BirgitS BirgitS skrev:
Såg du inlägg #18 944 ?
Ja

D djac skrev:
[bild]

[länk]
Forskare har även kunnat se att personer med lägre intelligens drabbades värre av covid-19 och dog i större utsträckning.

Natural selection
Darwin awards..

• Haha
Nissens och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Forskare har även kunnat se att personer med lägre intelligens drabbades värre av covid-19 och dog i större utsträckning.

Natural selection
Darwin awards..
Imponerande av sjukvården att, trots resursbrist, lyckas genomföra iq-test på covidpatienternas dödsbädd. Frågan är om man presenterar på topp i det tillståndet?

D
M mickef skrev:
Imponerande av sjukvården att, trots resursbrist, lyckas genomföra iq-test på covidpatienternas dödsbädd. Frågan är om man presenterar på topp i det tillståndet?
Det står i artikeln.

• Gilla
Guzzi och 6 till
  • Laddar…
D djac skrev:
[bild]

[länk]
Jösses vad smart jag måste vara med tanke på att jag bara hade hosta i 5 dagar💪

• Haha
djac
  • Laddar…
D djac skrev:
Det står i artikeln.
Nej det står inte men måste ha gått till så.

• Haha
Fairlane
  • Laddar…
D
M mickef skrev:
Nej det står inte men måste ha gått till så.
Jag hjälper: "Sammanlagt samlade forskarna intelligenstest från 750 000 män och 3 000 kvinnor mellan åldrarna 42 och 59 år. Testerna hämtades från mönstringen vid värnplikten och länkades med Folkhälsomyndighetens vaccinationsstatistik."

• Gilla
Guzzi och 6 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Jag hjälper: "Sammanlagt samlade forskarna intelligenstest från 750 000 män och 3 000 kvinnor mellan åldrarna 42 och 59 år. Testerna hämtades från mönstringen vid värnplikten och länkades med Folkhälsomyndighetens vaccinationsstatistik."
Vad fick mickef sin slutsats från?

D djac skrev:
Och på så sätt hittade man en majoritet korkade bland Covidliken?

BirgitS
M mickef skrev:
Och på så sätt hittade man en majoritet korkade bland Covidliken?
Hur är det med dina kunskaper om statistik resp. intelligensnivå?
Bara så att det går att anpassa svaret till din kunskap.

Läs gärna forskningsrapporten som det länkas till.

• Gilla
Fairlane och 5 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:

Måste man läsa rapporten för att förstå att man inte har rundat dataskyddsförordningen?

• Wow
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
M mickef skrev:
Måste man läsa rapporten för att förstå att man inte har rundat dataskyddsförordningen?
Nej, men det var ju inte det du frågade om förut.

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:

Måste erkänna att mina kunskaper om intelligensnivå är begränsade men jag tror att jag ett bra hum om vad det handlar om.
Statistik behärskar jag nog bättre än medelsvensson.
Jag undrar hur man kommer fram till att korkade dör i högre grad än smarta utan att testa liken innan de blir lik.

Får se om jag har mer tur än djac då eftersom det verkar vara lite problem med läsförståelsen: "Sammanlagt samlade forskarna intelligenstest från 750 000 män och 3 000 kvinnor mellan åldrarna 42 och 59 år. Testerna hämtades från mönstringen vid värnplikten och länkades med Folkhälsomyndighetens vaccinationsstatistik. Resultatet visade ett tydligt positivt samband mellan intelligens och covidvaccinering. "

• Gilla
skogaliten och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.