osiris skrev:
fint, fantastiskt sjöläge och allt sånt men känns trots allt som liiiiite överprissatt. Det ligger ju ganska långt ut...
vill ha!!!!!
 
osiris skrev:
Det ligger ju ganska långt ut...
De får ha helikopterplatta så man kan ta sig till jobbet
 
Manberg skrev:
[länk]

Wow! Dat plåttak!
Ser ut att vara ett Gripsholmshus. De verkar ha tänkt på det mesta förutom att göra en trädgård. Varför låta det första besökaren ser vara en fontän av billiga betongstenar när man har kostat på huset så mycket i övrigt?
 
Marlen Eskilsson skrev:
Varför låta det första besökaren ser vara en fontän av billiga betongstenar när man har kostat på huset så mycket i övrigt?
Inte ens vatten i fontänen.
 
Om jag köper det byter jag ut fontänen;).
 
b8q skrev:
Fascinerande att man på en sån stor yta ÄNDÅ inte verkar ha fått till någon bra avställning av skor, kappor mm i nära anslutning till entrén...
Öfverklassen tar inte av sig skorna vettu ;)
 
  • Gilla
jonmo
  • Laddar…
Otroligt fint hus , men ac vent grejerna i taken otroligt fult .
Sen ligger huset vid fel golfbana 😀
 
Eld skrev:
Väldigt olämplig förvaring av vin. Ljust och varmt! Det ska vara mörkt och svalt...
Vinet är nog mest för att imponera på besökarna/ev köpare. Någon vinkännare bor där inte.
 
Mikael_L
Villa vista skrev:
Det har dock gått på en slant att bygga, det jag funderar över är stålpelarna, de borde ej klara en brand vilket gör att hela rasket rasar. Kanske en miss av K/KA :)
Nu kan jag inte se bilderna, men det finns brandisolerande färg. Den bubblar upp till typ 1-2 cm tjocklek vid värme, och ger en ökad REI-klass. Kanske är sånt här?
 
E
Mikael_L skrev:
Nu kan jag inte se bilderna, men det finns brandisolerande färg. Den bubblar upp till typ 1-2 cm tjocklek vid värme, och ger en ökad REI-klass. Kanske är sånt här?
Pelarna ser helt obehandlade ut.
 
Inte är de pelarna brandfärgsmålade, man ser ju ytrost på den i närbild, pelare i köket.
Går iofs inte att vara hundra men pelare som är målade med brandfärg blir ojämna i ytan och inte allt för snygga.
 
Vad spelar det för roll om pelarna inte klarar en brand? Det är ett enbostadshus och kravet är bara att det skall stå upprest så länge att folk hinner ta sig ut. Brinner det så mycket att pelarna ger sig är det en totalskada i alla fall.
 
@haavard, tja kanske detta: insattstiden för räddningstjänst ute på vischan torde vara ganska lång samt är bygganden två plan. en brand på bv kan ju innebära utrymning via fönster/balkong, tråkigt om pelaren kalvar och familjen dör. Och nej obehandlad stålpelare tappar extremt snabbt hållfastheten vid brand. Slutligen är det ett lagbrott att inte följa BBR i Sverige. Jag trodde duvar vän av ordning map PBL, BBR
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.