892 236 läst · 19 362 svar
892k läst
19,4k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Den svenska regeringen har inte exekutiv makt. Sådan sköts av de statliga myndigheterna. Ett par exempel på att staten stöttade sjukvården är FoHM arbete med smittskydd, och Försvarsmaktens assistans till Region Stockholm för att bygga Älvsjö sjukhus.P Pligg85 skrev:
Det gör alltså inte riksdag och regering. Riksdagen stiftar lagar som reglerar myndigheternas arbete men riksdagen har inte en operativ roll.P Pligg85 skrev:
F.ö. håller jag med om Fairlanes undrar om varför regionerna behövde stöttas om det inte var något problem med spridningen av covid-19.
Hon måhända ha verklighetsförankring i en drömvärld.Nissens skrev:
Fakta och vetenskap är uppenbarligen inte något som du håller så högt. Inte heller tycks du gilla sådan information som hämtas från WHO, SIR, IVO m.fl.
Det är vackert så. Det säger en hel del om din person.
Jag nöjer mig med att kommentera ditt yttrande om "malariamedicin".D Dilato skrev:Det har ingenting med tillgången på malarimedicin (hydroxyklorokin) att göra.
Det beror på att det i Afrika knappt finns några gamla och sköra som kan dö av Covid, befolkningen i stort är ung och vältränad, välfärdsjukdomar som fetma, högt blodtryck och diabetes finns nästan inte, och det är just gamla och sjuka som dör av Covid.
Cirka 45% av Afrikas invånare är under 15 år medan motsvarande andel för Europa är ca 25%
Afrika har i dag en medianålder på 19 år, jämfört med 44,1 år för EU:s befolkning.
År 2019 var 20,8 % av EU:s befolkning 65 år eller äldre.
Bara några få procent av Afrikas invånare är över 60 år.
[bild]
De flesta afrikaner käkar inte medicin i profylaktiskt syfte, det har dom inte råd med.
Många springer i stället till medicinmannen som skinnar dom på pengar och hittar på någon kur som dom ska skölja dig med mitt i natten medans dom rabblar en ramsa som ska skydda mot de onda andarna.
Detta är jättevanligt även bland så kallat kristna och muslimer!
Jag vet detta av egen erfarenhet, jag bor i Afrika ofta, jag har hus där.
Om du söker lite fakta, så ska du se att hydroxyklorokin används för att behandla fler sjukdomar än malaria.
Om du bor i Afrika, så vet du också att det är en ganska stor kontinent, men många olika länder, där en väldigt stor del av befolkningen är urbaniserad och alltså går till läkare i motsvarande vårdcentraler och handlar medicin på apotek.
I vilka Afrikanska länder har du hus där du vistas ofta?
Jag har inte mina sympatier hos fascisterna i Ryssland, så mycket kan jag säga utan vidare. Inte hos nazister nånstans heller, f.ö.C ChristianSch skrev:
Ryssland beter sig nu på samma sätt som 1939 när Ryssland tillsammans med sin nazistiska bundsförvant startade andra världskriget.
Att påstå att Ukraina dryper av nazister är typisk rysk fascistisk propagande. Vilka "nazistiska organisationer" menar du "härjar i Ukraina"? Presidentens politiska parti? Presidentens kansli?
Jag skrev visserligen att dina inlägg borde förbigås med tystnad, men jag har en fråga till sig som jag måste ställa: med ledning av vad du skrev i inlägg #18 691 antar jag att du även ser Sverigedemokraterna som en nazistisk organisation.
Stämmer det?
Om du hade varit allert och kollat upp fakta, följt med i vad som kommer av vetenskapliga rön, tagit del av vaccintillverkarnas egna studieresultat, så hade du inte själv behövt ha en sådan auktoritetstro och förlita dig blint på de som missrepresenterar fakta och vetenskap, som exempelvis Folkhälsomyndigheten, våra politiker, vaccinsamordnaren, sk. "experter" som uttalade sig vitt och brett i medierna.P pmd skrev:
Det stor klart redan från början att vaccinerna i princip var verkningslösa och gav besvärande biverkningar, bland annat på hjärtat och blodapparaten.
Följande dokument fanns exempelvis tillgängliga i november 2020 inför FDA:s beslut att nödgodkänna Pfizers och Modernas vacciner. Motsvarande dokument gavs in till EMA några veckor senare.
Moderna
https://www.fda.gov/media/144452/download
https://www.fda.gov/media/144453/download
https://www.fda.gov/media/144434/download
Pfizer/BioNTech
https://www.fda.gov/media/144246/download
https://www.fda.gov/media/144245/download
Tillverkarna har genomfört ytterligare en hel rad olika studier, vilka publicerats, där det även där framgår av resultaten att vaccinerna i princip är verkningslösa, men att de ger många biverkningar, bland annat myokardit etc.
Här är exempelvis Pfizers 6-månders uppföljning när det gäller säkerhet och effektivitet, vilket många medier och vilseledande individet försökt göra gällande att den inte utvisar det som den faktiskt utvisar.
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.07.28.21261159v1
AstraZenecas vaccin drogs ju som bekant in från flera marknader, pga alla biverkningar.
Det är precis tvärtom, jag går på fakta och vetenskapliga bevis. Nyttiga idioter som inte tänker själva tror på diverse konspirationsteorier precis som du.C ChristianSch skrev:
Dina dumheter är rena fantasier och du har slutat att tänka själv. 🙂
Om din far 75 år med högt blodtryck riskerar att dö av en pandemi, säger du då till honom att du är ändå gammal så du kan dö, du har ett rätt litet människovärde?P Pligg85 skrev:Är jag själv gammal och sjuk och belastar samhället är man lägre ner på trappan än 40 årig företagare. Enkelt.
En 85 åring med KOL efter ett liv av rökande eller 40årig trebarnsfar med astma. Båda får covid och lika behov av enda respiratorn för att överleva. Vad väljer du?
Två byggnader brinner. Ena ett fängelse med livstidsdömda och det andra en skola? Vart skickar du hjälpen?
Ditt eget barn eller rattfull vållande i en krock?
Skönt att man inte behöver vara så politiskt korrekt.
Redigerat:
Menar du alltså att Folkhälsomyndigheten, WHO, IVO, SIR, Pfizer, Moderna, AstraZeneca,m internationellt erkända virologer m.fl. skulle ägna sig åt att sprida vilseledande uppgifter?Nissens skrev:
Varifrån hämtar du dina uppgifter då, om du inte kan förlita dig på det som de säger?
Nej, det är du som försöker sprida vilseledande uppgifter. Det går sådär.C ChristianSch skrev: