C
Nissens Nissens skrev:
Nej, det är du som försöker sprida vilseledande uppgifter. Det går sådär.
Jag delar uppgifter från Folkhälsomyndigheten, WHO, IVO, SIR, Pfizer, Moderna, AstraZeneca,m internationellt erkända virologer m.fl.. Du påstår att de uppgifterna är vilseledande.

Varifrån hämtar du dina uppgifter om du inte litar på de ovanstående?

Nissens
C ChristianSch skrev:
Ja, det gör de, eftersom han dansar efter någons pipa.
Det är du som dansar efter andras pipa, som alla nyttiga idioter gör.

Zelensky är en demokratiskt vald President till skillnad från diktatorn putin.

• Gilla
pmd och 5 till
  • Laddar…
Nissens
C ChristianSch skrev:
Jag delar uppgifter från Folkhälsomyndigheten, WHO, IVO, SIR, Pfizer, Moderna, AstraZeneca,m internationellt erkända virologer m.fl.. Du påstår att de uppgifterna är vilseledande.

Jag hämtar också från de källorna, men på ett objektivt sätt. Jag går inte i någons ledband som du.

• Gilla
Klacken
  • Laddar…
J
C ChristianSch skrev:
Om du hade varit allert och kollat upp fakta, följt med i vad som kommer av vetenskapliga rön, tagit del av vaccintillverkarnas egna studieresultat, så hade du inte själv behövt ha en sådan auktoritetstro och förlita dig blint på de som missrepresenterar fakta och vetenskap, som exempelvis Folkhälsomyndigheten, våra politiker, vaccinsamordnaren, sk. "experter" som uttalade sig vitt och brett i medierna.

Det stor klart redan från början att vaccinerna i princip var verkningslösa och gav besvärande biverkningar, bland annat på hjärtat och blodapparaten.

Följande dokument fanns exempelvis tillgängliga i november 2020 inför FDA:s beslut att nödgodkänna Pfizers och Modernas vacciner. Motsvarande dokument gavs in till EMA några veckor senare.

Moderna

[länk]

[länk]

[länk]

Pfizer/BioNTech

[länk]

[länk]

Tillverkarna har genomfört ytterligare en hel rad olika studier, vilka publicerats, där det även där framgår av resultaten att vaccinerna i princip är verkningslösa, men att de ger många biverkningar, bland annat myokardit etc.

Här är exempelvis Pfizers 6-månders uppföljning när det gäller säkerhet och effektivitet, vilket många medier och vilseledande individet försökt göra gällande att den inte utvisar det som den faktiskt utvisar.
[länk]

AstraZenecas vaccin drogs ju som bekant in från flera marknader, pga alla biverkningar.
Du lyckas ju ändå med ditt trollade när vi andra ändå fortsätter svara...

Men du får berätta med sidhänvisning var i respektive länk du finner stöd för vad du säger, t.ex. om verkningslösa vaccin.

Jag öppnade 2-3 som hastigast och kollade "vaccine efficacy" och där är ju liknande siffror för skyddseffeket mot smitta som redogjordes i början av pandemin innan andra varianter tog över.

C ChristianSch skrev:

Du slänger dig med dessa källor men när du väl länkar till dem så backas dina påståenden inte upp av källorna... avsiktligt eller oavsiktligt.

• Gilla
  • Älska
Krille4 och 9 till
  • Laddar…
Nissens
C ChristianSch skrev:
Ok, du vill inte skylta med dina sympatier alltså?
Och dina ryska sympatier vill du skylta med?

• Gilla
Krille4 och 3 till
  • Laddar…
J
C ChristianSch skrev:
Uppenbarligen läser du illa, eller så är du inkompetent inom ditt yrkesområde, som någon annan påstod tidigare i tråden att det skulle vara läkare.
Kan inte du upplysa mig då?

