BirgitS BirgitS skrev:
Det finns gott om utvärderingar som visar på samhällsnyttan med massvaccineringen och det finns nog inte någon annan sorts utvärdering på gång.
Jag har inte sett någon varför jag inte kommenterar dem, men tvivlar som sagt inte på nyttan.

BirgitS
M mickef skrev:
Jag har inte sett någon varför jag inte kommenterar dem, men tvivlar som sagt inte på nyttan.
Det har väl länkats till massor av studier som visar nyttan med massvaccineringen, framförallt i tråden om vaccinering. Det låter väldigt underligt att du inte har sett dem med tanke på hur aktiv du har varit även i den tråden.

Vad förväntar du dig att ytterligare en studie skulle ta upp?

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Att man jämför två register där det i det ena står att person B345A344 hade resultat x i ett visst test under mönstringen och i det andra står att person B345A344 vaccinerade sig datumet YY-MM-DD innebär inte att man vet vem denna person är i verkligheten. Man får först fram ett resultat när man jämför hela gruppen och det gäller inte alla enskilda individer.

Jag kunde inte hitta något I forskningsrapporten om dödsfall utan den verkar bara jämför mönstringsresultat med vaccinationsdatum för en viss åldersgrupp.

Varför ser du ned på de som avled av covid?
Att kalla dem för covidlik upprepade gånger är just nedvärderande. Det finns gott om respektfulla uttryckssätt.
Hur visste vaccinationsregistratorn att Sven Svensson hette B345A344 när han mönstrade?
Jag har, som sagt, inte läst rapporten utan bara uttydningen och där stryker mindre intelligenta med i större utsträckning.
Jag ser inte ned på döda eller, för den delen med nåt undantag, levande.
Jag ber, återigen, om ursäkt för att jag inte uttrycker mig som du vill.

• Wow
skogaliten och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det har väl länkats till massor av studier som visar nyttan med massvaccineringen, framförallt i tråden om vaccinering. Det låter väldigt underligt att du inte har sett dem med tanke på hur aktiv du har varit även i den tråden.

Vad förväntar du dig att ytterligare en studie skulle ta upp?
Jag har, hur som helst, inte läst nån men om du har nån på lager, gärna en sammanfattning, så ska jag titta på den.

BirgitS
M mickef skrev:
Hur visste vaccinationsregistratorn att Sven Svensson hette B345A344 när han mönstrade?
Det bestämdes inte då utan när registeransvarig lämnar ut ett utdrag ur registret så bestäms det hur persondata just denna gång ska konverteras till något som inte pekar ut personen (anonymiseras). Det var väl något sånt som Janobe länkade till i ett svar till dig.

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det bestämdes inte då utan när registeransvarig lämnar ut ett utdrag ur registret så bestäms det hur persondata just denna gång ska konverteras till något som inte pekar ut personen (anonymiseras). Det var väl något sånt som Janobe länkade till i ett svar till dig.
Det var alltså inte anonymiserat när det landade hos vaccinationsregistratorn?

• Wow
Fairlane
  • Laddar…
J
M mickef skrev:
Det var alltså inte anonymiserat när det landade hos vaccinationsregistratorn?
Hen hade inte tillgång till mönstringsresultaten såklart men registrerade vaccination under personnr. Sen kan t.ex. Socialstyrelsen samköra förekomst av ett personnr i diverse register, t.ex. från mönstring. Sen får forskaren datan från båda registren men då pseudonymiserat.

• Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
M mickef skrev:
Jag har, hur som helst, inte läst nån men om du har nån på lager, gärna en sammanfattning, så ska jag titta på den.
Varför ska jag lägga en massa tid på att hitta igen länkar när du inte ens kan besvära dig med att läsa det som det redan har länkats till i svar till dig?

Sammanfattningen är att massvaccinationen räddade liv, minskade antalet allvarliga sjuka och minskade trycket på sjukvården.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Varför ska jag lägga en massa tid på att hitta igen länkar när du inte ens kan besvära dig med att läsa det som det redan har länkats till i svar till dig?

Sammanfattningen är att massvaccinationen räddade liv, minskade antalet allvarliga sjuka och minskade trycket på sjukvården.
Låt kalkonen vara, svara bara på det viktigaste. Tråden blir ju sju mil lång annars…

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
P
V växelventil skrev:
Ja jag menar det och så man inte faller in i fel stapel.Blev nästan lite orolig där och som rapportern säger att blev man allvarligt sjuk så kan man se ett lägre IQ så bra att man är smart då när man knappt blev sjuk.
V växelventil skrev:
Forskare har även kunnat se att personer med lägre intelligens drabbades värre av covid-19 och dog i större utsträckning.
– Intelligens har visat sig vara en väldig bestämningsfaktor, säger Oscar Erixson, forskare i nationalekonomi vid Up
Korrelation implicerar inte kausalitet.

https://www.tylervigen.com/spurious-correlations

P
V växelventil skrev:
Men både jag och frugan blev uppmanad att vänta med vaccineringen eftersom vi och många andra redan haft cocona så har dom räknat med oss som lågt IQ då i deras forskning?
Har du mönstrat? Har din fru mönstrat?

P
BirgitS BirgitS skrev:
Varför ser du ned på de som avled av covid?
Att kalla dem för covidlik upprepade gånger är just nedvärderande. Det finns gott om respektfulla uttryckssätt.
En död människa lider inte av att bli nedvärderad. Eventuellt kan den dödes anhöriga lida av det om nedvärderandet kommer till deras kännedom.

P pmd skrev:
Personnummerkalkylatorn accepterade alltså ett ogiltigt personnummer (det finns ingen månad nummer 53 och inga månader har 32 dagar), och räknade glatt ut vad kontrollsiffran skulle vara.
Slutsatsen man kan dra av detta är att den programmeraren troligen inte är vaccinerad...😎

• Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:

Den sammanfattningen fick man redan innan vaccinet fanns tillgänglig.

M mickef skrev:
Den sammanfattningen fick man redan innan vaccinet fanns tillgänglig.
Innan var det ingen sammanfattning utan en förutsägelse.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.