grävaren skrev:
Coola hus behöver inte vara dyra!
Blir mest ledsen när jag ser sånt där och det får mig att tänka på hur landsbygden håller på att förfalla till fördel för storstäder, köpcentrum och "puls".. I mina trakter finns det så otroligt vackra gårdar etc som bara ruttnar bort för ingen kan bo kvar. Så kan det gå.
 
grävaren skrev:
Coola hus behöver inte vara dyra!
[länk]

Uj så coolt, det där skulle man verkligen vilja ha... (plus en 4mille och lägga ner på renovering)
 
Zynx skrev:
Uj så coolt, det där skulle man verkligen vilja ha... (plus en 4mille och lägga ner på renovering)
grymt coolt:wow: men som sagt det går nog åt en slant till renovering.
 
Martin_B
Förlåt mig, men va f*n är det för fel på en mäklare som sätter ut gråskalebilder på en sådan vacker byggnad??? Spelar väl ingen roll om den är sliten och i renoveringsbehov. Klart som f*n man vill se färgbilder.

I övrigt är ju byggnaden precis hur läcker som helst!!! Hade lätt kunnat bo i den byggnaden om den hade legat på rätt ställe!
 
grävaren skrev:
Coola hus behöver inte vara dyra!
[länk]
Hittade huset å blev kanonintresserad! åkte på visning med diverse mätutrustning i fickorna. fasaden va väl det enda som såg ok ut, iallafall på framsidan. baksidan kan man väl kalla för ruckel, minst sagt. plast för fönster.mm.mm fallfärdigt om man säger så. invändigt ett hus som kan bli kanon om man har x antal millioner över!!! ebart ett skal om man ser i renoveringstankar. en vattenläcka på plan 2 som antagligen pågått under en lång tid har gjort att bjälklag såg ut att va helt kass. visserligen var väggarna på undre plan i stenmaterial så att fuktigheten låg på i princip 100% överallt går att torka ut. men som sagt är man sugen på ett projekt som heter duga så varför inte. Huset är från början en skola som gjorts om i den stil det har idag under 1990-talet. hade det vatt orginal hade man kanske fortfarande varit intresserad...
 
Daniel78 skrev:
30 miljoner gick visst detta hus för:
[länk]
Det är den villan i Långedrag som jag länkade till för ett tag sedan. Har varit ute till försäljningen ett tag. Fantastiskt välbyggt hus. The real deal, inget fusk. Kompisen bor granne. :)
 
Marlene Eskilsson skrev:
Inte svenskt, men Frank Lloyd Wright's Kenneth Laurent House är till salu.

[länk]

[bild]
Ritning till denna trevliga lilla villa återfinns i FLLW:s egen bok "The Natural House". Troligen är husets flygel den enda "möbel" som arkitekten INTE har ritat åt beställaren.
 
pinebar skrev:
Tycker jag i all fall.

[länk]

Kök?
Undrar hur tusan dom lyckats hålla soffan och fåtöljerna i köket rena med två barn?
 
Daniel78 skrev:
Undrar hur tusan dom lyckats hålla soffan och fåtöljerna i köket rena med två barn?
Det är en så kallad datamaskinsretusch av bilden. :D
 
Eller så är hela lägenheten nyss iordninggjord.
 
Jag kan inte komma på varför man skulle vilja ha en sådan soffa och fåtöljer runt ett köksbord.. man lär ju behöva vara 2m lång för att nå upp till tallriken?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.