C ChristianSch skrev:
vilka Afrikanska länder har du hus där du vistas ofta
Tanzania, två hus i Dar es Salaam och ett i Mwanza.
Och du har....?

Nissens Nissens skrev:
Om din far 75 år med högt blodtryck riskerar att dö av en pandemi, säger du då till honom att du är ändå gammal så du kan dö, du har ett rätt litet människovärde?
Du verkar ju inte förstå någonting för detta har du redan svar på.

Nu dog han mycket tidigare än så men hade han varit med under coronapandemin så hade han varit precis som vanligt och varit så arg på restriktionerna och folk som inte jobbade fast de kunnat.

Är man i riskgrupp och skör får man väl isolera sig själv och inte stanna hela samhället för det.

Hade jag varit i den åldern och skör skulle jag aldrig någonsin uppmana folk att pausa sina liv. Låta företagare mista sina livsverk mm.
Jag skulle välja själv hur försiktig jag skulle vara.

Den erfarenhet jag har är att 60-90åringarna i bekantskap var mest förbannad på restriktionerna. De som var rädda på riktigt var ju kärnfriska 30-40-50 åringar.

Höll man avstånd till en 75åring så blev man ju uppmanad att sluta och sätta sig ned bredvid istället.

Sa man att man skulle ställa ut saker på bron om de vill slippa kontakt så kom de ändå in som vanligt.

• Gilla
C.Ö
  • Laddar…
K
M mickef skrev:
Var hittar man underlag för det påståendet?
Prov a t ex Facebook....

K
C ChristianSch skrev:

Har du missat ordern från dom Ryska trollfabrikerna? Covid är ett överspelat kapitel. Du skall genast övergå till att hata Nato!

• Gilla
  • Älska
Krille4 och 7 till
  • Laddar…
Fairlane
P Pligg85 skrev:
Den erfarenhet jag har är att 60-90åringarna i bekantskap var mest förbannad på restriktionerna. De som var rädda på riktigt var ju kärnfriska 30-40-50 åringar.

Höll man avstånd till en 75åring så blev man ju uppmanad att sluta och sätta sig ned bredvid istället.

Sa man att man skulle ställa ut saker på bron om de vill slippa kontakt så kom de ändå in som vanligt.
Det där varierade såklart enormt. Jag vet flera 60+ och framförallt 70+ som var väldigt noga med avstånd.

Sen fanns det ju ett annat skäl att inte springa runt och smitta varandra och det var ju att hålla nere smittan totalt i samhället. Dels för att även yngre kunde bli sjuka, ordentligt sjuka, dels för att färre som jobbade inom exempelvis vården skulle bli sjuka.

Personligen tycker jag att det är fräckt att smitta folk när man kan undvika det. Även om det inte är livsfarligt för mig med en vanlig förkylning så tycker jag inte det är jättekul, så folk som tar en alvedon och sen springer runt och smittar andra ligger inte på min topplista.

• Gilla
pmd och 4 till
  • Laddar…
K Klacken skrev:
Prov a t ex Facebook....
Bästa svaret hittills, men om det är det enda underlaget ger jag inte mycket för Skandiamannens forskning.

• Gilla
C.Ö
  • Laddar…
BirgitS
P Pligg85 skrev:
Är man i riskgrupp och skör får man väl isolera sig själv och inte stanna hela samhället för det.
Och hur isolerar man sig om man hela tiden är beroende av andra i form av hemtjänst eller som boende på ett äldreboende?
P Pligg85 skrev:
Ingetdera stämmer med min erfarenhet från den tiden.

• Gilla
djac och 2 till
  • Laddar…
M mickef skrev:
Bästa svaret hittills, men om det är det enda underlaget ger jag inte mycket för Skandiamannens forskning.
Fairlane har ju redan svarat med flera länkar. Har för övrigt aldrig påstått mig ha någon egen forskning på området

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Nissens
M mickef skrev:
Du läser ju ändå inte svaren när de går emot dig…

• Gilla
Krille4 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.