C
Nissens Nissens skrev:
Om du nu tycker att det var så hemskt i Sverige, då kanske du kan ana hur det var i övriga Europa där dödligheten ofta var många gånger högre per capita…. Var glad att du bor här.
Det där var väl prov på ett mindre lyckat inlägg.
Använder du ofta motsvarande logik.
Du kanske lyfter fram att det alltid finns något som kunde ha varit värre. Om någon upplever det jobbigt att ha blivit våldtagen, så kanske du påtalar att det finns de som minsann blir både gruppvåldtagna och misshandlade?

Är det så, att du tycker att något dåligt ska anses acceptabelt, bara för att det är värre någon annanstans?

• Gilla
C.Ö
  • Laddar…
P Pligg85 skrev:
Hoppas bara vi har lärt oss något och inte gör om samma sak.

Nästan alla som dog med corona var gamla och svårt sjuka som skulle dött ändå om man tillåts prata kalla fakta.

Strax under 20.000 pers dog med covid i kroppen på 3,5 år i Sverige medan det fördes statistik.

För detta stängde vi och världen ner helt och helt rubbade samhället.

I Sverige lamslog vi hela yrkesgrupper och indirekt gav dem näringsförbud. Stora delar av till exempel Hotell och Restaurang näringarna satt hemma med full A-kassa samtidigt som vården saknade de som kunde sprita och bädda sängar och ge folk mat. Vilket skämt.

Folk väntade med att söka vård för riktiga problem. Exempelvis cancerpatienter.

Allt stannade upp. Man boostade och stimulerade ekonomierna till den grad att det vi ser idag är resultatet. Rysslands invasion är bara en liten del till resultatet av allt som händer nu.
Det är lätt att vara efterklok med facit i hand och ger inte så mycket att detta lyfts för 5:e gången eller så i denna tråd. Sverige gjorde det rätt bra jämfört med många andra länder så…

• Gilla
Krille4 och 4 till
  • Laddar…
C
P Pligg85 skrev:
Hoppas bara vi har lärt oss något och inte gör om samma sak.

Nästan alla som dog med corona var gamla och svårt sjuka som skulle dött ändå om man tillåts prata kalla fakta.

Strax under 20.000 pers dog med covid i kroppen på 3,5 år i Sverige medan det fördes statistik.

För detta stängde vi och världen ner helt och helt rubbade samhället.

I Sverige lamslog vi hela yrkesgrupper och indirekt gav dem näringsförbud. Stora delar av till exempel Hotell och Restaurang näringarna satt hemma med full A-kassa samtidigt som vården saknade de som kunde sprita och bädda sängar och ge folk mat. Vilket skämt.

Folk väntade med att söka vård för riktiga problem. Exempelvis cancerpatienter.

Allt stannade upp. Man boostade och stimulerade ekonomierna till den grad att det vi ser idag är resultatet. Rysslands invasion är bara en liten del till resultatet av allt som händer nu.
Faktum är att de som dött och som getts ICD-koden U07.1 eller U07.2 bland dödsorsakerna i genomsnitt har varit 2 år äldre än den genomsnittliga åldern hos övriga som dött under samma period.

Om man enbart ser till den statistiken, så verkar det ha varit gynnsamt att drabbas av covid.

• Gilla
C.Ö
  • Laddar…
C
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Det är lätt att vara efterklok med facit i hand och ger inte så mycket att detta lyfts för 5:e gången eller så i denna tråd. Sverige gjorde det rätt bra jämfört med många andra länder så…
Sverige gjorde det ganska dåligt. Att en hel del andra länder gjorde det mycket sämre gör inte att något dåligt ska anses bra. Majoriteten av världens länder, dvs de som inte är situerade i nordamerika, Europa eller Oceanien gjorde ännu bättre ifrån sig än Sverige.

• Gilla
C.Ö
  • Laddar…
C ChristianSch skrev:
Du lyckas uppenbarligen inte att tillgodogöra dig av den fakta som jag delar i länkar och bilder här ovan i tråden. Du kanske kan fråga någon granne om hjälp, om du har problem med översättningar eller läsförståelse?
Du upprepar samma misstag, förväntar du dig ett annat resultat?

• Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
C ChristianSch skrev:
Majoriteten av världens länder, dvs de som inte är situerade i nordamerika, Europa eller Oceanien gjorde ännu bättre ifrån sig än Sverige.
Så du tycker t.ex. att Kinas nolltolerans mot Covid var en bra lösning? Låsa in folk och stänga allt?

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
C ChristianSch skrev:
Du lyckas uppenbarligen inte att tillgodogöra dig av den fakta som jag delar i länkar och bilder här ovan i tråden. Du kanske kan fråga någon granne om hjälp, om du har problem med översättningar eller läsförståelse?

Jonobe har knappast visat något prov på någon vetenskaplig stringens här. Tvärtom får man nog säga.
Det är i och för sig symtpmatiskt för många läkare, vårdanställda, myndighetspersonal och andra som blir besvärade av de fakta som lyfts fram.

Du kanske vill påskina att exempelvis IVO har fel i den kritik de riktat mot läkare och ansvariga för de allvarliga brister som förevarit i vården mot äldre på särskilda boenden?

