Johan Gunverth skrev:
Lätta renoveringsbehov
.
[bild]
[länk]
Lite färg och kåken är som ny!
 
Villa vista skrev:
Lite färg och kåken är som ny!
Tänkte först att jag saknade invändiga bilder tills jag läste att det är rasrisk och tillträdesförbud :D
 
Jag hoppas någon med deg och intresse för jugend med nationalromantisk knorr köper villan så att denna historiska pjäs får upprättelse från år av vanvård!
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
Hade den legat i Stockholm hade man kanske slagit till
 
Ny puts och huset kommer se hundra gånger bättre ut
 
Tragiskt med ett så vackert hus. Verkar inte vara ngn balk över vänstra fönstret och det bågnar i mitten.

Antagligen billigare att riva och bygga ett nytt likadant, återanvänd teglet!
 
Pantbrev på dryga miljonen. Man blir ju nyfiken över husets moderna historia. Hur har det lyckats förfalla så?
 
Jag stör mig på gaveluppsticket, förstör huset totalt. Annars skulle jag slagit till.
 
harry73
nimhed skrev:
Pantbrev på dryga miljonen. Man blir ju nyfiken över husets moderna historia. Hur har det lyckats förfalla så?
Huset såldes dec 07 för 1 053 000
Det är ett ok pris för en tomt, men inte mer än så. Så jag misstänker att det redan då var en rivningsobjekt
 
Villa vista skrev:
Jag stör mig på gaveluppsticket, förstör huset totalt. Annars skulle jag slagit till.
Inget stort problem, det ser ut att ramla bort av sig själv när som helst.
 
Undrar hur många anställda man behöver för att hålla det i trim?
 
  • Gilla
Charlie2 och 5 till
  • Laddar…
MagnusSt skrev:
Staffan Axelsson, En fantastiskt driftig man som startade och byggde upp företaget Mörebygg under sin livstid byggde en otroligt häftig kåk som han skulle bli gammal i.
Tyvärr fick han inte bli gammal.
Nu är den till salu...

[länk]
Wow!
 
  • Gilla
Knipan79
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.