset med detta är då att det finns mycker mer vaccin än man trott!

• Gilla
Hyltran från Veglemyren
  • Laddar…
BirgitS
Ulltand Ulltand skrev:
Det trode inte jag heller var möjligt men som FHM brukar säga "det är komplicerat" :)

Det godaset med detta är då att det finns mycker mer vaccin än man trott!
Men du såg väl inlägget jag skrev för en stund sen om att Astra Zeneca sätter upp en ny studie för att kontrollera om resultatet stämmer, de är alltså tveksamma själva till om det är rätt. Du bör nog därför också vara tveksam till det resultatet och inte förutsätta att det är riktigt (som sagt det var ytterst osäkert statistiskt).

• Gilla
RoAd och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.