mexitegel skrev:
Precis min reflektion också, man ser hur luckor hänger på sned, gamla eluttag och elinstallationer, sunkig plastmatta i badrummet etc. etc.

Sitter inte köksfläkten för övrigt med off-set i förhållande till spisen? Väldigt knepig lösning!

Och på sedvanligt vis kan fotografen sin sak, bara att ljusa upp bilderna så ser det genast bättre ut :)
Tycker detta är så kontraproduktivt, folk som sedan kommer på visningen blir bara besvikna, visst det drar mer folk men frågan är om man vinner på det i längden. Ännu värre är det mäklare som lägger ut tvåor som treor i sökmotorn på hemnet. Det hände mig, visst om man läser bilderna noga så står det att planlösningen är alternativ, men då jag söte på treor så missde jag det. Var först på visningen det kom fram att det var en två. Fan vad arg jag var, den mäklaren fick höra ett och annat, mitt bland alla andra spekulanter :p
 
Lexington skrev:
[länk]

Vet inte om det varit med innan? Men vi kör ändå :)
Jag tror det där huset var med i programmet "hustoppen" om jag inte missminner mig.
Väldigt speciellt men häftigt på något sätt.
 
AndersMalmgren skrev:
Tycker detta är så kontraproduktivt, folk som sedan kommer på visningen blir bara besvikna, visst det drar mer folk men frågan är om man vinner på det i längden. Ännu värre är det mäklare som lägger ut tvåor som treor i sökmotorn på hemnet. Det hände mig, visst om man läser bilderna noga så står det att planlösningen är alternativ, men då jag söte på treor så missde jag det. Var först på visningen det kom fram att det var en två. Fan vad arg jag var, den mäklaren fick höra ett och annat, mitt bland alla andra spekulanter :p
Jag håller med dig, men det gäller nog tyvärr inte alla. Jag tror att för få genomskådar detta på visningen och därmed bidrar "mäklarbilderna" till högre priser, särskilt när en mäklare med välsmort munläder enkelt bagatelliserar eventuella påpekanden för inte så insatta spekulanter.

Vid en visning vi var på påstod mäklaren att det dolde sig en riktig pärla bakom några lager färg. Eftersom huset hade nymålad fasad kunde jag inte hålla mig utan frågade cyniskt och högljutt om det var fasadfärgen han menade och att huset bara var att riva eftersom den dementa kvinnan i huset kissat i kors med sina katter så urinstanken gått ända ner i bjälklaget. Jag avslutade konversationen med "Ska du ljuga, så gör det åtminstone långt och smalt så det går i folk"

Mäklaren var envis och ringer trots detta och ber mig lägg första budet och skäller sedan ut mig för att det är för lågt.
Jag önskade honom lycka till.
Huset blev aldrig sålt.
 
Fairlane
Jonatan79 skrev:
Lär inte stanna på 3,9. De flesta med pengar och dålig koll/smak vill bo på Liiiiiidingö ;)
Nu är budet uppe på 4,000,000 ...
Hmm, 4,000,000, sen bekosta rivning och nybygge.... Dyrt blir det.
 
Fairlane skrev:
Nu är budet uppe på 4,000,000 ...
Hmm, 4,000,000, sen bekosta rivning och nybygge.... Dyrt blir det.
Sista idioten ännu inte född :rolleyes: :x dyrare kvm blir svårt att hitta för en tomt...
 
Jäderberg skrev:
[länk]

Fint hus från 1903 till salu i Falun för 9 miljoner!
3 kök är ju rätt schysst ;)
 
fgo skrev:
Jag tror det där huset var med i programmet "hustoppen" om jag inte missminner mig.
Väldigt speciellt men häftigt på något sätt.
Jag såg det i något program men var det inte med dansk reporter? Huset ägdes i alla fall av en nederländsk arkitekt.
 
Ahhh, Holland, det förklarar designen, en söt doft spred sig kanske i skogen...? ;)


Kalle B skrev:
Jag såg det i något program men var det inte med dansk reporter? Huset ägdes i alla fall av en nederländsk arkitekt.
 
Kalle B skrev:
Jag såg det i något program men var det inte med dansk reporter? Huset ägdes i alla fall av en nederländsk arkitekt.
Ja så var det nog. Nordiska hus på SVT.
 
harry73
Jonatan79 skrev:
Ahhh, Holland, det förklarar designen, en söt doft spred sig kanske i skogen...? ;)
Sockerbruk?
 
Ja precis, holländarna är ju kända världen över för sitt utmärkta socker ! ;)

harry73 skrev:
Sockerbruk?
 
K
Jonatan79 skrev:
Lär inte stanna på 3,9. De flesta med pengar och dålig koll/smak vill bo på Liiiiiidingö ;)
4,2 nu...
Objektet får mig att tänka på det där programmet... Förrådsjägarna?
Det kanske finns något av värde bland bråtet...

Ramnemark skrev:
Men då vill man ju tro att dödsboet tömmer kåken innan den säljs....
Ang. tömningen. Inte alls ovanligt att det avtalas att inventarier och diverse lämnas. Jag har varit med om det vid två köp och nu har jag själv ett objekt efter min far som jag inte ämnar tömma vid försäljning.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.