Uppriktigt sagt har jag en känsla av att Aftonbladets 17-reporter råkade titta in här - innan dom bestämde norrlandsupplagan :D
 
raveper skrev:
Trodde alla kunde se det framför sig...
[länk]
Å det var ju inget direkt ockerpris heller.
 
Ett fantastiskt läge. Husen lämnar en del övrigt att önska när det gäller inredningen. Mäklaren beskriver det som "Yttersk exklusiv inredning", men det känns som om han borde bli prickad för det. Iofs kan den vara exklusiv, men den är fortfarande ful som stryk....

Jag förstår dock inte hur de fått bygglov på allt som går i så pass olika stil överallt...

http://www.erasweden.com/sv/Kontor/...description&GID=OBJ20344_1137339428&cords=0,0
 
Steffo1980 skrev:
Iofs kan den vara exklusiv, men den är fortfarande ful som stryk....
Jag läste fel först i bildlistan och trodde det stod "Samovarrum". Det hade varit något riktigt exklusivt! ;)
 
M
Steffo1980 skrev:
Ett fantastiskt läge. Husen lämnar en del övrigt att önska när det gäller inredningen. Mäklaren beskriver det som "Yttersk exklusiv inredning", men det känns som om han borde bli prickad för det. Iofs kan den vara exklusiv, men den är fortfarande ful som stryk....

Jag förstår dock inte hur de fått bygglov på allt som går i så pass olika stil överallt...

[länk]
Ytterligare ett lysande exempel på att bara för att man har gott om pengar så betyder det inte att man har god smak... Det enda som är fint är utsikten. Läge även för potentiell köpare att kontrollera alla bygglov känns det som.
 
Mikael_L
Steffo1980 skrev:
Ett fantastiskt läge. Husen lämnar en del övrigt att önska när det gäller inredningen. Mäklaren beskriver det som "Yttersk exklusiv inredning", men det känns som om han borde bli prickad för det. Iofs kan den vara exklusiv, men den är fortfarande ful som stryk....

Jag förstår dock inte hur de fått bygglov på allt som går i så pass olika stil överallt...

[länk]
Ja vad ska man säga .... :x
Det stora huset i någon slags ruffig jämtländsk fjällgpårdstil, eller är det kanske något nordamerikanskt tro ... Tycker jag har sin charm, utvändigt. Lite fel med panoramafönstret förstås, men jag förstår syftet.
Den gamla härbret har ju sin genuina svenska charm förstås, fast utbyggnaden på det stör ju litet.
Sen blir det inte lika lätt att se fördelarna, de andra husen passar dels inte riktigt in och är definitivt knepigt designade.

Invändigt är det ju alldeles för härligt. Nästan alla stilar som finns, på ett och samma ställe.

Förövrigt suger fotografen. Inte en enda bild där han ens idats böja lite på knäna för att exponera rummet bättre och/eller slippa sneda projektioner.
Att man inte ens ställer undan två tändvätskeflaskor lite åt sidan innan man fyrar av bilden, tja ... q(;^;)p
 
billy_baver skrev:
Uppriktigt sagt har jag en känsla av att Aftonbladets 17-reporter råkade titta in här - innan dom bestämde norrlandsupplagan :D
Både aftonbladet och expressen håller nog koll här, för det har hänt ett flertal gånger att dom "råkar" skriva ett reportage om ett visst hus direkt efter det nämnts här.
 
Det där sovrummet med panoramaföster. NiCE sänglampa.
 
Mikael_L skrev:
Förövrigt suger fotografen. Inte en enda bild där han ens idats böja lite på knäna för att exponera rummet bättre och/eller slippa sneda projektioner.
Att man inte ens ställer undan två tändvätskeflaskor lite åt sidan innan man fyrar av bilden, tja ... q(;^;)p
Hehe... Ja, det där med home styling det är ju inget för dalmasar utan det får "ju fjöllurna i Stöckhölm hållas på mä" :p
 
Daniel78 skrev:
Både aftonbladet och expressen håller nog koll här, för det har hänt ett flertal gånger att dom "råkar" skriva ett reportage om ett visst hus direkt efter det nämnts här.
Ska man känna sig hedrad eller besvärad? :|
 
Snyggelisnyggt med allt det vita iaf. Men kaminen såg väl inte så väleldad ut.
 
"Såå läckert så klockorna stannar..."

:blushing: Berusad, påtänd eller bara inspirerad?
 
Men... vad är det för golv de har? Det är ju så blankt så man bländas?

För övriogt tycke jag det är skumt att kommentarerna från mäklaren (eller hans berusade svensexapolare?) handlöar mer om möblerna än fastigheten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.