121 330 läst · 365 svar
121k läst
365 svar
Bygglov för gigantiskt projekt?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 291 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 291 inlägg
Men det är ju bara kommunen (och ev. länsstyrelsen och domstolar) som kan svara på det. I ett forum kan man bara få tyckanden, särskilt när mycket av det som kommer upp beror på i vilken kommun du bor i och du har ju inte ens berättat det.P Poolvillan skrev:
Du får fotografera hur du vill så länge du inte beträder någons egendom för att ta bilderna. Sedan kan man ev åka dit för kränkande fotografering om du skulle få med någon person inomhus med det ska få vara uppsåtligt och framförallt vara med dold utrustning.P Poolvillan skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 291 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 291 inlägg
Om man vill ha svar av en jurist eller liknande på Byggahus så finns det ju experter som är knutna hit: https://www.byggahus.se/fraga-expertenP Poolvillan skrev:
Men om en sån ska kunna svara krävs ju mycket mer information än du har velat skriva, typ kommun, exakta avstånd till tomtgränser och hus.
Medlem
· Västra Götaland
· 1 863 inlägg
Lovar att svara på era kommentarer ni är grymma så mycket kloka svar ❤️
Men av det jag läst så tycker ni att man får acceptera det att de rubbat hela utsikten, påverkan av ljudnivå, insyn osv det räcker inte. Sen att de inte ens kommer måla planket behöver jag ens nämna det ? Det estetiska också
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 161 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 161 inlägg
Deras tomt så de får måla om dom vill.P Poolvillan skrev:
Sköt ditt istället
Medlem
· Västra Götaland
· 1 863 inlägg
Husägare
· en bit söder om smygehuk
· 365 inlägg
japp.. kanske läge att flytta den här tråden till trollavdelningen tillsammas med en annan skön tråd om en annan grannes oklippta gräsmatta. kanske tom är samma granne som bygger trädäck istället för att klippa gräset.. puuh...C C.Lundin skrev:
Hur ska detta sluta
Beträder någons egendom ? Näe nu får du ge dig detta händer ju i tomtgräns inte så att jag klätttat överF frawer skrev: