harry73
steve5432 skrev:
Sista bilden är den enda jag kan hitta där den gula grisen? inte är med.
Inte på kaminbilden heller
 
steve5432 skrev:
Jag har länge letat efter ett hus som motsvarar mitt "drömhus", nu behöver jag inte leta längre. Frun blev såld hon också...

[länk]

Enda felet är prislappen ;) Men det finns ju ritningar med så jag får väl rita om det så att det passar vår budget.

Undrar hur mycket själva huset hade kostat separat, och hur mycket som är pris för själva läget. Visst, ett sånt hus bygger man inte i ett vanligt villaområde med grannar i alla fyra vädersträck, det kräver en lite större tomt, eller ett solitärt läge med lite fina vyer, t.ex. åkrar, hav, skog etc. Trist bara att de flesta kommunala tomter är så kompakta, det hade varit trevligt med lite blandning. Men visst, en tomt med havsutsikt eller strandnära läge här i Karlskrona ligger på runt 3 miljoner, kan bara föreställa mig vad det kostar på Lidingö... så marknaden för dessa är helt klart begränsad...

/S
Köper man ett sånt hus får man väl med konstant fint väder och evig familjelycka på köpet.... Eller...??!
 
steve5432 skrev:
Jag har länge letat efter ett hus som motsvarar mitt "drömhus", nu behöver jag inte leta längre. Frun blev såld hon också...


/S
Det här med att du sålde din fru... var det för att finansiera huset? ;)
 
  • Gilla
Sparris och 2 till
  • Laddar…
steve5432 skrev:
Jag har länge letat efter ett hus som motsvarar mitt "drömhus", nu behöver jag inte leta längre. Frun blev såld hon också...

[länk]

Enda felet är prislappen ;) Men det finns ju ritningar med så jag får väl rita om det så att det passar vår budget.

Undrar hur mycket själva huset hade kostat separat, och hur mycket som är pris för själva läget. Visst, ett sånt hus bygger man inte i ett vanligt villaområde med grannar i alla fyra vädersträck, det kräver en lite större tomt, eller ett solitärt läge med lite fina vyer, t.ex. åkrar, hav, skog etc. Trist bara att de flesta kommunala tomter är så kompakta, det hade varit trevligt med lite blandning. Men visst, en tomt med havsutsikt eller strandnära läge här i Karlskrona ligger på runt 3 miljoner, kan bara föreställa mig vad det kostar på Lidingö... så marknaden för dessa är helt klart begränsad...

/S
Finlandsfärja i 9 bilder av 10. Sådan utsikt växer inte på träd. *tummen upp*
 
harry73 skrev:
[länk]
Nice utsikt på övervåningen.
 
harry73
Tyckte jag med. Priset ser också trevligt ut (om man glömmer det är euro);)
 
Badkrukor med havet så nära :) Inte farligt dyrt men ingen röd tråd i inredningen, pengarna kanske inte räckte till en duktigt inredningsarkitekt? Köket imponerar inte, däremot utsikten och terassen är en redig käftsmäll!

jimmy s skrev:
Ser påkostat ut! Många sätt att bada på och mosaik i garaget..
[länk]
 
jimmy s skrev:
Ser påkostat ut! Många sätt att bada på och mosaik i garaget..
[länk]
På nåt sätt motsatsen till lägenheten i Gamla stan ovan. Båda är väldigt busy, men det ena är väldigt smakfullt och det andra totalt smaklöst. Känns som om de borde ha anlitat en inredningsarkitekt som fick dem att motstå alla "fräcka" saker på kakelbutiken, möbelaffären etc.

I det förra hade jag som sagt bara slängt ut micron, här hade jag velat ta ut hela innehållet med alla ytor.
 
Redigerat:
Vansinne. De kan ju inte få igen hälften av pengarna de lagt ut...
 
jimmy s skrev:
Ser påkostat ut! Många sätt att bada på och mosaik i garaget..
[länk]
Dyraste white-thrash huset jag sett. Men utsikten får 5 lexington handdukar!
 
  • Gilla
fredrik1234 och 1 till
  • Laddar…
För mig betyder white-trash något helt annat.
 
  • Gilla
MB77 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.