B b8q skrev:
Innan var det ingen sammanfattning utan en förutsägelse.
Exakt

M mickef skrev:
Exakt
Exakt vad?

Du blandar ihop förutsägelser med studier av utfallet och tror att vi också är för korkade för att märka vad du gör?

• Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
Nissens
M mickef skrev:
Skärp dig! Jag är inte ett dugg rädd för några myndigheter och har aldrig uttryckt tvivel om vaccinets ev. "räddning" för hotet mot samhället och då jag inte har sett någon utvärdering av massvaccineringen ännu kommer jag inte kommentera samhällsnyttan med vaccineringen.
Hur är det med din respekt för myndigheter, följer du blint alla påbud.
Trams!
Menar du på fullt allvar att du ville vänta på utvärderingen av nyttan av vaccineringen efter pandemin innan du vaccinerar dig?

Sådant får en att tro att det kanske trots allt ligger något i kopplingarna från mönstringsresultaten…

• Gilla
  • Haha
skogaliten och 3 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Exakt vad?

Du blandar ihop förutsägelser med studier av utfallet och tror att vi också är för korkade för att märka vad du gör?
Det var väl inte jag som levererade sammanfattningen?

BirgitS
M mickef skrev:
Det var du som skrev att man fick en sammanfattning innan vaccin var tillgängligt, vilket förstås inte är sant.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Trams!
Menar du på fullt allvar att du ville vänta på utvärderingen av nyttan av vaccineringen efter pandemin innan du vaccinerar dig?

Sådant får en att tro att det kanske trots allt ligger något i kopplingarna från mönstringsresultaten…
Nej, vad har du fått det ifrån?

M mickef skrev:
Nä, men det är du som låter bli att läsa det som är länkat, drar "slutsatser" ur r*ven och vägrar ens försöka förstå de förklaringar du får.

• Gilla
Guzzi
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Nä, men det är du som låter bli att läsa det som är länkat, drar "slutsatser" ur r*ven och vägrar ens försöka förstå de förklaringar du får.
Vilka slutsatser syftar du på?

M mickef skrev:
Om man vet vilken intelligens och vilken vaccineringsbenägenhet Covidliken hade så måste man ha registrerat och forskat på individnivå som Lilak exemplifierat med sig själv som exempel.
M mickef skrev:
Vilka slutsatser syftar du på?
Den här, till exempel.

• Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Den här, till exempel.
Vad är felet i den slutsatsen?

M mickef skrev:
Vad är felet i den slutsatsen?
Man forskar inte på individnivå, man forskar på gruppnivå.
Man använder individer för att forska, men det är först när en grupp individer visar samma resultat som man kan dra några slutsatser.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
L Lilak skrev:
Man forskar inte på individnivå, man forskar på gruppnivå.
Man använder individer för att forska, men det är först när en grupp individer visar samma resultat som man kan dra några slutsatser.
Det är väl först när man har identifierat en grupp som det blir på gruppnivå? Fram till dess är det på individnivå forskningen bedrivs.

BirgitS BirgitS skrev:
Det var du som skrev att man fick en sammanfattning innan vaccin var tillgängligt, vilket förstås inte är sant.
Erkänner, jag for med osanning.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Exakt vad?

Tror inte för en sekund att nån skulle missförstå eller känna sig lurad.

M mickef skrev:
Det är väl först när man har identifierat en grupp som det blir på gruppnivå? Fram till dess är det på individnivå forskningen bedrivs.
Jag skulle inte beskriva det på det sättet, men jag förstår hur du menar.
Resultatet är dock helt ointressant innan man har data på tillräckligt många individer.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.