B Bonzo2000 skrev:
Jag vet inte riktigt vad i mitt inlägg som du uppfattade som "tråkig kritik" och "påhopp"? Jag konstaterade bara att du (givetvis) gör som du vill och att du hade andra preferenser som inte uppfylldes genom våra förslag.
Ställer man en fråga på ett forum måste man väl vara beredd på att man får förslag och eventuella motfrågor utan att man tar det som personliga påhopp?

Fortsätt gärna att uppdatera tråden på samma sätt som du gjort hittills. Det är alltid trevligt med väldokumenterade trådar och vi är nog många som är intresserade av att se slutresultatet.
Kanske inte allt ska vara riktat mot dig. Kritik är bra!
Såg att du själv byggt liknande på plattor.
Tråden kommer att hållas uppdaterad! (y)

Varför är det en distans och en kortling där pilen visar?

Lulaua Lulaua skrev:
Vad är det för mark? Det kanske räcker med markspjut och infästning i regeln för att få lite styrsel stolparna? Så behöver du inte gräva så mycket!
Det är 9
raveper raveper skrev:
Varför är det en distans och en kortling där pilen visar?
Jag bygger med fris och behöver stöd för en 145 planka.

Men blir det tak? Och staket i L form?

FreQa FreQa skrev:
Jag bygger med fris och behöver stöd för en 145 planka.
Ta det här på rätt sätt nu, men du behöver inte dubbla rader reglar på långsidan eftersom allt, inklusive frisen, skruvas i de tvärgående golvreglarna som väl ligger på cc60?

B Bonzo2000 skrev:
Ta det här på rätt sätt nu, men du behöver inte dubbla rader reglar på långsidan eftersom allt, inklusive frisen, skruvas i de tvärgående golvreglarna som väl ligger på cc60?
Haha, sant!
Men jag tänker ändå inte sätta stolparna på insidan ;)

• Haha
mrpeterteter och 1 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Men blir det tak? Och staket i L form?
Inget tak, som framgick av min skiss.
Ja, L-format. Lägre på långsidan och högre på kortsidan för vindskydd.

FreQa FreQa skrev:
Haha, sant!
Men jag tänker ändå inte sätta stolparna på insidan ;)
Jaha, man lär sig. Vet ärligt inte varför jag regla upp på längden av frisen men stadigt blir det!

FreQa FreQa skrev:
Inget tak, som framgick av min skiss.
Ja, L-format. Lägre på långsidan och högre på kortsidan för vindskydd.
Ok men tror du inte att det binder ihop då om du får upp det hög på kortsidan, antar att det är där det är 2m.
Sen är det klart att staketet blir ju inte så stadigt om du inte kan bygga in en liten bit men där har du ju trappen

Tror det blir lite svajigt trots betongklump och järn, visst du kommer ju inte knäcka det men överdelen kommer röra sig

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
nino nino skrev:
Blir väl L eller U format staket?
Vad är skillnaderna mellan dessa stakettyper?

Alltså om man ska ha staket på båda U eller bara en kortsida L, förutom långsidan.
Det var så jag tänkte, inte själva typen av staket

• Gilla
pfb
  • Laddar…
Här hade det varit perfekt att göra sin egen stolpe. En 90 eller 120 regel ner i hålet och sen en 120 eller145 bräda utanpå det, på in och utsida. Borde bli rätt stabilt åt alla håll.

• Gilla
chillichi och 2 till
  • Laddar…
Idag gjöt jag fast stolparna!
Nygjutna stolpbaser på en altan under konstruktion med stolpar som står upp bredvid ett hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Blir det inte lite bökigt att klippa gräset när de sitter på utsidan så?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.