pinebar skrev:
Jag tror att denna har varit med här för länge sedan, men den är fortfarande cool tycker jag och tydligen till salu igen.
[länk]
En till här som gillar det huset. Synd bara att det ligger där det ligger - mitt i 08-land. ;)

Är väl inte så länge sedan det var med och jag tycker mig känna igen bilderna - tydligen en trend hos mäklarna att ta bort huset och sedan lägga upp på nytt för att nolla räkneverket på "antal dagar på hemnet".
 
ullberg
DeEss skrev:
En till här som gillar det huset. Synd bara att det ligger där det ligger - mitt i 08-land. ;)
Oj då, stilen gick hem även hos smådanskar, jag kanske borde få huvudet undersökt så jag tar tillbaka mitt gilllande ;) ;)

DeEss skrev:
Är väl inte så länge sedan det var med och jag tycker mig känna igen bilderna - tydligen en trend hos mäklarna att ta bort huset och sedan lägga upp på nytt för att nolla räkneverket på "antal dagar på hemnet".
Ja, det är en inte helt ovanlig strategi, fast man behöver ha den borta ett tag, tror det är i typ en månad, för att räkneverket ska nollas
 
misingen skrev:
[länk]

Vill bara visa nordvästra Skånes vinnare i husporr denna månad:

"Exklusiv kvarngård som säljaren låtit renovera med försiktig hand för att bevara den gamla charmen i bostaden."
NOT!

Var är den dära illamående-gröna-smiley-gubben-nånstans?...:wow:
Tycker själv det är ganska befriande att se någon som tänkt utanför "boxen". Någon som har en personlig genomtänkt stil. Hellre det än alla stylade objekt som det går tretton på dussinet av. Mio-möbler, tulpaner, vita soffor, fruktkorgar och fårskinnsfällar till förbannelse. Ger ett väldigt ängsligt och nervöst intryck. Gör jag rätt? Är det snyggt? Tyder på en flock-mentaliet som är lite skrämmande. Är lite symptomatiskt för sverige. Storebror och mindrevärdeskomplex på samma gång. Bäst och duktigast i världen och väldigt oroliga att någon ska tycka något annat. Vårt sociala arv avspeglar sig i inredningsidealen. Folkhemmet och de lutheranska idealen i modern, ljus och fräsch förpackning. Ve den som visar övermod och frosseri genom förgyllda katter i badrummet.
 
il_duce skrev:
Tycker själv det är ganska befriande att se någon som tänkt utanför "boxen". Hellre det än alla stylade objekt som det går tretton på dussinet av.
Håller med dej till 100%!
gaia
 
Sanslösa interiörer! Någon som egentligen hade velat äga ett engelskt slott men fick ta det näst bästa, ett kvarnhus som låtsas vara engelskt slott.:D
 
misingen skrev:
[länk]

Vill bara visa nordvästra Skånes vinnare i husporr denna månad:

"Exklusiv kvarngård som säljaren låtit renovera med försiktig hand för att bevara den gamla charmen i bostaden."
NOT!

Var är den dära illamående-gröna-smiley-gubben-nånstans?...:wow:
Men OJ! Och oj igen......livlig fantasi eller......:what:
Fast en sak gillade jag och det var den vita utemöbeln vid dammen. Undrar var dom köpt den?
 
il_duce skrev:
Tycker själv det är ganska befriande att se någon som tänkt utanför "boxen". Någon som har en personlig genomtänkt stil. Hellre det än alla stylade objekt som det går tretton på dussinet av. Mio-möbler, tulpaner, vita soffor, fruktkorgar och fårskinnsfällar till förbannelse. Ger ett väldigt ängsligt och nervöst intryck. Gör jag rätt? Är det snyggt? Tyder på en flock-mentaliet som är lite skrämmande. Är lite symptomatiskt för sverige. Storebror och mindrevärdeskomplex på samma gång. Bäst och duktigast i världen och väldigt oroliga att någon ska tycka något annat. Vårt sociala arv avspeglar sig i inredningsidealen. Folkhemmet och de lutheranska idealen i modern, ljus och fräsch förpackning. Ve den som visar övermod och frosseri genom förgyllda katter i badrummet.

Håller med. Klockrent hus. Så där skulle man ju vilja bo om man bara var tillräckligt modig för att gå loss ordentligt när man inreder.
 
misingen skrev:
[länk]

Vill bara visa nordvästra Skånes vinnare i husporr denna månad:

"Exklusiv kvarngård som säljaren låtit renovera med försiktig hand för att bevara den gamla charmen i bostaden."
NOT!

Var är den dära illamående-gröna-smiley-gubben-nånstans?...:wow:
Helt underbart! Undrar om man får med all inredning också om man köper?
Rustningar och blommig diskmaskin! Man får mycket för pengarna. I 08-land räcker 1995 000 bara till en liten 1:a eller så. Detta är ju så fantastiskt mycket roligare.
 
Skrattar åt mäklarens formulering: ".......låtit renovera med försiktig hand för att bevara den gamla charmen i bostaden." :D

Varför inte då tala klartext: ".... fantasifull renovering som inte bevarat något av det gamla kvarnhusets stil utan skapat någonting helt annat." Med den formuleringen hade han nått rätt målgrupp.
 
Redigerat:
Aahh - mitt "favvohus" tillbaka till försäljning igen. Har sett detta hus till salu på nätet ett par ggr under åren. Lite svårsål - undrar varför....:p
http://www.notar.se/kopa-bostad/objekt/40P40SSU6LQCVK04/galleri
Är ganska säker på att huset inreddes i sin nuvarande stil av en man som kom hit med två tomma händer från ett land i mellanafrika och som sedan gjorde sig en förmögenhet på att bli importör av afrikanska tyger. Kolla och njut...
 
Almen skrev:
Aahh - mitt "favvohus" tillbaka till försäljning igen. Har sett detta hus till salu på nätet ett par ggr under åren. Lite svårsål - undrar varför....:p
[länk]
Är ganska säker på att huset inreddes i sin nuvarande stil av en man som kom hit med två tomma händer från ett land i mellanafrika och som sedan gjorde sig en förmögenhet på att bli importör av afrikanska tyger. Kolla och njut...
Oj! Utan att kommentera inredningen, var är huset? Ser mest ut som ett enormt tak....
 
Haha, just taket var något jag också direkt reagerade på. Extremt konstiga vinklar och mått eller hur?

Sent from my LT22i using Byggahus
 
Ingår ölen och tuschpennorna?

Det gav mig en känsla av att mäklaren inte riktigt vill vara mäklare.. utan något helt annat..
 
  • Gilla
Belaruz
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.