Nissens
C ChristianSch skrev:
Jag genomskådade det hela redan första veckan i januari 2020, när de i en mångmiljonstad med typ 65-70 olika större akutsjukhus säger att de har hittat ett nytt virus för att 10 personer sökt sjukhusvård med influensaliknande symptom och en person har dött. När de sedan går ut och påstår att någon har hittat viruset som är orsaken och WHO "försiktigt" uttalar sig om att "det finns en risk för att det hela utvecklar sig till en pandemi", så var det inte längre någon tvekan.

Jag har ägnat ca 3 000 timmar åt det här sedan dess. Följt med i händelseutvecklingen, läst flera tusen olika vetenskapliga rapporter, läste Pfizers, Modernas och AstraZenecas ansökningar om godkännande både i USA och Europa innan besluten fattades och såg att där fanns obefintlig nytta med vaccinerna, men en förhöjd risk för allvarliga biverkningar, bl.a. när det gäller hjärtat och blodapparaten.

Räknar man bort de 6 000 - 7 000 äldre som i princip avlivades med hjälp av "palliativ vård" som förvägrades kurativ vård, syrgas etc, så har det inte dött fler människor i Sverige under den sk. pandemin, än vad det gjort under de föregående tre decennierna, då det avlidit tusentals människor i respiratoriska sjukdomar varje år.
Jösses, du lever ju i en parallell värld. Att du läst så mycket utan att kunna ta till dig informationen är märkligt.

Hur ser du på att Sverige hade lägst överdödlighet i Europa under 2020-2022?

Norge hade högre dödlighet i sina äldreboenden än Sverige per capita, hur ser du på det?

Bifogar en graf som baseras på offentliga siffror som går helt emot dina osanna påståenden. Visa nu att du kan ta till dig fakta.

• Statistik översikt över överdödlighet i Europa från 2020 till 2022, jämfört med 2017-2019, med Sverige längst ner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Guzzi och 4 till
  • Laddar…
C
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jaha, så du är tankeläsare och medium, trevligt! Du är bara löjligt, carry on, detta forum håller hög kvalitet på flera ämnen än just bygg och du verkar inte uppnå den nivån tyvärr.
Jag har en stor bekantskapskrets vilka jag byter ord med i andra forum än här.

När det gäller hög nivå, så lyckas du inte upprätthålla någon sådan i någon tråd överhuvudtaget tycks det.

• Haha
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
C ChristianSch skrev:

När det gäller hög nivå, så lyckas du inte upprätthålla någon sådan i någon tråd överhuvudtaget tycks det.
Kul för dig. Du har 12 inlägg och varit medlem sedan februari, kom igen om 5 år junior.

• Gilla
djac och 3 till
  • Laddar…
Nissens
C ChristianSch skrev:

Är det någon sekt du är med i då? För dina fantasifulla ideer tål knappast någon objektiv granskning.

• Gilla
HenrikHuslöse och 4 till
  • Laddar…
C
Nissens Nissens skrev:
Är det någon sekt du är med i då? För dina fantasifulla ideer tål knappast någon objektiv granskning.
Jag är inte med i den sekten som du tillhör.

I övrigt förhåller jag mig saklig till fakta och vetenskap i de inlägg jag lämnar i den här tråden.
Jag betvivlar dock att du ids granska den, eftersom det blir så många ord att traggla sig genom.

• Gilla
C.Ö
  • Laddar…
Nissens
C ChristianSch skrev:
Jag är inte med i den sekten som du tillhör.

I övrigt förhåller jag mig saklig till fakta och vetenskap i de inlägg jag lämnar i den här tråden.
Jag betvivlar dock att du ids granska den, eftersom det blir så många ord att traggla sig genom.
Så, missade du grafen jag bifogade? Den baseras på fakta och går rakt enot dina ideer. Och jag är absolut inte med i någon sekt. Om du har en stor bekantskapskrets som håller med om dina ideer så borde det vara en sekt.

