harry73
Rätt så trist att kalla manniskor för trash (sopor), och tänk att det då bara beror på om andra tycker om din smak :thumbdown:
 
White trash is a derogatory American English racial slur referring to poor white people, especially in the rural South of the United States, suggesting lower social class and degraded standards of living. "Wikipedia"
 
Det var min tolkning med. Det har väll inte riktigt med huset i Uddevalla att göra då. 10,9 millar är det inte många fattiga som har :)
 
Redigerat:
Ramnemark skrev:
Det var min tolkning med. Det har väll inte riktigt med huset i Uddevalla att göra då. 10,9 millar är det inte många fattiga som har :)
Vad är det man brukar säga,
Du kan ta *namn* ur Södertälje men du kan inte ta Södertälje ur *namn* :p
 
Redigerat:
dthompa skrev:
Tittar man på streetview så sitter husen ihop med garangen, dvs garage-objektet-garage.
[länk]

Tror grannarna bara blir glada om någon river det och bygger nytt. Kan ju inte vara kul att ha en sådan granne.
Skulle inte betala 4 millar för ens ett renoverat hus av den typen. Visst Lindingö har en del finare gator, men det finns även mindre fina och denna hör dit
 
harry73 skrev:
Men jag fattar inte heller priset. Är det verkligen så kul att bo i Stockholm?
Rent geografiskt ligger Lidingö nära city, men tack vare kass kommunikation tar det nästan längre tid än från tex Bromma eller Stocksund. Skulle mao hellre köpa boende där. Jag tycker också priserna är sjuka men värt det då jag inte skulle kunna leva utan metrokänslan
 
MrPlow
Jonatan79 skrev:
Lär inte stanna på 3,9. De flesta med pengar och dålig koll/smak vill bo på Liiiiiidingö ;)
Man får ju cykel på köpet! rimage.phpFoto: Mäklaren Gadelius
 
  • Gilla
thomas33
  • Laddar…
Stefan Bengtsson skrev:
Det här med att du sålde din fru... var det för att finansiera huset? ;)
Hehe, jo det var budgivning länge men väl på henne, fast tyvärr räckte det inte till :(

/S
 
magda136 skrev:
Köper man ett sånt hus får man väl med konstant fint väder och evig familjelycka på köpet.... Eller...??!
Skulle nog snarare säga att du kan vara lyckligare i ett litet rött torp ute på landet än i ett lyxhus någonstans på jorden. Kolla bara på Michael Jacksso med flera. Mer pengar än vad någon kan göra av med på en livstid, men troligtvis inte speciellt lycklig.

Nej, familjelycka och vackert väder är två saker som pengar inte kan köpa...


/S
 
jimmy s skrev:
Ser påkostat ut! Många sätt att bada på och mosaik i garaget..
[länk]
Ett otroligt smaklöst hus med ett virrvarr av olika stilar där det inte finns många röda trådar mer än att de verkar gilla att bada och har väldigt mycket folk på besök väldigt ofta, alternativt en väldigt stor familj med alla dessa olika små byggnader. Vågar inte tänka på driftskostnaderna.

Har man så mycket pengar att plöja ner i Uddevalla, hade mitt tips varit att ta in en välrenomerad inredningsarkitekt. Du hade förmodligen sparat en bra slant...

Huset ser ut som Myresjöhus Capella, eller en variant av det i alla fall.

Utsikten är dock väldigt fin, synd bara att de byggde ett Disneyland där.

Sen kan jag inte låta bli att fundera på ipads med kablar på väggarna, ser det inte lite "billigt" ut? I ett sådant hus som vill andas "lyx" borde väl en helintegrerad hemautomationslösning vara det enda rätta? Finns ju flera alternativ, men de kostar....

/S
 
Redigerat:
Palatset i Uddevalla har redan blivit årets mest klickade på hemnet, det tog bara ett par dagar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.