451 909 läst · 512 svar
452k läst
512 svar
Bygger hobbygarage
På A svarar jag ja, 400 mm 21mm klassad plywood med 2st 45x95 uppe och två 45x45 nere limmade och spikade.
Längd 6m och på baksidan en del på 5 m 7m långa pga att jag vill ha lite redskap under tak där.
JA jag bygger för krig
På B svarar jag ja, hemmabyggda och jag kan göra på beställning varmgalvade och klara.
Fick idéen av min gamla chef som gjorde detta på sitt garage och efter jag gjorde till mig har det blivit några till kompisar.
Roligt att många tycker om mitt totalt urspårade garage.
Varför va normal!!?
Håller på för fullt och spikar och skruvar.
På lördag blir det råspont om vädret tillåter!
Längd 6m och på baksidan en del på 5 m 7m långa pga att jag vill ha lite redskap under tak där.
JA jag bygger för krig
På B svarar jag ja, hemmabyggda och jag kan göra på beställning varmgalvade och klara.
Fick idéen av min gamla chef som gjorde detta på sitt garage och efter jag gjorde till mig har det blivit några till kompisar.
Roligt att många tycker om mitt totalt urspårade garage.
Varför va normal!!?
Håller på för fullt och spikar och skruvar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
På lördag blir det råspont om vädret tillåter!
skruffse skrev:
Mycket intressant, ifall det går att ordna till överkomligt pris och med frakt! Jag bor ju på vad somliga anser är "fel" sida sevige!
Men har inga vettiga plåtbockare här!
Skulle isf va 2st 3meters.
Lägger man beställning här i forat isf!?
Var osäker på om det skulle bli uppehåll i regnandet så imorgon gör vi ett försök med råspont.
Sista bilden va ett litet funderade innan jag hittade felet.
Trodde jag mätt fel men limträt var snesågat ca 70 mm.
Så nu blev det att lägga under 4 takstolar.
Men med tanke på att den var såpass rätt i pris så gör jag det utan problem. Har hellre den i våg i nederkant än där det kommer va isolering.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Sista bilden va ett litet funderade innan jag hittade felet.
Trodde jag mätt fel men limträt var snesågat ca 70 mm.
Så nu blev det att lägga under 4 takstolar.
Men med tanke på att den var såpass rätt i pris så gör jag det utan problem. Har hellre den i våg i nederkant än där det kommer va isolering.
Har fått på taket idag dock regnade det lite så jag har chansat lite.roli skrev:
Skall bli bra väder i veckan så kommer att pappa i slutet av veckan.
Bilder kommer
Är det förresten inte större risk att portarna fryser fast vid extrem väderlek när de tätar mot kantplåtarna?! Jag kanske överanalyserar..! Men är det nån av dina bekanta som erfarit detta?
Tror inte det skall va några problem iaf har vi inte märkt några.Jonny Eriksson skrev:
Det som talar för detta är att vattnet rinner av direkt vid fallet samt att plattan oftast är värme i och då har du värmebortfallet som hindrar fastfrysning.
Pappen är på och har varit en tur till Lans plåt i "Lichöping" och hämtat falsprofilplåten.
Hade lite flyt vid avlastningen att hjullastare var ledig så då vart det enkelt att lyfta upp den till andra våningen direkt.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hade lite flyt vid avlastningen att hjullastare var ledig så då vart det enkelt att lyfta upp den till andra våningen direkt.
Har börjat med plåten på taket idag.
Riktigt nöjd lite småpilligt innan man visste hur man skulle göra enklast men detta gick riktigt snabbt.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Riktigt nöjd lite småpilligt innan man visste hur man skulle göra enklast men detta gick riktigt snabbt.
Renoverare
· Västragötaland
· 866 inlägg
Är det en synvilla eller har du dubbelt så stort garage som hus?
(Ja, jag är extremt avundsjuk!)
(Ja, jag är extremt avundsjuk!)