Fantastiskt hus med grym utsikt. Hade gärna tagit mig an det som projekt. En hel del trevliga lampor och möbler från byggtiden också.
 
harry73
Arkitektritad enligt mäklaren, och visst borde det stämma för alla hus, men det betyder i detta fall inte att det är unikt, för grannhuset ser likadan ut
 
harry73 skrev:
Arkitektritad enligt mäklaren, och visst borde det stämma för alla hus, men det betyder i detta fall inte att det är unikt, för grannhuset ser likadan ut
Troligtvis har väl arkitekten ritat båda två, även om det bakom har något sämre läge.
 
tullemannen skrev:
Knappast coolt, men vi har ju sett fula hus här förut.
Vet inte hur uppmärksammat huset varit i Svea Rike? För oss östgötar har huset synts mycket i media detta året. Det har med den gula fasaden att göra. Mjölby Kommun har stridit för att huset ska målas om, men Länsstyrelsen beslutade att så icke skulle behövas. Hur som helst. Huset är i mitt tycke olidligt fult rakt igenom. Har svårt att förstå hur man kan leva i ett hus som ser ut på detta vis. Vad tycker ni?
[länk]
Alldeles för personlig smak för att sälja bra rakt av tror jag...
Men om stommen är sund kan nog någon få fason på det med tid och lite målarfärg ? :)
Det dyraste torde vara badrummet

/K
 
harry73
Att plocka in någon besiktningsman är inte värt pengarna, huset är inte möjligt att besikta.

Det låter lite som huset i Lidingö som var med i tråden för ett tag sen.
Om det är någon som går på visning, får den gärna skriva lite om huset :)
 
harry73 skrev:
Att plocka in någon besiktningsman är inte värt pengarna, huset är inte möjligt att besikta.

Det låter lite som huset i Lidingö som var med i tråden för ett tag sen.
Om det är någon som går på visning, får den gärna skriva lite om huset :)
Jag måste ge mäklaren credit för annonsen, jag blir faan sugen på att köpa hus i Luleå.
 
ullberg
V1K1NG skrev:
[länk]
Nära till service av trädgårdsmaskinerna iaf...

inte optimalt läge skulle jag säga, men så spelar jag inte golf och har andra favorithandlare för trädgårdsredskap.
 
Manberg skrev:
[länk]

Wow! Dat plåttak!
Gillade det huset, även om jag främst gillar modernismen. Sparsamt inrett, men det förutsätter att man har råd med en eller flera betjänter som kan städa, tända kaminer osv. Trevligt!

/S
 
V1K1NG skrev:
[länk]
Fascinerande att man på en sån stor yta ÄNDÅ inte verkar ha fått till någon bra avställning av skor, kappor mm i nära anslutning till entrén...
 
V1K1NG skrev:
[länk]
Fint, fantastiskt sjöläge och allt sånt men känns trots allt som liiiiite överprissatt. Det ligger ju ganska långt ut...
 
osiris skrev:
Fint, fantastiskt sjöläge och allt sånt men känns trots allt som liiiiite överprissatt. Det ligger ju ganska långt ut...
Det har dock gått på en slant att bygga, det jag funderar över är stålpelarna, de borde ej klara en brand vilket gör att hela rasket rasar. Kanske en miss av K/KA :)
 
Väldigt olämplig förvaring av vin. Ljust och varmt! Det ska vara mörkt och svalt...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.