1 220 233 läst · 5 432 svar
1220k läst
5,4k svar
Coola arkitektritade hus till salu
J JohanLun skrev:... jag får rysningar... Idiotiskt utformning utvändigt, kommer bli problem med regn, snö och is i takdalarna, blöta och skitiga fasader pga avsaknad av takfot. Ogenomtänkt planlösning. Tomten borde vara värd mer obebyggd än med detta på den.
Men det ser ju annorlunda ut vilket attraherar vissa "kännare"
ser som sagt ut som ett typiskt nyare hus i Polen. Men kolla på takkonstruktionen, det borde vara förbjudet att bygga på det sättet. Och ingen med nån form av arkitektambitioner kan vara imponerad av den planlösningen.HOBBY ARCHITECT skrev:
Det där huset har man gått förbi några gånger, har varit "halvfärdigt" en längre tid men tydligen har de fått till "skalet" men fortfarande helt tomt invändigt. Jag och frugan har diskuterat lite kring hur huset "mår" då det inte har varit helt tätt överallt. Sedan framgår det inte helt på bilderna men slänten bakom huset som tillkom när det schaktades för byggnaden är rejält brant och man undrade när de byggde om vägen som ligger vid släntkrön skulle ligga kvar om det kommer ett kraftig regn. Än så länge verkar den vara kvar men kan bli problem för en husägare längre fram. Inget jag skulle vilja betala 16,5+ miljoner för att bli ansvarig för att vägen inte rasar ner...HOBBY ARCHITECT skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Arkitektritade hus som blir för dyra
Arkitekter, Arkitektritat & Extern design -
Coola övergivna hus
Övrigt husrelaterat -
Diskussion om tråden ”Coola arkitektritade hus till salu”
Information & Feedback -
Arkitektritade mångmiljonhuset tar in vatten
Artikelkommentarer -