889 290 läst · 19 362 svar
889k läst
19,4k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...XwGthNe_3ZUVaKPbaY25LIcyxLw1BURdAdwQFX78W8Xk0
Skulle ju ploppat ut dessa igår, men jag e litecefter som vanligt. Men det är aktuellt på fler håll idag med.
Denna screen print var ifrån igår:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Denna screen print var ifrån igår:
Logga in
Skapa konto
Hål i huvudet på vårdanställda!!,!,!,!!!,!
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 735 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 735 inlägg
Ja, man ska akta sig för att få perspektiv på saker!optimum skrev:Se här, från aktuell pressträff med FHM
De har lyckats limma ihop sin trasiga graf för säsongsinfluensornas historik.
Fantastisk nyhet.
Dessutom har man plockat in 2016-17 värden för att göra de andra årens kraftiga ökningar mindre skrämmande.
Och ett ord med på vägen av Anders Tegnell: TVÄTTA HÄNDERNA
[bild]
BirgitS skrev:
då kan vaccinerad personal smitta vaccinerade vårdtagareBirgitS skrev:
Nja, är det inte lite äpple och päron här. De som jobbar på hemmen saknar väl oftast utbildning, i många fall även grundskola som vi känner den, och de jobbar väl inte i ordets bemärkelse, inom vården?trähandtag skrev:
Jag tror inte deras ställningstagande är representativt för de som jobbar inom sjukvården.
Skulle vilja säga att detta bara bekräftar min uppfattning ang hur illa ställt det är på äldreboendena. Inga råd, hjälpmedel, eller instruktioner hade kunnat påverka hur det går eller har gått på dessa.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 735 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 735 inlägg
Ja, men det blir ju mycket mindre risk. Som räkneexempel kan man ju räkna på 90 % effektivitet så om bara de boende är vaccinerade är det 10 % risk att en boende blir smittad men om båda grupperna är vaccinerade blir det ju typ 1 % risk. Sen är väl verkligheten lite mer komplicerad genom att grupperna är olika stora, effektiviteten antagligen varierar med åldern (sämre för de äldsta) osv.T tergo skrev:
Beror på var i landet. I västragötaland är det uteslutande uskor på äbo och i hemtjänst på fasta tjänster. Stockholm har så vitt jag vet inte kommunal hälso och sjukvård och därför inte heller krav på utbildning. Iaf inte i hemtjänsten.D djac skrev:Nja, är det inte lite äpple och päron här. De som jobbar på hemmen saknar väl oftast utbildning, i många fall även grundskola som vi känner den, och de jobbar väl inte i ordets bemärkelse, inom vården?
Jag tror inte deras ställningstagande är representativt för de som jobbar inom sjukvården.
Skulle vilja säga att detta bara bekräftar min uppfattning ang hur illa ställt det är på äldreboendena. Inga råd, hjälpmedel, eller instruktioner hade kunnat påverka hur det går eller har gått på dessa.