121 923 läst · 365 svar
122k läst
365 svar
Bygglov för gigantiskt projekt?
Husägare
· en bit söder om smygehuk
· 372 inlägg
om du inte har en terass, så vad är det som syns på bilden i inlägg 23 på din sida av thujorna? och som ngn annan frågade om med. Vems är Thujorna? Om ett par år är de högre än vilket plank som helst... så jag tror inte du ska bråka för mycket med dem om just planket eller hur tror du det kommer påverka? ni vill väl båda ha ett visst insynsskydd runt era poolområden.P Poolvillan skrev:
Jag tror det skulle hjälpa alla rätt bra att förstå situationen bättre om du kan klippa in en karta eller skiss över hur det ser ut runt era tomter som även visar väderstrecken.
Jag har full förståelse för att du blir orolig när de bygger så nära och att du hellre hade sett att de byggt någon annanstans. jag har själv suttit och väntat några år innan ena granntomten bebyggdes och i slutänden på ett bra sätt för mig. hade de valt en tvåvåningskåk på en annan del av tomten hade jag tyckt det var trist, men inget jag hade haft en chans att påverka...
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 291 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 291 inlägg
Husägare
· en bit söder om smygehuk
· 372 inlägg
fråga Google... de har ju inte tagit ner google earth ännu... skämt åsido.. kanske något man ska vara lite försiktig med helt riktigt.. troligen finns det nån här inne som har en kompis som håller på och bygger ut altanen och just köpt badbalja som helt plötsligt känner igen sig och då kanske det blir en ordentlig granntvist.A AxxChild skrev:
Vad är problemet med att fota ? Det är endast plank inte så att jag fotat någon. Detta forum är väl till för att fråga ?
En fråga vad exakt innebär granntvist som ni skriver om hela tiden ? Kasta ägg på varandras fönster ?
Medlem
· Västra Götaland
· 1 863 inlägg
En fråga till dig. Du har fått massor med svar med hänvisningar till regler och lagar som styr byggandet. Och i princip alla som hänvisar till regler, lagar och prejudikat är överens om att grannen INTE bryter mot några regler. Har du läst dom svaren alls? För du bemöter inte sakliga argument som går emot det du tycker.P Poolvillan skrev:
Eftersom svaren pekar på att grannen har rätt, tänker du då sluta förlika dig med det och bli en trevlig granne?
En fråga till dig är du tillsynsjurist?A Autodidak1 skrev:En fråga till dig. Du har fått massor med svar med hänvisningar till regler och lagar som styr byggandet. Och i princip alla som hänvisar till regler, lagar och prejudikat är överens om att grannen INTE bryter mot några regler. Har du läst dom svaren alls? För du bemöter inte sakliga argument som går emot det du tycker.
Eftersom svaren pekar på att grannen har rätt, tänker du då sluta förlika dig med det och bli en trevlig granne?
det jag undra är, vad är det du motsätter dig emot ? Är väl bara skönt om det blir insynsskyddat åt båda håll. Förstår inte riktigt vad din bild ska förmedla. Ni har en häck emellan om jag tolkar det rätt. Och sen bygger de på sin sida av häcken ?
Vad är det som gör att du vill ha insyn raktöver när man kan slippa. Förstår inte....
Vad är det som gör att du vill ha insyn raktöver när man kan slippa. Förstår inte....
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 330 inlägg
'Får jag inte de svar jag vill ha blir jag tjurig'
Men, som så många säger, lägg ut en översiktsbild/tomtritning så vi får en aning om vad det handlar om.
Men, som så många säger, lägg ut en översiktsbild/tomtritning så vi får en aning om vad det handlar om.