892 044 läst · 19 362 svar
892k läst
19,4k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 878 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 878 inlägg
Det har väl länkats till massor av studier som visar nyttan med massvaccineringen, framförallt i tråden om vaccinering. Det låter väldigt underligt att du inte har sett dem med tanke på hur aktiv du har varit även i den tråden.M mickef skrev:
Vad förväntar du dig att ytterligare en studie skulle ta upp?
Hur visste vaccinationsregistratorn att Sven Svensson hette B345A344 när han mönstrade?BirgitS skrev:Att man jämför två register där det i det ena står att person B345A344 hade resultat x i ett visst test under mönstringen och i det andra står att person B345A344 vaccinerade sig datumet YY-MM-DD innebär inte att man vet vem denna person är i verkligheten. Man får först fram ett resultat när man jämför hela gruppen och det gäller inte alla enskilda individer.
Jag kunde inte hitta något I forskningsrapporten om dödsfall utan den verkar bara jämför mönstringsresultat med vaccinationsdatum för en viss åldersgrupp.
Varför ser du ned på de som avled av covid?
Att kalla dem för covidlik upprepade gånger är just nedvärderande. Det finns gott om respektfulla uttryckssätt.
Jag har, som sagt, inte läst rapporten utan bara uttydningen och där stryker mindre intelligenta med i större utsträckning.
Jag ser inte ned på döda eller, för den delen med nåt undantag, levande.
Jag ber, återigen, om ursäkt för att jag inte uttrycker mig som du vill.
Jag har, hur som helst, inte läst nån men om du har nån på lager, gärna en sammanfattning, så ska jag titta på den.BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 878 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 878 inlägg
Det bestämdes inte då utan när registeransvarig lämnar ut ett utdrag ur registret så bestäms det hur persondata just denna gång ska konverteras till något som inte pekar ut personen (anonymiseras). Det var väl något sånt som Janobe länkade till i ett svar till dig.M mickef skrev:
Det var alltså inte anonymiserat när det landade hos vaccinationsregistratorn?BirgitS skrev:
Hen hade inte tillgång till mönstringsresultaten såklart men registrerade vaccination under personnr. Sen kan t.ex. Socialstyrelsen samköra förekomst av ett personnr i diverse register, t.ex. från mönstring. Sen får forskaren datan från båda registren men då pseudonymiserat.M mickef skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 878 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 878 inlägg
Varför ska jag lägga en massa tid på att hitta igen länkar när du inte ens kan besvära dig med att läsa det som det redan har länkats till i svar till dig?M mickef skrev:
Sammanfattningen är att massvaccinationen räddade liv, minskade antalet allvarliga sjuka och minskade trycket på sjukvården.
Låt kalkonen vara, svara bara på det viktigaste. Tråden blir ju sju mil lång annars…BirgitS skrev:
V växelventil skrev:
Korrelation implicerar inte kausalitet.V växelventil skrev:
https://www.tylervigen.com/spurious-correlations
En död människa lider inte av att bli nedvärderad. Eventuellt kan den dödes anhöriga lida av det om nedvärderandet kommer till deras kännedom.BirgitS skrev:
Den sammanfattningen fick man redan innan vaccinet fanns tillgänglig.BirgitS skrev: