BirgitS
P Poolvillan skrev:
För att vi vet inte till 100procent om man får bygga såhär då ska man inte säga att allt är bygglovsfritt
Men det är ju bara kommunen (och ev. länsstyrelsen och domstolar) som kan svara på det. I ett forum kan man bara få tyckanden, särskilt när mycket av det som kommer upp beror på i vilken kommun du bor i och du har ju inte ens berättat det.

• Gilla
Fairlane och 5 till
  • Laddar…
P Poolvillan skrev:
Vad är problemet med att fota ? Det är endast plank inte så att jag fotat någon. Detta forum är väl till för att fråga ?
Du får fotografera hur du vill så länge du inte beträder någons egendom för att ta bilderna. Sedan kan man ev åka dit för kränkande fotografering om du skulle få med någon person inomhus med det ska få vara uppsåtligt och framförallt vara med dold utrustning.

BirgitS
P Poolvillan skrev:
En fråga till dig är du tillsynsjurist?
Om man vill ha svar av en jurist eller liknande på Byggahus så finns det ju experter som är knutna hit: https://www.byggahus.se/fraga-experten
Men om en sån ska kunna svara krävs ju mycket mer information än du har velat skriva, typ kommun, exakta avstånd till tomtgränser och hus.

• Gilla
Dowser4711 och 2 till
  • Laddar…
Varför kan du inte visa bilder hur det ser ut i helhet från din tomt ?
Många här inne vill få en bättre bild hur det ser ut, dom bilderna du postat säger inte så mycket.

• Gilla
raggartejpen
  • Laddar…
P Poolvillan skrev:
En fråga till dig är du tillsynsjurist?
Nej. Men jag jobbar som Kontrollansvarig för närvarande och haft andra jobb som kräver att jag kan PBL i några 10-tals år.

Själv glömde du att svara på mina frågor?!

• Gilla
AndersOhrt och 2 till
  • Laddar…
Lovar att svara på era kommentarer ni är grymma så mycket kloka svar ❤️

Undrar hur många sidor till det tar innan majoriteten inser att han trollar.. :sweat:

• Gilla
loffman och 5 till
  • Laddar…
Men av det jag läst så tycker ni att man får acceptera det att de rubbat hela utsikten, påverkan av ljudnivå, insyn osv det räcker inte. Sen att de inte ens kommer måla planket behöver jag ens nämna det ? Det estetiska också

H
P Poolvillan skrev:
Men av det jag läst så tycker ni att man får acceptera det att de rubbat hela utsikten, påverkan av ljudnivå, insyn osv det räcker inte. Sen att de inte ens kommer måla planket behöver jag ens nämna det ? Det estetiska också
Deras tomt så de får måla om dom vill.
Sköt ditt istället

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
P Poolvillan skrev:
Så är PBL, det styr tyckandet (min åsikt i ditt fall) (y)

C C.Lundin skrev:
Undrar hur många sidor till det tar innan majoriteten inser att han trollar.. :sweat:
japp.. kanske läge att flytta den här tråden till trollavdelningen tillsammas med en annan skön tråd om en annan grannes oklippta gräsmatta. kanske tom är samma granne som bygger trädäck istället för att klippa gräset.. puuh...

• Haha
  • Gilla
Asson och 3 till
  • Laddar…
Hur ska detta sluta :sweat::thinking:

H Hallerudsbo skrev:
Deras tomt så de får måla om dom vill.
Sköt ditt istället
Men det gör jag ju!:thinking:

C C.Lundin skrev:
Trollar för att jag inte vill ha grannen i knät ok :rofl:

F frawer skrev:
Du får fotografera hur du vill så länge du inte beträder någons egendom för att ta bilderna. Sedan kan man ev åka dit för kränkande fotografering om du skulle få med någon person inomhus med det ska få vara uppsåtligt och framförallt vara med dold utrustning.
Beträder någons egendom ? Näe nu får du ge dig detta händer ju i tomtgräns inte så att jag klätttat över

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.