HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[länk]
Tjörn.👌Men varför vill man ha ett vardagsrum som bara har plats för en soffa?
Är det detta utrymme du tänker på? Får väl plats mycket mer än bara en soffa där?
Ett rymligt loft med träpaneler, stort fönster, skrivbord och snurrstol, samt en matta på golvet. Flera användningsområden möjligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
MetteKson
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
Anna_H Anna_H skrev:
Är det detta utrymme du tänker på? Får väl plats mycket mer än bara en soffa där?
[bild]
Det är väl bara en arbetsplats. Och där ser man ju inte ut mot utsikten för fönsten är för låga?

S
  • 60-talsvilla med träpanelstak och stora fönster som vetter mot trädgård, läderfåtölj, högtalare och bord med böcker.
    Skapa konto
  • Kök och matplats i 60-talsvilla med träpaneler, murad öppen spis och enkla stolar vid ett bord.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Discoman och 3 till
  • Laddar…
F
[bild]
[länk]
Irriterande taklösning utvändigt, och ytterst obegåvad planlösning på övre planet där man passerar bodelar när man rör sig mellan ”social areas”. Är inte ok på ett hus i denna prisklassen. Ser fö ut som ett ”Polski-hus”.

16,5M och det är väl 8M till innan det är klart…. Avstår av flera olika skäl.

• Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
R
F fsn skrev:
Irriterande taklösning utvändigt, och ytterst obegåvad planlösning på övre planet där man passerar bodelar när man rör sig mellan ”social areas”. Är inte ok på ett hus i denna prisklassen. Ser fö ut som ett ”Polski-hus”.

16,5M och det är väl 8M till innan det är klart…. Avstår av flera olika skäl.
Håller med garanterat en utländsk byggare/byggherre..

[bild]
[länk]
Tre hus bredvid varandra i en fyrkantig ruta. Jag lägger in 2000 kr och byter till ett hotell och hoppas på att du slår 9 med tärningarna.

• Haha
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
Jag tycker det var snyggt och annorlunda.

• Gilla
sin
  • Laddar…
Nja, inte särskilt coolt tycker jag.
På klassiskt mäklarmanér ligger man också långt över gemene mans definition av promenadavstånd och kort promenad 😁

• Gilla
JohanLun
  • Laddar…
... jag får rysningar... Idiotiskt utformning utvändigt, kommer bli problem med regn, snö och is i takdalarna, blöta och skitiga fasader pga avsaknad av takfot. Ogenomtänkt planlösning. Tomten borde vara värd mer obebyggd än med detta på den.

Men det ser ju annorlunda ut vilket attraherar vissa "kännare"

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
F fsn skrev:
och ytterst obegåvad planlösning på övre planet där man passerar bodelar när man rör sig mellan ”social areas”
Ja det är ganska ofattbart att man inte lade allrum/TV-rum i mittendelen, närmare köksdelen.

Ser det inte lite trångt ut framför garaget?
Kanske förstör något med "helhetsintrycket " men hade det inte varit bättre med garaget till höger?

Garageplan är ju lite trång, ska man få in en bil krävs en hög stödmur. Hur tänkte man där?
Sen, jag har inget mot tre huskroppar men det funkar inte där det kommer snö. Det snöar även i Halland lite då och då.

F
Mikael_L Mikael_L skrev:
Ja det är ganska ofattbart att man inte lade allrum/TV-rum i mittendelen, närmare köksdelen.
Eller hur. Hur fan tänker folk?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.