Du kanske också vill påskina att exempelvis SIR far med osanning med alla de uppgifter som SIR publicerat i diverse olika rapporter?

Du kanske också vill påskina att där är väsentliga fel i all den vetenskap som jag hänvisat till här ovan?
Jonobe har bara uttalat sig generellt och försökt göra gällande att allt varit fullständigt normalt, utan att hänvisa till några som helst fakta.

Kan det vara så att du har en auktoritetstro, där du misstror din egen förmåga att ta del av fakta, statistik och vetenskap och där du tror att du själv inte kan lyckas dra några egna logiska slutsatser, utan måste ha någon som talar om för dig vad och hur du ska tänka?
De flesta kan tänka själva och jämföra fakta och dra egna slutsatser. Alla klarar inte det och då finns det vissa som bara följer strömmen (ett ganska svenskt beteende enl
mig) och sedan finns det de som tycker dom är smartare än andra och gör sin egna analys som sticker ut och går emot majoritetens åsikter och slutsatser bara för att det har skapats någon misstro mot staten/samhället mm. Vilken typ tillhör du ? Svart text på vit bakgrund, handstilsliknande typsnitt, svenskt budskap: "Tro inte på allt du tänker."
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Krille4 och 8 till
  • Laddar…
BirgitS
C C.Ö skrev:
Fru B är en rätt så tragisk figur. Verkar inte ha mycket annat liv än covid och bygga hus.
Du blandar ihop mig med @ChristianSch som tydligen har lagt ner 3000 timmar och läst flera tusen rapporter. Men honom gillar du ju så det verkar ju som att du tycker att det är bra att inte ha något annat liv än covidstudier. Det är inkonsekvent.

• Gilla
  • Älska
Krille4 och 10 till
  • Laddar…
C
B b8q skrev:
Så du tycker t.ex. att Kinas nolltolerans mot Covid var en bra lösning? Låsa in folk och stänga allt?
Kinas agerande var startskottet för att skrämma upp resten av världen

BirgitS
C C.Ö skrev:
Nä hon är en indoktrinerad stackare. Som ångrar att hon tryckt i sig alla sina sju sprutor. Men aldrig kommer erkänna att hon hade fel och gick på covid bluffen.
Fel igen, jag har inte vaccinerat mig mot covid 7 gånger.
Fel igen, det är du som inte kommer att erkänna att du har fel och har gått på bluffen spridd av rysstrollen.

• Gilla
Krille4 och 6 till
  • Laddar…
C
BirgitS BirgitS skrev:
Fel igen, jag har inte vaccinerat mig mot covid 7 gånger.
Fel igen, det är du som inte kommer att erkänna att du har fel och har gått på bluffen spridd av rysstrollen.
Nä jag kan ju inte veta exakt hur många gånger du har vaccinerat dig om det är 5 eller 8 spelar väl ingen roll.
Lite typiskt för er som köper allt som statlig propaganda tutar i er, att tro att allt är rysstroll. Snacka om att vara konspiratiorsk.

• Haha
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
C ChristianSch skrev:
Kary Mullis har uttalat sig om PCR-tester och sagt att de inte är lämpade för ändamålet att ställa någon diagnos eller för att masstesta individer på så sätt som skett och sker.
Nej, det han sa var att man inte kan avgöra nivån av virus med hjälp av PCR-tester.
C ChristianSch skrev:
Vilket innebär att en stor andel över 90% av alla positiva tester som genomförts i Sverige med fog kan antas ha varit falskt positiva.
Nej
C ChristianSch skrev:
WHO gick ut med den här informationen i december 2020.
[länk]
Nej, de framför inte alls samma sak som du gör. Det finns inget där som säger att över 90 % av alla positiva tester kan antas vara falskt positiva.

• Gilla
Klacken och 6 till
  • Laddar…
C
A Abies koreana skrev:
Du upprepar samma misstag, förväntar du dig ett annat resultat?
Är du lite faktaresistent och vetenskapsfientlig, som anser att det är ett misstag att hänvisa till just fakta och vetenskap? 🤏 🤣

• Gilla
C.Ö
  • Laddar…
BirgitS
C C.Ö skrev:
Nä jag kan ju inte veta exakt hur många gånger du har vaccinerat dig om det är 5 eller 8 spelar väl ingen roll.
Lite typiskt för er som köper allt som statlig propaganda tutar i er, att tro att allt är rysstroll. Snacka om att vara konspiratiorsk.
Låt bli att påstå något då, det blir ju bara löjligt när du gör det.

Det är ju mycket välkänt att det finns ryska propagandafabriker, det har ju ägaren till en av dem gått ut och sagt, och att det därifrån just sprids propaganda som är till för att splittra länder. vilket gynnar Ryssland i det långa loppet. Det blir ju ingen konspiration när en person säger att jag gör allt vad jag kan för att påverka andra länders befolkning i en riktning som gynnar Ryssland.

• Gilla
HenrikHuslöse och 5 till
  • Laddar…
BirgitS
C ChristianSch skrev:
Han lär ha överlevt även utan sin cocktail, bara det att han hade haft lite värre symptom några fler dagar.
Trump var ju nästan döende, hade han haft värre symtom i några fler dagar hade han dött.

• Gilla
  • Haha
Krille4 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.