451 907 läst · 512 svar
452k läst
512 svar
Bygger hobbygarage
Jag köper ditt argument med kostnaden för stöden.roli skrev:Även L-stöd kostar en massa pengar, men det blir kanske en billigare total lösning (endast du som vet). För mig är det en lösning som tar lite mer plats i anspråk när jag tittar på dina bilder. Men jag har inte helheten i ditt projekt med kostnader, värmeisolering, fyllnadsmassor osv.
I vilket fall som helst så är jag lite "avis" på ditt "lilla" garage, kommer att bli kanon när det blir färdigt. För dig måste det vara toppen att kunna gå ut en liten sväng när det finns tid över och inte behöva åka iväg till ett ev. hyrt garage någon annanstans. Kommer gärna på besök och tittar när det är klart (om man får???).
Räknade lite och stöden kostade 8400:- lite maskinkostnad och grus säg 12000:- extra totalt och det hade inte stoppat i en bättre vägg och förstärkning inne.
Dessutom får man ju nu ett enligt min mening ett snyggare alternativ.
Har ju ett litet garage nu på tomten på ca 70kvm men mer skall mer ha
Har varit lite dåligt med uppdateringar pga att jag pysslat med annat och att jag varit iväg och tagit oljepengar ifrån norrmännen
Har annars fått återfyllt på baksidan.
Lagt två 70 mm cellplast ovanpå varandra för att skydda rören då dom inte kan ligga på djupet jag vill ha. Har fått lite råd och tips oc tror på detta.
Tror på denna ideen med cellplast och ca en halvmeter med 8-16
Har även fått galvat lite när jag va iväg.
Pollarfäste som skall gjutas in samt en konsol som håller L-stödet som i princip står på en cellplastsäck emot väggen.
Denna lösningen har jag och min grävmaskinist kommit fram till då det blir svårt attpadda ordentligt som man vill under stöd.
Har även fått hängt en port till
Så till helgen blir det fortsatt med träöverbyggnad!
Har annars fått återfyllt på baksidan.
Lagt två 70 mm cellplast ovanpå varandra för att skydda rören då dom inte kan ligga på djupet jag vill ha. Har fått lite råd och tips oc tror på detta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Tror på denna ideen med cellplast och ca en halvmeter med 8-16
Har även fått galvat lite när jag va iväg.
Pollarfäste som skall gjutas in samt en konsol som håller L-stödet som i princip står på en cellplastsäck emot väggen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Denna lösningen har jag och min grävmaskinist kommit fram till då det blir svårt attpadda ordentligt som man vill under stöd.
Har även fått hängt en port till
Logga in
Skapa konto
Så till helgen blir det fortsatt med träöverbyggnad!
Goteborg skrev:
Ja det stämmer.
Blir den modellen man kan lägga själv som man klickar i hade jag tänkt.
Har fått pris på detta med den färgen jag vill ha komplett.
Har du någon erfarnhet av denna modellen av plåt?
Har bara hört possetivt innan av ett par källor.
Jag har jobbat med några olika klick tak, bl.a annat plannjas trend och clix och någon mer jag inte vet namnet på. Kan inte direkt säga att jag är imponerad då det är i princip omöjligt att falsa i skorstenar stosar och annat. Burkar sluta med lite lustiga lösningar enligt tillverkarnas instruktioner istället för ama.skruffse skrev:
Är man bara medveten om att klicktak är enkelfalsade och inte har samma egenskaper som traditionell bandtäckning så är det inga problem. Det är snyggt och framförallt skönt att man slipper en del av special verktygen så man kan lägga det själv.
Bästa är med mitt tak är att det inte finns en enda genomföring.Goteborg skrev:Jag har jobbat med några olika klick tak, bl.a annat plannjas trend och clix och någon mer jag inte vet namnet på. Kan inte direkt säga att jag är imponerad då det är i princip omöjligt att falsa i skorstenar stosar och annat. Burkar sluta med lite lustiga lösningar enligt tillverkarnas instruktioner istället för ama.
Är man bara medveten om att klicktak är enkelfalsade och inte har samma egenskaper som traditionell bandtäckning så är det inga problem. Det är snyggt och framförallt skönt att man slipper en del av special verktygen så man kan lägga det själv.
Är bara två plana sidor.
Detta efter jag tog bort takkupan då trapphuset blev bättre i takhöjd än jag hade tänk.
Om jag hde haft genomföringar ade jag nog mer varit inne på riktig bantäckning.
Sedan är det ju ett annat pris också
Är det helt utan genomföringar och bra lutning så är klick tack ett jätte bra alternativ om man vill ha falsat utseende. Du får en till tumme upp att lägga bland sina referenserskruffse skrev:
Ska ta och streck läsa om din tråd här i dagarna under semestern. Är ett mäktigt bygge du dragit igång.
Blir riktigt fint!!
Kantskoningen i portarna såg riktigt bra ut!
Jag har nog inte sett ngt liknande tidigare, är dom egentillverkade eller finns dom att köpa nånstans?
Kantskoningen i portarna såg riktigt bra ut!
Jag har nog inte sett ngt liknande tidigare, är dom egentillverkade eller finns dom att köpa nånstans?