MagnusSt skrev:
Är det en övervakningskamera uppe i vänstra hörnet?

[länk]
Det är nog till för att hålla åldersgränsen i baren. :rolleyes:
 
Martin_B
slaskman skrev:
[länk]

Helt jävla sjukt. Det kan man VERKLIGEN INTE ana när man tittar på utsidan.

Fattar ärligt talat inte hur allt det där får plats i det lilla huset? Alltså det ser ju väldigt litet ut på utsidan.

Årets coolaste hus? Århundradets mest överraskande om inget annat! :D
 
Martin_B
Jag är fan fortfarande i shock :D
 
Såna hus går det 20 på dussinet om man tittar på utsidan, men insidan är helt makalös...
 
Allvarligt talat ska den som ritat inredningen ha en eloge. Boytan är inte mer än 200 kvm, men det ser ut att vara minst det dubbla. Detta är ett skolexempel på hur man skapar rymd med axialitet och andra enkla grepp.
 
billy_baver skrev:
Allvarligt talat ska den som ritat inredningen ha en eloge. Boytan är inte mer än 200 kvm, men det ser ut att vara minst det dubbla. Detta är ett skolexempel på hur man skapar rymd med axialitet och andra enkla grepp.
...eller bara en väldigt duktig fotograf.
 
Martin_B
billy_baver skrev:
Allvarligt talat ska den som ritat inredningen ha en eloge. Boytan är inte mer än 200 kvm, men det ser ut att vara minst det dubbla. Detta är ett skolexempel på hur man skapar rymd med axialitet och andra enkla grepp.
Helt klart. Sen så är det ju också så som det precis var nämnt, att fotografen har gjort ett bra jobb.
Det är helt klart en blandning där.

Helt otroligt är det iallafall.

Undrar hur mycket dessa stuckaturer kan ha kostat. Det spelar absolut ingen roll om det är äkta "stuckaturmaterial" som tegel/puts/gips och olika träsorter, eller om det är "fusk" i frigolit/olika sorters plast - det blir riktigt svindyrt iallafall - åtminstonde i dessa sanslösa mängder som presenteras här.
 
Det som gör mest ont i ögonen i det huset är ändå att man smackat in vanlig stavparkett i hela den här...stuck.-orgien... Fiskben för att hålla sig till temat kanske....?
 
Jag undrar egentligen hur man bor i ett sådant hus.. det är möbler överallt, men det känns ändå inte "möblerat"

Det finns inga ställen att umgås direkt, förutom 2 fotöljer framför tv'n på ovanvåningen, övriga stolar/soffor är utspridda längst med väggarna lite här och där.

Vart äter man?, vid "konferens-bordet" med 6 stolar?

Det ser ut som ett litet museum, som man ska gå runt och titta i, inte leva i.
 
Daniel78 skrev:
Jag undrar egentligen hur man bor i ett sådant hus.. det är möbler överallt, men det känns ändå inte "möblerat"

Det finns inga ställen att umgås direkt, förutom 2 fotöljer framför tv'n på ovanvåningen, övriga stolar/soffor är utspridda längst med väggarna lite här och där.

Vart äter man?, vid "konferens-bordet" med 6 stolar?

Det ser ut som ett litet museum, som man ska gå runt och titta i, inte leva i.
Många tror att mäklaren kommer oanmält rakt in i en familjs vardag - smäller av några bilder - och lägger ut i annonsen. Verkligheten är dock en helt annan. Ofta ställer man i ordning objektet för att presentera det så bra som möjligt. Man kan därför inte utgå ifrån att möblerna står som de gjorde när någon faktiskt använde huset. Man kan inte ens utgå ifrån att möblerna som finns på bilderna faktiskt använts i huset.

I detta fall har de exempelvis ställt ut alla stolar (och soffor) vid väggarna - troligen för att visa rymd i huset. Spekulanterna förväntas "tänka in" möblerna själva. Och kanske tro att det är mer rymd än vad det faktiskt är ;).
 
jaso skrev:
Många tror att mäklaren kommer oanmält rakt in i en familjs vardag - smäller av några bilder - och lägger ut i annonsen. Verkligheten är dock en helt annan. Ofta ställer man i ordning objektet för att presentera det så bra som möjligt. Man kan därför inte utgå ifrån att möblerna står som de gjorde när någon faktiskt använde huset. Man kan inte ens utgå ifrån att möblerna som finns på bilderna faktiskt använts i huset.

I detta fall har de exempelvis ställt ut alla stolar (och soffor) vid väggarna - troligen för att visa rymd i huset. Spekulanterna förväntas "tänka in" möblerna själva. Och kanske tro att det är mer rymd än vad det faktiskt är ;).
Självklart förstår jag att det pågår en massa house staging, men i detta fall är det nog mer än så..
även om du möblerar runt dom saker som finns på bilderna så kan jag ändå inte föreställa mig hur man får det där huset att bli "möblerat", i alla fall inte på något sätt så jag skulle vilja bo där :)
 
Hur man vill bo är så privat att man ska passa sin tunga noga när man bedömer hur andra har det. Detta hus antyder en ”samlare”, som egentligen bara bebott ett par av rummen (ovanvåningen plus kanske köket).

Jodå, jag älskar udda personligheter!
 
Martin_B
Jag tyckte det var ganska uppenbart att säljarna inte bor så till vardags. Det är ju inte särskilt praktiskt som sagt och de har alldeles, alldeles säkert gjort iordning möbleringen till detta skick inför bildtagningarna. Det är som sagt inte ens säkert att de äger alla möbler, de kanske har hyrt in en del?

Oavsett så är det också ganska uppenbart att säljarna verkligen lever för detta och mår väl av att leva i "ett museum".


Jag tycker det är häftigt, även om jag själv aldrig hade klarat av att bo så, det blir för opraktiskt för min smak iaf. Men att titta på är ju riktigt, riktigt kul!
 
MB77 skrev:
Kanske inte så coolt men extremt är det :wow:

[länk]

Kolla inlägg 1086, Aftonbladet är efter som vanligt;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.