Jag förlitar mig på fakta och de människor som har sina expertområden. Du har på nolltid visat att du inte har någon koll på den riktiga verkligheten vi andra lever i.

• Gilla
Guzzi och 4 till
  • Laddar…
C
Nissens Nissens skrev:
Så, missade du grafen jag bifogade? Den baseras på fakta och går rakt enot dina ideer. Och jag är absolut inte med i någon sekt.
Du vet väl att statistik inte behövet vara fakta

C
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Kul för dig. Du har 12 inlägg och varit medlem sedan februari, kom igen om 5 år junior.
"Junior", sa den lille putten som tror att det är meriterande att ha hängt runt och gillat andras inlägg som en liten svans i 5 år.

Det är sent nu, så du kanske borde kissa och gå och lägga dig? 🤏

C ChristianSch skrev:
"Junior", sa den lille putten som tror att det är meriterande att ha hängt runt och gillat andras inlägg som en liten svans i 5 år.

Det är sent nu, så du kanske borde kissa och gå och lägga dig? 🤏
Redan gjort det. Du kommer växa upp och bli mogen du med, det finns hopp för oss alla som tur är. Gonatt på dig

• Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
Nissens
C C.Ö skrev:
Du vet väl att statistik inte behövet vara fakta
Jag vet mycket väl vad det handlar om, och just detta är det bästa underlaget som finns att tillgå. Själv har du bara kastat ur dej en massa märkliga ogrundade påståenden.

Länka gärna till någon trovärdig källa som styrker något av det du påstår. Det blir inte lätt för dig att hitta.

• Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
P
C C.Ö skrev:
Som jag sade oavsett vad du länkar till så är det ingen ide
Att vara faktaresistent är i längden inte bra.
Att ta till sig nya rön och ändra åsikt om de inte stämmer med ens (tidigare) uppfattning leder till en bättre förståelse för hur världen fungerar.

• Gilla
Krille4 och 6 till
  • Laddar…
P
C ChristianSch skrev:
Eftersom det är så pass hög andel av de positiva svaren på testerna som är sk. falska positiva svar, så kan inte ett positivt test utan andra kliniska fynd som ger vid handen att det rör sig om C19 tas som intäkt för att någon enskild patient de facto har C19.
Hur stor del av de positiva svaren är falska?

Vilken testmetod syftar du på?

• Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
P
C C.Ö skrev:
Nä hon är en indoktrinerad stackare. Som ångrar att hon tryckt i sig alla sina sju sprutor. Men aldrig kommer erkänna att hon hade fel och gick på covid bluffen.
Finns det folk som har fått sju sprutor? Nu blir jag avundsjuk. Jag har bara fått fem.

• Gilla
Krille4 och 3 till
  • Laddar…
Nissens
P pmd skrev:
Finns det folk som har fått sju sprutor? Nu blir jag avundsjuk. Jag har bara fått fem.
Jag är ännu mer avundsjuk, jag har bara tre…. 😊

P
C ChristianSch skrev:
Hon slänger sig med en hel del villfarelser som möjligen lurar outbildade och faktaresistenta typer som tror på allt hon säger.

Du känner till att parkslide, utöver att betraktas som ett ogräs, även är god att äta och innehåller en hel del nyttigheter?
Poängen med en liknelse med parkslide är att parkslide är en invasiv art som sprider sig oönskat och tränger bort (dödar) arter som har varit etablerade sen mycket länge. Växtens kulinariska och näringsmässiga egenskaper är irrelevanta.

På liknande sätt finns det risk att idéer från faktaresistenta konspirationsteoretiker tränger ut etablerad vetenskap hos personer som inte är vetenskapligt skolade.

Det är en helt annan sak när någon kommer med vetenskapligt underbyggda teser. Dessa kan tränga ut gammal etablerad vetenskap på goda grunder.

• Gilla
HenrikHuslöse och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.