Ekberg skrev:
Nya sättet att sälja hus eller är det en livstil som skall säljas?
[länk]
Undrar hur huset ser ut.
Ett lysande exempel på att mäklare är överbetalda. :p
Hur har man annars råd att hyra in och klä upp en flock "statister", handla in pilsner, räkor, kaviar, ostar och t o m cigg(!) - bara för en plåtning.
Blev inte ett dugg sugen på att köpa huset, eller ens titta närmare på det av bilderna - mer sugen på en nattamacka och en öl. :)

Bjuder här på ett slott för det facila priset av 30 miljoner:
http://www.hemnet.se/bostad/gard-12rum-vastra-skane-eslovs-kommun-kastberga-slott-3727425
Mysigt poolrum med helglasad gavel - snyggt, men lagom kul att putsa rent efter att ungarna härjat runt poolen.:screwy:

SFDBF932385A87F4DE78EE0D33D82C9168B.jpg
 
Martin_B
harry73
DeEss skrev:
Har bara sett detta utifrån vägen under alla år - har förvandlats från en "vanlig" villa med butikslokal (på 80-talet) till ett hyfsat coolt objekt.
[länk]
Jag tycker att det är lite snål att sälja slottet som har 9 hästboxar med bara 2,5 hectar. Själva slottet med trägården tennisbana och övriga byggnader tar upp det mesta av tomten.
 
Ekberg skrev:
Nya sättet att sälja hus eller är det en livstil som skall säljas?
[länk]


Undrar hur huset ser ut.
Tycker personligen att de valt ut en riktigt bra fotograf som lyckats fånga alla smådetaljer som ger den där härliga sommarkänslan. En vanlig mäklare eller vanlig mäklarfotogran kan inte göra detta. Även om det är som många säger att man inte vet hur huset ser ut så kände jag i alla fall att det var väldigt roligt att se alla bra bilder, kändes som ett långt reklamblad. Bara min personliga åsikt.
 
  • Gilla
Tokyoboy
  • Laddar…
Unclebans skrev:
Tycker personligen att de valt ut en riktigt bra fotograf som lyckats fånga alla smådetaljer som ger den där härliga sommarkänslan. En vanlig mäklare eller vanlig mäklarfotogran kan inte göra detta. Även om det är som många säger att man inte vet hur huset ser ut så kände jag i alla fall att det var väldigt roligt att se alla bra bilder, kändes som ett långt reklamblad. Bara min personliga åsikt.
Måste vara de där Franks eller vad de heter, luktar deras "stil" lång väg.

Måste ändå ge cred för att de lyckats fånga hela Pripps Blå-reklamen i bilderna, och klämt in en överraskning som heter duga i tredje bilden från slutet :D
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
haavard skrev:
Varför ska man inte fundera över dem? De är ju endel av livsstilen och en viktig förklaring till varför man väljer att bo här ute.
Och gissa varför de flyttar :rolleyes:

PS
Har själv bott i Gbg:s skärgård
 
Ekberg skrev:
Nya sättet att sälja hus eller är det en livstil som skall säljas?
[länk]


Undrar hur huset ser ut.

Jösses .. säkert fint hus, men fotografen failar rätt hårt tycker jag. Börjar ana oråd redan när de överexponerade motljusbilderna kommer.

Det hela känns som en parodi. Pripps blå lättöl och bara fötter. Den ironiska generationen. Skäggiga hipsters som fått gratis picknick. Snålblåst och halvklart. Fotografen är medioker på sin höjd. Slänga kort i luften för att få liv i bilden? Komigen!

Fotografen bör fundera vilken målgruppen är. Är det inte kreativa människor mellan 25-30år bör man kanske välja en annan vinkling.
 
Ja jösses... Min favorit är nog ändå den med de utspillda pennorna. Inget säger så mycket om ett rum som just utspillda pennor :)
 
  • Gilla
GullanH
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Och gissa varför de flyttar :rolleyes:

PS
Har själv bott i Gbg:s skärgård
Är det så illa?
Själv har jag bro till min ö. Blir så klart lite enklara att komma i land då...
 
motives skrev:
Ja jösses... Min favorit är nog ändå den med de utspillda pennorna. Inget säger så mycket om ett rum som just utspillda pennor :)
Bilden med utspillda pennor framför två stolar är fantastisk. Man har bemödat sig med att hälla ut pennor, lägga lite böcker (och ett vattenglas???) på stolarna. Sen har man låtit några skitfult skarvade elsladdar hänga kvar bakom.
 
Martin_B
il_duce skrev:
Fotografen är medioker på sin höjd. Slänga kort i luften för att få liv i bilden? Komigen!

Medioker? Oh nej. Personen vet väl vad den gör. Mycket väl till och med. Han skapar en viss stämning. Om inte tekniskt så konstnärligt är fotografen mycket duktig. Han vill skapa reaktioner, och det har han fått - bland annat av dig ;).
Sedan om bilderna passar för att sälja ett hus, där själva huset är i centrum, är en annan fråga. Bilderna illustrerar mer Pripps Blå-reklam än någon annat :D. Inte riktigt passande för husförsäljning och de kommer förlora många medelålders och äldre köpare p.g.a detta.
Håller med dig om att fotografen bör fundera på vilken målgruppen är.
 
12 mille!!! Njaaa... Åsså driftskostnad på 114.000/år!!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.